شرایط بلاورس

هزینه زندگی در بلاروس

هزینه زندگی در بلاروس

هزینه زندگی در بلاروس در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است. علاوه بر این برای اتباع خارجی که قصد دارند خانه خود را تغییر دهند بسیار جذاب است. طبق آمار به دست آمده در سال گذشته، جمهوری بلاروس در لیست 10 مکان ارزان قیمت در جهان قرار دارد. همچنین زمانی که با قیمت های پایین در آنجا آشنا شدید تصمیم گیری برای شما راحت تر خواهد بود.

اما لازم به ذکر است که، بدانید هزینه زندگی در بلاروس بسته به سبک زندگی شما در این کشور بسیار متفاوت خواهد بود. علاوه بر این هزینه زندگی در بلاروس برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. از سوی دیگر تماس های محلی از طریق تلفن های همراه نیز ارزان است و اتصال به اینترنت نیز در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله آشنایی شما عزیزان با هزینه زندگی در بلاروس بوده است.

تفکیک میانگین هزینه زندگی در بلاروس

اتباع خارجی که قصد زندگی در بلاروس را دارند باید قبل از ورود به این کشور با میانگین هزینه زندگی در بلاروس و تفکیک آنها به خوبی آشنا شوند. به طور مثال شهروندان بلاروسی بیشترین بودجه ماهانه خود را در این کشور صرف غذا می کنند. اگر چه هزینه صرف غذا در بلاروس گران نیست اما برای زندگی روزمره از اهمیت بالایی برخوردار است.

علاوه بر این، مانند هر کشور دیگری، اجاره مسکن در بلاروس هزینه بالایی را برای مهاجران صرف می کند. از سوی دیگر، بلاروس از نظر رستوران ها و کافه ها کشور چندان گرانی به شمار نمی رود. مردم بلاروس معمولا به رستوران ها سر می زنند و پول کمتری را نسبت پول آب و برق در این کشور صرف می کنند. به طور کلی هزینه زندگی و مهاجرت به بلاروس بسیار مقرون به صرفه است.

برای آشنایی بیشتر با تفکیک میانگین هزینه های زندگی در بلاروس به نمودار زیر مراجعه فرمایید:

هزینه زندگی در بلاروس در بخش حمل و نقل

پس از بحث اسکان در بلاروس، مهمترین بخش هزینه های زندگی در این کشور هزینه زندگی در بخش حمل و نقل می باشد. با توجه به قیمت نه چندان بالای بنزین، رانندگی و همچنین حمل و نقل عمومی در بلاروس بسیار مقرون به صرفه است. به طور مثال قیمت هر لیتر بنزین در بلاروس حدود 1.55BYN (روبل بلاروس) می باشد.

به علت پایین بودن قیمت سوخت در این کشور، هزینه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل عمومی در بلاروس به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار پایین است. به طور مثال قیمت بلیط یک طرفه اتوبوس در ناوگان شهری 1.22BYN (روبل بلاروس) می باشد. اما اگر قصد دارید در حمل و نقل صرفه جویی کنید همیشه می توانید یک بلیط ماهانه با قیمت 11.55BYN (روبل بلاروس) خریداری کنید.

اما در آخر اینکه، برای آشنایی بیشتر با هزینه زندگی در بلاروس در بخش حمل و نقل به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع وسایل حمل و نقل در بلاروسهزینه به روبل بلاروس
بلیط یک طرفه مترو1.12BYN
بلیط ماهانه مترو25.55BYN
کارت ماهانه اتوبوس توندرو28.55BYN
گازوئیل0.55BYN
تاکسی15.58BYN
تاکسی تلفنی21.55BYN

هزینه زندگی در بلاروس در بخش حمل و نقل

هزینه زندگی در بلاروس در بخش مواد غذایی و رستوران

همانطور که قبلا اشاره شد، هزینه زندگی در بلاروس به نسب اغلب کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است. البته این امر در بخش مواد غذایی و رستوران ها در این کشور بیش از پیش صدق می کند. به طور مثال قیمت مواد غذایی در بلاروس به نسبت همسایه خود کشور روسیه و حتی اغلب کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است.

از آنجا که یک قرص نان و شیر در بلاروس 2.55BYN (روبل بلاروس) قیمت دارد مردم در این کشور مجبور نیستند به تخفیف فکر کنند. زیرا می توانند مواد غذایی را در این کشور با قیمت های معمولی خریداری کنند. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با قیمت های مواد غذایی در بلاروس، جدولی را تهیه کرده ایم که کمک های بسیاری را برای درک بهتر هزینه های زندگی در بلاروس به شما عزیزان ارائه خواهد کرد:

اقلام غذایی ضروری در بلاروسهزینه به روبل بلاروس
برنج (1 کیلوگرم)55.22BYN
مرغ (1 کیلوگرم)20.55BYN
گوشت قرمر (1 کیلوگرم)75.55BYN
آب معدنی (2.5 لیتری)3.55BYN
یک قرص نان1.55BYN
موز (1 کیلوگرم)7.55BYN
روغن پخت و پز9.44BYN

پس از اینکه با هزینه زندگی در بلاروس در بخش مواد غذایی این کشور آشنا شدیم. یکی از بخش های مهم هزینه های زندگی در این کشور که اغلب مهاجران با آن درگیر هستند هزینه رستوران های بلاروس می باشد. به طور کلی، رستوران های بلاروس برای سلیقه و بودجه هر فردی وجود دارد. به طور مثال می توان به آن دسته از رستوران های ارزان قیمت که هزینه غذا تا 20BYN (روبل بلاروس) می رسد. تا شیک ترین رستوران هایی که برای یک وعده غذایی ساده به مبلغی حدود 250BYN (روبل بلاروس) نیاز دارند اشاره کرد.

حقایق برتر در مورد شرایط زندگی در بلاروس

در بخش پایانی مقاله قصد داریم حقایق برتر در مورد شرایط زندگی در بلاروس را برای شما عزیزان ارائه دهیم. از جمله مهمترین حقایق برتر بلاروس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقتصاد بلاروس تا حد زیادی تحت کنترل دولت است، بر اساس گزارش بنیاد هریتیچ که در سال 2022 ارائه شد. 70% از اقتصاد این کشور توسط دولت مدیریت می شود.
  • یکی از جنبه های اقتصاد بلاروس که باعث رفاه نسبی شهروندان این کشور شده است، ذخایر نفتی و ظرفیت بالای پالایش این کشور است. بلاروس نفت پالایش شده را عمدتا به روسیه در ازای گاز طبیعی ارزان قیمت صادر می کند.
  • بلاروس در شاخص های عمده بهداشت عمومی عملکرد مناسبی دارد. به عنوان مثال بیش از 99% از کشور به آب آشامیدنی بهبود یافته و 94% به بهداشت بهبود یافته دسترسی دارند.

در آخر اینکه به طور کلی به نظر می رسد که جمعیت بلاروس، از تحصیلات کافی برخوردار هستند. زیرا نرخ باسوادی بزرگسالان در بلاروس نزدیک به 100% است. همچنین دانش آموزان به طور متوسط 15 سال را در سیستم آموزشی سپری می کنند. چنانچه مطالب این مقاله در خصوص هزینه زندگی در بلاروس برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع نشده است. می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مقاله های بی شمار این سایت دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :