مهاجرت سرمایه گذاری در بلاروس

کارآفرینی در بلاروس

کارآفرینی در بلاروس

انجام کارآفرینی در بلاروس ممکن است به معنای پیروی ازقوانین جدید، ثبت نام در شرکت بلاروسی و رقابت با کارآفرینان بلاروسی باشد. کارآفرینانی که قصد ایجاد اشتغال در بلاروس را دارند با نیروی کار عالی با سطح بهره وری بالا و بسیار ماهر برخورد خواهند کرد. عموما در بلاروس پذیرفته شده است که کارآفرینی برای رشد اقتصادی یک کشور بسیار مهم است.

به طور کلی، کارآفرینی در بلاروس را می توان به عنوان یک حوزه مرتبط با کسب و کار تعریف کرد که در آن رهبران و سازمان ها از ریسک کردن و مقابله با راه حل های نوآورانه به منظور افزایش عملکرد تجاری و تضمین بالاترین درآمد هراسی ندارند. کارآفرینی در بلاروس و ثبت کسب و کار را می توان به روش های مختلف تعریف و اندازه گیری کرد. با این راهنما که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده با فرآیند کارآفرینی در بلاروس آشنا شوید.

شرایط ثبت نام جهت کارآفرینی در بلاروس

افرادی که قصد کارآفرینی و سرمایه گذاری در بلاروس را دارند باید با شرایط ثبت نام کارآفرین در این کشور به خوبی آشنا شوند. روش های ثبت نام جهت کارآفرینی در بلاروس به شرح زیر می باشد:

  • ثبت درخواست و پیوست ها جهت کارآفرینی در بلاروس
  • بررسی درخواست توسط ارگان دولتی و همچنین اعطای وضعیت و شمار ثبت به کارآفرینان، که این پروسه 3 روز به طول می انجامد.
  • دریافت برگه ثبت یکپارچه کارآفرینان انفرادی و اعلامیه ثبت مالیات

البته به این نکته نیز توجه فرمایید که درخواست شخصا به اداره مالیات ارائه می شود. با این حال در گذشته نه چندان دور، امکان تهیه برنامه از طریق مراکز چند منظوره در بلاروس وجود داشت. علاوه بر این امکان درخواست جهت کارآفررینی در بلاروس از طریق وب سایت نیز وجود دارد. مزیت روش پرداخت به صورت آنلاین عدم نیاز به پرداخت هزینه است. از سوی دیگر ارسال آنلاین نیاز به امضای الکترونیکی پیشرفته متقاضی دارد. همچنین رونوشت اسناد محضری می شود یا با ارائه شخصی مامور مالیات آنها را با اصل آن تایید می کند. در آخر اینکه تمام برنامه های کاربردی که به زبان روسی پر شده اند با ترجمه محضری همراه هستند.

الزامات اساسی برای کارآفرینی در بلاروس

لازم به ذکر است که رعایت کلیه قوانین و الزامات اساسی و همچنین مشاوره با یک وکیل مجرب برای کارآفرینی در بلاروس بسیار مهم است. به طور مثال برای انعقاد قراردادهای مشارکت مشترک در ساخت و ساز از طرف سازنده، باید به عنوان یک شخص حقوقی ثبت شود. همچنین برای کار برخی از مناطق یک فرد خارجی باید الزامات اساسی جهت کارآفرینی را رعایت کند. مقامات ایالتی در بلاروس ممکن است گواهی سابقه کیفری و پیگرد کیفری را درخواست کنند.

همچنین اگر یک خارجی با این وجود توسط پلیس بازداشت شده باشد گواهی پایان تعقیب کیفری به دلایل بازپروری لازم است. البته این اسناد در صورتی ضروری است که فعالیت های تجاری آینده مربوط به کودکان باشد. که شامل، آموزش، تربیت، سازماندهی اوقات فراغت، مراقبت های پزشکی، حمایت اجتماعی و خدمات می شود.

در نمودار زیر می توانید درصد سهولت کارآفرینی در کشورهای مختلف جهان را مشاهده فرمایید:

مدارک مورد نیاز جهت کارآفرینی در بلاروس

سرمایه گذارانی که با هدف کارفرآفرینی وارد بلاروس می شوند باید قبل از اقدام باید مجموعه ای از اسناد را برای ارسال به مرجع ثبت تهیه کنید. از مهمترین مدارک ارائه شده توسط متقاضیان جهت کارآفرینی در بلاروس، یک کپی از مدرکی که هویت شما را به عنوان یک شهروند خارجی یا فرد بدون تابعیت تایید کند می باشد. علاوه بر این، اگر سند حاوی اطلاعاتی در مورد تاریخ و محل تولد شما نیست باید یک کپی از شناسنامه یا یک کپی از مدرک دیگری که تاریخ و مکان شما را تایید کند ارائه دهید. همچنین در صورتی که متقاضی اسناد را مستقیما به مرجع ثبت تسلیم کند، گواهی امضای متقاضی توسط سردفتر اسناد رسمی الزامی نیست.

از دیگر مدارک الزامی که باید سرمایه گذاران برای شروع کارآفرینی در بلاروس ارائه دهند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه یک کپی از مدرکی که حق شما را برای اقامت پاره وقت یا تمام وقت در بلاروس را تایید می کند.
  • اصل یا کپی سندی که نشانی اقامت شما در بلاروس را تایید می کند. (در صورتی که کپی ارائه شده از مدرک تایید هویت شما یا سندی که حق شما برای اقامت پاره وقت یا تمام وقت در بلاروس را تایید می کند که شامل نمی شود.
  • اسناد پرداخت عوارض دولتی
  • سندی که وجود یا عدم وجود محکومیت و یا حقیقت تعقیب کیفری یا انفصال تعقیب کیفری را تعیین می کند.

مدارک مورد نیاز جهت کارآفرینی در بلاروس

کارآفرینی در بلاروس با ایده کسب و کار

سرمایه گذارانی که قصد کارآفرینی در بلاروس را دارند در قدم اول باید از خود بپرسند که، آیا عملی دارید و آیا در بازار بلاروس تحقیق کرده اید. قبل از شروع به هرگونه کارآفرینی در بلاروس، ایده خوبی است که یک طرح کسب و کار تهیه کنید تا به تمام سوالات پاسخ دهید. که آیا ایده کسب و کار شما جهت کارآفرینی نه تنها ممکن است عملی شود بلکه باید در بلند مدت خود را حفظ کند. کارآفرینان موفق بلاروسی می دانند که داشتن یک ایده خلاقانه خوب است. اما ایده های تجاری در عمل موفق نمی شوند، بنابراین برنامه ریزی مناسب جهت کارآفرینی در بلاروس هزینه ای دارد. قالب های طرح کسب و کار را دانلود کنید و نمونه طرح های تجاری از صنایع مختلف داخل سابت های کسب و کار بلاروس مشاهده فرمایید.

دلایل رشد کارآفرینی در بلاروس

از مهمترین دلایل رشد کارآفرینی در بلاروس طبق نظر سنجی کارآفرینی در جهان، تعداد شرکت های تازه تاسیس در حال افزایش در این کشور است. به طور کلی کسب و کارهای جدید هر روز در بلاروس به عنوان یک منطقه اقتصادی ایجاد می شوند. تعداد شرکت های تازه تاسیس در بلاروس حتی از بالاترین حد قبل از بحران نیز فراتر رفته است. البته لازم به ذکر است که اکثر استارت آپ ها جهت کارآفرینی در بلاروس در بخش های خدماتی فعال هستند.

از دیگر دلایل رشد کارآفرینی در بلاروس طی سال های اخیر می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  • اغلب بلاروسی ها کسب و کار خود را در یان کشور راه اندازی می کنند: خود اشتغالی در بلاروس در ده سال اخیر به شدت افزایش یافته است. به ویژه تعداد افرادی که به صورت پاره وقت به فعالیت های خود اشتغالی می پردازند.
  • نرخ اشتغال بالا در بلاروس: نرخ بهره وری مشاغل در بلاروس به ویژه در بخش تولید در حال افزایش بوده است. بر اساس یک مطالعه جهانی در سال 2023 بلاروس در حال حاضر دارای هشتمین نیروی کار پر بازده در جهان محسوب می شود.

در آخر اینکه تعداد زنان کارآفرین در بلاروس به شدت رو به افزایش است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کارآفرینی در بلاروس با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :