ویزای مسافرتی اوکراین

فستیوال های اوکراین

فستیوال های اوکراین

فستیوال های اوکراین از جمله جذابیت های گردشگری این کشور است که متاسفانه با حمله روسیه به کشور اوکراین تا حدود بسیار زیادی علاقه مندان را ناامید کرده است. اوکراین که در همسایگی روسیه و لهستان قرار دارد بنابر اختلافاتی که با روسیه بر سر عضویت در ناتو و غیره داشته است درگیر جنگی شد که هیچکس احتمال به درازا کشیدن آن را نمی داد. رئیس جمهور این کشور که زلنسکی نام دارد با وجود اینکه تجربیات سختی در عرصه سیاست نداشته است ولی توانست به خوبی این بحران را تا حدودی مدیریت کرده و تمام پیش بینی هایی که به شکست سنگین اوکراین ختم می شد را باطل کند.

کشور اوکراین از جمله کشورهایی است که بسیاری از دانشجویان بین المللی از ایران و سراسر دنیا به دنبال تحصیل در آن بودند تا جایی که در حمله روسیه به آن تعداد بسیاری از ایرانیان نیز درگیر این اختلافات شدند. آنچه در این مقاله سعی بر بررسی وجود دارد این است که کشوری مانند اوکراین که با داشتن فستیوال ها و جشنواره های متعدد مقصد توریستی متقاضیان و گردشگران بوده است، چه پیشینه ای در این زمینه تجربه کرده است و به شناخت و بررسی فستیوال های اوکراین پرداخته خواهد شد. مقاله پیش رو توسط مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش رسیده است.

فستیوال های غذا در اوکراین

هیجان انگیزترین و جذاب ترین فستیوال ها و جشن ها و جشنواره ها محتاج وجود غذا هستند و در اوکراین برای این موضوع نیز جشنواره های خوشمزه ای وجود دارد که سالیانه نه تنها علاقه مندان داخلی این کشور بلکه شکموها و آشپزها و علاقه مندان خارج از کشور را به خود جذب می کند و میزبان متقاضیان بسیار زیادی است. شناخت آنها می تواند تا حدودی شاد بودن مردم و جامعه اوکراین را نشان دهد البته شادی که احتمالا تا مدت ها تحت الشعاع جنگ قرار گرفته است و به ناراحتی و عصبانیت بدل شده است.

در شکل زیر نام برخی از این جشنواره ها آمده است که در ادامه به توضیح تعدادی از آنها پرداخته می شود:

انواع فستیوال ها در اوکراین

هوتسول برینزیا یکی از جشنواره های خوشمزه اوکراین محسوب می شود که به افتخار یکی از محصولات اولیه ای که در اوکراین تولید شده است هر ساله در ماه سپتامبر در دهکده ای به نام راخیف برگزار می شود. همچنین یکی از جذاب ترین جشنواره های اوکراین جشنواره نمایشگاه ملی این کشور است که در حوزه کشاورزی از شیر مرغ تا جون آدمیزاد که مرتبط با کشاورزی باشد ارائه می شود. اما خوشمزه ترین قسمت آن این است که تعداد بالایی آشپز، سر آشپز و متخصصان در آنجا غذاهای سنتی این کشور را برای ارزیابی پخته و عرضه می کنند.

فستیوال های موسیقی اوکراین

موسیقی یکی از همراهان فراموش نشدنی در طول زندگی هر فرد است. دقیقا آنچه که هیچ گاه از انسان جدا نبوده و نیست و در هر لحظه و زمانی که به زندگی نگرشی سطحی و کوتاه داشته باشیم موسیقی قابل لمس است. از صدای وزش باد و سر و صدای گنجشک ها گرفته تا کنسرت های بزرگ موسیقی در سراسر دنیا. اوکراین نیز به عنوان یکی از کشورهای اروپای شرقی از این قافله عقب نمانده است و دستی بر آتش برای خود فراهم کرده است.

در اوکراین فستیوال ها و جشنواره های بزرگ و کوچک موسیقی به تعداد فراوانی برگزار می شود که هنرمندان این عرصه در سبک های مختلف می توانند هم در آن شرکت کنند و هم به تماشای گروه های هنری دیگر بپردازند. موسیقی در اوکراین جزء جدا نشدنی مردم بوده است که هر ساله استقبال بسیار زیادی از آن می شود و برای آشنایی با موسیقی های با کیفیت مردم سر و دست خود را فدا می کنند. فستیوال های زیادی مانند راک بولاوا، اتحاد کارپات در ماه های ژوئن و اواخر ماه جولای در مراکز تفریحی، حامی هنرمندان این عرصه است.

فستیوال های موسیقی اوکراین

فستیوال های فرهنگی و هنری اوکراین

شاید جالب باشد که هرجا نامی از فرهنگ آمده است به دنبال آن کلمه هنر نیز تعیین کننده ای قدرتمند برای فرهنگ سازی یا ابزاری برای انتقال فرهنگ آمده است. هنر همیشه به هر شکلی یک پیام بیشتر نداشته است و آن پیام انتقال حرف هایی برای فرهنگ سازی است. فرهنگی در ادراک مباحث سیاسی، اجتماعی، اقتصادی یا هر موضوعی حتی آموزش که دقیقا برای مردم و در خدمت مردم خواهد بود. این هنر می تواند یک نقاشی ساده باشد یا نمایش های تئاتر، فیلم یا مجسمه سازی و سایر.

کشور اوکراین نیز با وجود رئیس جمهوری مانند زلنسکی که خود از اهالی هنر است و فردی با سابقه بازیگری، نویسندگی، شومنی و تهیه کنندگی محسوب می شود مشخص است که در طی سالیان دراز به فکر هنر و فرهنگ خود بوده است. هرچند آمارها نشان می دهد زیاد هم در این زمینه موفق عمل نکرده اند اما در برپایی جشنواره ها و فستیوال های فرهنگی و هنری بسیار موفق بوده اند و توانسته اند در این زمینه پیشرفت های چشمگیری داشته باشند و جشنواره هایی مانند سینما، تئاتر، نمایش، تاتوش نقره ای، مالانکا، آخر هفته اطلس، ندای قهرمانان و غیره را هر ساله برگزار می کنند. به هر حال متقاضیان گرامی می توانند برای مشاوره در زمینه مهاجرت به اوکراین با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :