مهاجرت تحصیلی بلاروس

ویزای تحصیلی بلاروس

ویزای تحصیلی بلاروس

ویزای تحصیلی بلاروس مجوز ورود به بلاروس و شروع دوره تحصیلی شما در این کشور را صادر می کند. درخواست ویزای تحصیلی بلاروس در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین روش های اخذ ویزا تبدیل شده است. همه اتباع خارجی برای ورود به بلاروس نیاز به ویزای تحصیلی دارند. ویزای تحصیلی بلاروس معمولا توسط سفارت بلاروس در کشورهای متقاضیان صادر می شود. علاوه بر این اتباع اغلب کشورها فرصت دارند ویزای تحصیلی خود را در فرودگاه بین االمللی مینسک پس از ورود دریافت کنند. از سوی دیگر مدرکی که پس از تحصیل در بلاروس به دست خواهید آورد همراه همیشگی شما در ایجاد شغل در کشورهای مختلف جهان خواهد بود. ارائه این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، کمک های شایانی را به شما عزیزان در مسیر اخذ ویزای تحصیلی بلاروس خواهد کرد.

تعریف کلی ویزای تحصیلی بلاروس

درخواست ویزای تحصیلی بلاروس به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار ساده است. ویزای تحصیلی بلاروس برای افرادی صادر می شود که قصد دارند برای مقاصد تحصیلی وارد بلاروس شوند. جمهوری بلاروس بر اساس دعوت نامه های وزارت کشور ویزای تحصیلی صادر می کند. به طور کلی، ویزای تحصیلی بلاروس 90 روز اعتبار دارد البته بعدها وزارت کشور می تواند اعتبار آن را برای مدت قرارداد تحصیلی تا یک سال تمدید کند.

اکثر شهروندان غیر روسی جهان که مایل به تحصیل در بلاروس هستند برای انجام این کار باید برای ویزای تحصیلی بلاروس درخواست دهند. فقط اتباع روسیه و اوستیای جنوبی می توانند برای مدت نامحدود و بدون ویزا در بلاروس به تحصیل خود ادامه دهند. بنابراین بسته به ملیت خود می توانید برای اهداف تحصیلی وارد بلاروس شوید و از 14 تا 90 روز در این کشور بمانید.

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی بلاروس

همانطور که می دانید، دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در بلاروس را دارند باید برای ویزای تحصیلی این کشور درخواست دهند. فرآیند درخواست ویزای تحصیلی بلاروس شامل مراحلی است که باید آنها را به طور کامل تکمیل کنید که در ادامه با مراحل درخواست ویزای تحصیلی بلاروس آشنا می شوید.

از مهمترین مراحل درخواست ویزای تحصیلی بلاروس دریافت دعوت نامه از بلاروس جهت تحصیل در این کشور می باشد. دانشجویان متقاضی می توانند از وزارت کشور بلاروس دعوتنامه ویزای تحصیلی دریافت کنند. همچنین می توانید این دعوت نامه را از وزارت امور خارجه بلاروس یا از دانشگاه خود در این کشور دریافت کنید. تکمیل فرآیند درخواست ویزای تحصیلی بلاروس شانس شما را برای دریافت ویزای تحصیلی بلاروس بالا می برد.

از دیگر مراحل درخواست ویزای تحصیلی بلاروس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراحل درخواست ویزای تحصیلی بلاروستوضیحات
تکمیل فرم درخواستمتقاضیان باید فرم درخواست ویزای تحصیلی بلاروس را به صورت آنلاین تکمیل کنند.
ارائه مدارک مورد نیازدر صورت ارائه نکردن مدارک مورد نیاز به صورت کامل، درخواست ویزای تحصیلی شما رد خواهد شد.
پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلیپرداخت مبلغ $390 (دلار) به عنوان هزینه درخواست
ارسال درخواستدرخواست ویزای تحصیلی خود را شخصا ارسال کنید. که باید در کنسولگری بلاروس مرکز پردازش ویزای بلاروس درخواست دهید.

دانشجویان متقاضی پس از انجام این مراحل باید منتظر پاسخ درخواست خود باشند. البته اگر سفارت بلاروس لازم بداند ممکن است برای مصاحبه ویزا دعوت نامه دریافت کنید. علاوه بر این ممکن است از متقاضیان بخواهند که اسناد اضافی را نیز ارسال کنند.

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی بلاروس

فرآیند پس از اخذ ویزای تحصیلی بلاروس

دانشجویان بین المللی به این نکته مهم توجه فرمایند که اگر درخواست ویزای تحصیلی آنها موفقیت آمیز باشد. ویزای تحصیلی بلاروس را دریافت کرده و به این کشور سفر خواهند کرد. با این حال پس از اخذ ویزای تحصیلی بلاروس و هنگام ورود به این کشور باید 2 روش دیگر را تکمیل کنید.

این 2 روش عبارت اند از:

  • ویزای تحصیلی روسیه خود را ثبت کنید: این مسئولیت بر عهده هتل یا صاحب خانه شخصی است که در بلاروس اقامت خواهید کرد. یک کپی از صفحات اطلاعات پاسپورت، ویزای بلاروس و کارت مهاجرت خود را به آنها ارائه دهید. زیرا افسران کنسولگری برای تکمیل فرآیند به این اسناد نیاز دارند.
  • کارت مهاجرت را دریافت کنید: در بازررسی ورودی بلاروس کارت مهاجرت دریافت خواهید کرد. این کارت از دو قسمت یکسان تشکیل شده است. که حاوی سوالاتی در مورد شما و سفرتان به بلاروس است.

الزامات مورد نیاز جهت درخواست ویزای تحصیلی بلاروس

بخش اصلی هر فرآیند درخواست ویزای تحصیلای بلاروس جمع آوری الزامات می باشد. الزامات مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی بلاروس به شرح زیر می باشد:

  • پشتیبانی ویزا: پشتیبانی ویزا برای دانشجویان سندی است که ادعاهای شما را در مورد هدف شما از ورود به بلاروس پشتیبانی می کند.
  • ارائه دعوت نامه وزارت کشور بلاروس: دانشگاه بلاروس شما مسئول ارائه این دعوت نامه به شما می باشد. شما باید آن را به صورت کاغذی یا الکترونیکی به سفارت بلاروس ارائه دهید.
  • دعوت نامه تلکس از وزارت امور خارجه بلاروس: دانشگاه بلاروس باید این دعوت نامه را از وزارت امور خارجه بلاروس درخواست کند.
  • گواهی آزمایش HIV (ایدز): این آزمون باید در سه ماه گذشته قبل از درخواست انجام شود.
  • سند بیمه سلامت: ای سند باید توسط یک شرکت بیمه خارجی یا یک شرکت بیمه بلاروسی صادر شود. محدوده جغرافیایی تحت پوشش بیمه باید بلاروس را نیز شامل شود.

هزینه و مدت زمان دریافت ویزای تحصیلی بلاروس

اتباع کشورهای خارجی که قصد دریافت ویزای تحصیلی بلاروس را دارند، باید هزینه درخواست ویزای تحصیلی این کشور را به طور کامل بپردازند. هزینه درخواست ویزای تحصیلی بلاروس برای هر فرد $390 (دلار) می باشد. اما لازم به ذکر است که هزینه ویزای تحصیل بلاروس بسته به ملیت متقاضی، تعداد ورودی های مورد نظر و زمان پردازش می تواند متفاوت باشد.

در آخر اینکه مدت زمان پردازش برای ویزای تحصیلی بلاروس 10 روز کار است. با این پردازش ویزای تحصیلی بلاروس می تواند تا 30 روز کاری نیز به طول بی انجامد. از سوی دیگر افرادی که جهت دریافت ویزای تحصیلی خود عجله دارند می توانند برای رسیدگی سریع ویزا درخواست دهند. البته این افراد برای درخواست ویزای تحصیلی باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله، ارتقاء سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط ویزای تحصیلی بلاروس بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :