مهاجرت به کشور کره جنوبی

نظام سیاسی کره جنوبی

نظام سیاسی کره جنوبی

نظام سیاسی کره جنوبی، یک جمهوری دموکراتیک است که در آن رئیس جمهور به عنوان رهبر اجرایی کشور عمل می‌کند. قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه به صورت جداگانه عمل می‌ کنند. نمایندگان مجلس ملی کره جنوبی که به عنوان قوه مقننه شناخته می‌شوند، توسط مردم انتخاب می‌شوند و به عنوان نمایندگان آنها عمل می‌کنند. همچنین، قوه قضائیه نیز به صورت مستقل و با اعتبار بالا در کره جنوبی فعالیت می‌کند. جهت اخذ اطلاعات بیشتر به ادامه مطالب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید.

شرایط نظام سیاسی در کره جنوبی

قانون اساسی کشور جنوبی، لیبرال دموکراسی را به عنوان اصل اساسی حکمرانی پذیرفته است. قانون اساسی آزادی و حقوق مردم را تحت قوانین مختلف تضمین می کند. همچنین فرصت‌ های برابر را در همه بخش‌ ها از جمله سیاست، اقتصاد، جامعه و فرهنگ تضمین می‌کند و ضرورت ایجاد یک دولت رفاه را به رسمیت می‌ شناسد. قانون اساسی همچنین تصریح می کند که همه مردم موظف به پرداخت مالیات، مشارکت در دفاع ملی، آموزش فرزندان و کار هستند. قانون اساسی می گوید که کشور باید برای حفظ صلح بین المللی تلاش کند.

سیستم حکومتی در کره جنوبی یک سیستم کثرت‌ گرا، دموکراتیک و ریاست‌ جمهوری است، رئیس‌ جمهور کره جنوبی هر 5 سال یک‌ بار با رای مردم، فقط برای یک دوره انتخاب می‌شود. رئیس جمهور کره جنوبی نخست وزیر را منصوب می کند. مجلس شورای کشور کره جنوبی از 299 نماینده تشکیل شده است که حدود 80% از اعضای آن مستقیما انتخاب می شوند و بقیه بر اساس تناسب انتخاب می شوند. سیستم نمایندگی علیرغم اینکه نظام ریاستی در حال حاضر حاکم است، اما برای کاهش قدرت مطلق رئیس جمهور و اعطاء حق انتصاب و عزل نخست وزیر به مجلس، خواستار تغییر آن به نظام پارلمانی است.

چندین احزاب سیاسی در کشور کره جنوبی وجود دارد، که در زیر به آن اشاره شده است:

چندین احزاب سیاسی در کشور کره جنوبی

نظام اقتصادی کره جنوبی

کشور کره جنوبی در مدت کوتاهی به رشد سریع دست یافته است. کشور کره جنوبی در زمینه های مختلف مانند تلفن همراه، خودرو، مواد شیمیایی و فولادسازی، رقابت جهانی را به نمایش گذاشته است. در سال‌ های اخیر، محتوای فرهنگی آن، از جمله موسیقی، بازی، و وب‌ تون‌ ها، به خودی خود به‌ عنوان یک صنعت ضروری در حال ظهور است و رهبری اقتصاد کره را بر عهده می ‌گیرد. قانون اساسی کره جنوبی تصریح می کند که حق مالکیت همه شهروندان باید تضمین شود. به عبارت دیگر، کره جنوبی مبتنی بر اقتصاد بازار است.

قانون اساسی کره جنوبی تصریح می کند که در صورتی که سوء استفاده از سرمایه موجب ضرر مردم شود، وضعیت ناعادلانه اصلاح می شود. این به عنوان یک مکانیسم حداقلی برای بهبود مسائل مربوط به اقتصاد بازار آزاد عمل می کند. کره جنوبی با سرعتی بی سابقه به رشد اقتصادی دست یافته است. ناظران قانون اساسی کره جنوبی آنچه را که این کشور انجام داده است، «معجزه روی رودخانه هانگانگ» نامیدند، زیرا بیشتر تأسیسات صنعتی کشور در طول جنگ 3 ساله ویران شد و کشور فاقد سرمایه و منابع طبیعی بود. کره جنوبی یک ساختار اقتصادی صادرات محور را ایجاد کرد که بر کسب و کارهای بزرگ متمرکز بود در حالی که در مواجهه با سرمایه و منابع ناکافی به دنبال رشد بود. این امر باعث شد که کنگلومراها بر صنعت تسلط پیدا کنند و ساختار اقتصادی را به شدت به صادرات و واردات متکی کند و در نتیجه کشور را مستعد شرایط اقتصادی خارجی قرار دهد.

نظام اقتصادی کره جنوبی

 مردم و فرهنگ کره جنوبی

کره جنوبی کشوری پرجمعیت است و به ازای هر مایل مربع (499 نفر در هر کیلومتر مربع) زمین، 1294 شهروند دارد. کره ای ها’ زندگی ها به شدت تحت تأثیر کنفوسیوسیسم، یک فلسفه چینی است که احترام و اخلاق را آموزش می دهد. در نتیجه، بسیاری از زیستگاه های طبیعی کشور در مناطق کوچک تری تحت فشار قرار گرفته اند. 21 پارک ملی وجود دارد، اما تنها مناطق بیابانی واقعی، جنگل های کوهستانی هستند. ببرها قبلا در شبه جزیره کره پرسه می زدند، اما امروز ممکن است اصلا هیچ کدام باقی نماند.

کشور کره جنوبی در برنامه های طراحی شده برای حمایت از کشورهای فقیر از طریق بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و OECD شرکت می کند. اخیرا، کشور کره جتوبی همچنین به تلاش‌ های جهانی برای حفظ صلح، تثبیت اقتصاد جهانی، حفاظت از محیط زیست در واکنش به گرمایش جهانی و سلیر پیوسته است. در خصوص مهاجرت به کره جنوبی و کسب اطلاعات جامع با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :