مهاجرت به کشور بلاروس

مهاجرت به بلاروس

مهاجرت به بلاروس

مهاجرت به بلاروس می تواند تغییری باشد که برای خود، خانواده و شغل به دنبال آن هستید. جمهوری بلاروس در سال های اخیر شاهد تغییرات بسیاری بوده است که در حال تبدیل شدن به مکانی جذاب برای مهاجرت مردم از سراسر جهان به این کشور است. بلاروس میزبان معماری شگفت انگیز و تاریخ فرهنگی غنی است که شیوه زندگی بسیار متفاوت از اروپا را به مهاجران ارائه می دهد. علاوه بر این بلاروس خانه برخی از مکان های میراث جهانی جذاب از جمله قوس ژئودتیک استروو و مجموعه قلعه میر است. از سوی دیگر افرادی که قصد مهاجرت به بلاروس را دارند می توانند از مناظر طبیعی بسیاری که در این کشور وجود دارد دیدن فرمایند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت آماده ارائه مشاوره های دقیق در خصوص مهارجت به بلاروس می باشد. اگر قصد مهاجرت به بلاروس را دارید، همیشه مشغول خواهید بود زیرا همیشه چیزی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. از سوی دیگر بلاروس در بیشتر ایام سال کشوری معتدل است و تابستان های گرم آن به حدود 16 تا 19 درجه می رسد. بنابراین برای آب و هوای متغیر در تمام طول سال آماده شوید. بلاروس یک جمهوری شوروی سابق و یک کشور منحصر به فرد با تاریخ فوق العاده غنی و زیبایی طبیعی است.

مهاجرت به بلاروس از طریق کار

اتباع خارجی که با هدف کار، تصمیم به مهاجرت به بلاروس را می گیرند، باید این نکته توجه فرمایند که کار در این کشور بسیار رقابتی است. بنابراین رقابت بزرگی برای نیروی کار با استعداد در بلاروس وجود دارد. هدف از مهاجرت به بلاروس جهت کار، این است که شریکی برای شرکت هایی در بلاروس باشد که آماده پذیرش متخصصان بین المللی در تیم های خود هستند. بلاروس علاوه بر جذابیت های گردشگری که برای اتباع خارجی دارد مقصد جذابی نیز جهت کار محسوب می شود. زیرا جامعه دیجیتالی و فرهنگ کار افقی باعث پیشرفت سریع در این کشور می شود. از سوی دیگر متوسط حقوق ماهانه در بلاروس حدود $2100 (دلار) در سال اخیر بوده است.

متقاضیان مهاجرت به بلاروس، می توانند در نمودار زیر میزان حقوق و دستمزد بلاروس را با کشورهای دیگر مقایسه کنند:

میزان حقوق و دستمزد بلاروس را با کشورهای دیگر

اخذ مجوز کار پس از مهاجرت به بلاروس

تمامی اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای اینکه بتوانند در بلاروس مشغول به کار شوند. باید پس از مهاجرت به این کشور برای اخذ مجوز کار این کشور اقدام نمایند. بنابراین کارمندان خارجی نیاز به مجوز کار در بلاروس دارند. البته این قانون برای کارمندان کشورهای مستقل مشترک المنافع به جز روسیه نیز قابل اجرا است. درخوست مجوز کار پس از مهاجرت به بلاروس شامل چندین مرحله است که باید با جزئیات برنامه ریزی شود.

البته بسته به هدفی که یک تبعه خارجی برای آن سفر می کند نیاز به ویزای خاصی دارد. به عنوان مثال بین ویزای کاری و ویزای تجاری تفاوت وجود دارد. که ویزای تجاری اجازه اشتغال به کار را نمی دهد، اما محدود به سفرهای کاری در این کشور است. زیرا ویزای تجاری ممکن است با اعتبار یک ساله صادر شود اما فقط اجازه اقامت 90 روز در کل سال در کشور بلاروس را می دهد.

اخذ مجوز کار پس از مهاجرت به بلاروس

مزایای مهاجرت به بلاروس

کشور بلاروس همواره به افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را داشته اند، مزایای فراوانی را ارائه کرده است. این مزایا باعث شده تا هر ساله روند مهاجرت به بلاروس رو به افزایش باشد.

از جمله مهمترین مزایای مهاجرت به بلاروس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای مهاجرت به بلاروستوضیحات
هزینه زندگی مقرون به صرفههزینه زندگی در بلاروس به نسبت اغلب کشورهای اروپایی نسبتا پایین تر است. علاوه بر این، بسته به زندگی خود می توانید در این کشور پول زیادی را پس انداز کنید. هزینه های اصلی عمدتا ارزانتر از کشورهای اروپایی به ویژه روسیه است.
دسترسی بالا به زبان های مختلفشما با مهاجرت به بلاروس می توانید به راحتی به زبان انگلیسی یا روسی صحبت کنید. به عنوان یکی از با سوادترین مکان های اروپایی، هر شهروند بلاروسی حداقل به یک زبان دوم صحبت می کند.
گستردگی حمل و نقل عمومیبه طور کلی زیرساخت های حمل و نقل عمومی در بلاروس بسیار پیشرفته است. همچنین حمل و نقل عمومی برای افراد مقیم بلاروس رایگان است.

آشنایی با بهداشت و درمان قبل از مهاجرت به بلاروس

اصلی ترین موضوع که قبل از مهاجرت به بلاروس باید با آن آشنا شوید، مسئله بهداشت و درمان در این کشور است. به طور کلی، بلاروس برای اکثر نیازهای اولیه پزشکی و مراقبت های اضطراری از طریق بیمارستان های دولتی و مراقبت های بهداشتی رایگان ارائه می دهد. البته به این نکته نیز توجه فرمایید که کارهای زیبایی یا دندانپزشکی شامل نمی شوند و مهاجران باید به وضعیت اقامت کامل در بلاروس دست یافته باشند. تا با اقامت بلاروس بتوانند، ادعای مراقبت های بهداشتی داشته باشند. سیستم بهداشت و درمان بلاروس از طریق مالیات بر درآمد مبتنی بر مشارکت است. همچنین طرح های بیمه درمانی نیز به صورت خصوصی یا از طریق محل کار شما برای پوشش نیازهای پپزشکی اضافی در دسترس هستند. در نهایت اینکه استاندارد مراقبت های بهداشتی در بلاروس خوب است و سال به سال در حال بهبود است.

اخذ ویزا جهت مهاجرت به بلاروس

ویزای بلاروس مجوزی است که جهت مهاجرت به این کشور، ورود و اقامت برای مدت محدود با اهداف خاص اعطاء می شود. هنگام مهاجرت به بلاروس اتباع اغلب کشورهای جهان باید برای اجازه ورود به این کشور باید برای درخواست ویزای بلاروس اقدام نمایند.

انواع ویزای بلاروس جهت مهاجرت به این کشور به شرح زیر می باشند:

  • ویزای کوتاه مدت بلاروس: این نوع از ویزا تا 90 روز اعتبار دارد. علاوه بر این ویزای کوتاه مدت بلاروس می تواند برای اهداف تجاری، شرکت در رویدادهای ورزشی، گردشگری، اهداف خصوصی و تحصیلی به متقاضیان اعطا شود.
  • ویزای ترانزیت بلاروس

آخرین نوع از ویزای بلاروس، ویزای بلند مدت این کشور می باشد که با اعتبار 1 سال با حق اقامت تا 90 روز قابل درخواست می باشد. در آخر اینکه، هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله، آشنایی شما عزیزان با شرایط مهاجرت به بلاروس بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :