مهاجرت تحصیلی ژاپن

مقطع دکتری در ژاپن

مقطع دکتری در ژاپن

مقطع دکتری در ژاپن که با ترکیبی پیچیده از سنت و مدرنیته، علاقه مندان به تاریخ و آینده پژوهان را دارد، بسیار جذاب و ایده آل می باشد. با زندگی با یک خانواده میزبان و تحصیل در دبیرستان خارج از کشور در ژاپن، شما به طور کامل در زبان و فرهنگ ژاپنی غوطه ور خواهید شد و تسلط خود را توسعه می دهید. در ادامه مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ریز توضیحات مقطع دکتری در ژاپن آشنا خواهید شد.

شرایط تحصیل در مقطع دکتری در ژاپن

ژاپن هر ساله پذیرای هزاران دانشجوی بین المللی است که بسیاری از آنها دانشجویان دکترا هستند که توسط شهرت جهانی این کشور برای فناوری و نوآوری و همچنین مکان های میراث استثنایی آن جذب شده اند. دکترا در ژاپن فرصتی عالی برای تقویت مهارت های تحقیقاتی شما در جامعه ای امن و باثبات است که برای آموزش ارزش بسیار زیادی قائل است. این صفحه با اطلاعاتی در مورد سیستم دانشگاه ژاپن، ساختار برنامه دکترا و نحوه هزینه ها، ویزاها و بورسیه های دکترا در ژاپن، همه چیزهایی را که باید در مورد تحصیل دکترا در ژاپن بدانید، به شما ارائه می دهد.

ژاپن شهرهای آینده نگر، طبیعت خیره کننده و تاریخ شگفت انگیز می باشد. ژاپن دانشجویان دکتری کنجکاو زیادی را دارد که به دنبال مقصدی واقعا منحصر به فرد برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا هستند. دولت ژاپن تعهد دیرینه ای برای افزایش تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور دارد و اهداف بلند پروازانه ای را برای خود تعیین می کند. این تلاش با دانشگاه ‌های عالی ژاپن که بسیاری از آنها در بین بهترین ‌های آسیا رتبه ‌بندی می ‌شوند، همراه است.

چند مورد از بهترین دلایل برای تحصیل دکترا در ژاپن بدین شرح است:

بهترین دلایل برای تحصیل دکترا در ژاپن

دانشگاه های مقطع دکتری در ژاپن

در حال حاضر بیش از 600 دانشگاه در ژاپن وجود دارد که حدود 74% آنها موسسات خصوصی هستند. 3 نوع اصلی دانشگاه جهت تحصیل در ژاپن عبارتند از:

  • دانشگاه‌ های خصوصی توسط سازمان‌ های مستقل تأسیس شده ‌اند و هر یک دارای نقاط قوت آموزشی و تحقیقاتی منحصربه ‌فردی هستند. در طول سال ها، آنها کمک زیادی به توسعه آموزش عالی ژاپن کرده اند.
  • دانشگاه‌ های ملی در تمام استان‌ های محلی تأسیس شده ‌اند تا اطمینان حاصل شود که هر منطقه از ژاپن به آموزش عالی با کیفیت دسترسی دارد. چنین مؤسساتی بخش مهمی از پروژه دانشگاه جهانی برتر دولت ژاپن هستند که جهانی شدن بخش آموزش عالی ژاپن را ترویج می کنند.
  • دانشگاه ‌های دولتی – دانشگاه ‌های دولتی که توسط نهادهای دولتی محلی یا شرکت ‌های دانشگاه دولتی تأسیس و مدیریت می ‌شوند، فرصت ‌های آموزش عالی را برای مردم محلی فراهم می ‌کنند و به عنوان مراکز فکری و فرهنگی عمل می ‌کنند.

جدول رتبه بندی دانشگاه های ژاپن در سال 2024 در زیر آمده است:

رتبهنام دانشگاه
39دانشگاه توکیو
68دانشگاه کیوتو
201-250دانشگاه توهوکو
251-300دانشگاه اوزاکا
301-350دانشگاه ناگویا

دانشگاه های مقطع دکتری در ژاپن

الزامات برنامه دکتری در ژاپن

در ژاپن، دکترا معمولا در یک مدرسه کارشناسی ارشد تخصصی مرتبط با یک دانشگاه برگزار می شود. مانند سایر نقاط جهان، دکترای ژاپنی یک مدرک تحقیقاتی پیشرفته است. دکترا در ژاپن اغلب به دو مرحله تقسیم می شود – مرحله اول با هدف فارغ التحصیلان است و مدرک کارشناسی ارشد را به عنوان بخشی از برنامه در بر می گیرد. مرحله دوم برای دانشجویانی طراحی شده است که قبلاً دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. اگر در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان بخشی از دکترای خود تحصیل کنید، در مجموع 30 واحد کسب خواهید کرد. سال تحصیلی ژاپن از آوریل آغاز می شود و ترم اول آن تا سپتامبر ادامه دارد. ترم دوم در ماه اکتبر شروع می شود و در ماه مارس به پایان می رسد.

برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد، دکترا حداقل سه سال طول می کشد (چهار سال اگر پروژه تحقیقاتی شما در زمینه های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی یا علوم دامپزشکی باشد). در برخی از موسسات، دانشجویان همچنین می‌توانند مستقیما پس از دوره چهار ساله کارشناسی خود در مقطع دکترا تحصیل کنند، اگرچه طول دوره دکترا پنج سال است. همچنین شرایط اضافی در دو سال اول تحصیل وجود دارد که شامل دوره های تدریس شده، پیشنهاد پروژه و امتحان است. از وب سایت دانشگاه آینده خود دیدن کنید و در صورت وجود، فرم درخواست پذیرش را همراه با CV خود ارسال کنید. از طرف دیگر، اگر یک آدرس ایمیل در دسترس است (ممکن است نباشد)، سپس با سرپرستان فردی تماس بگیرید تا در مورد برنامه های تحقیقاتی اولیه خود صحبت کنید. هنگامی که مطمئن شدید که این برنامه برای شما مناسب است، فرم درخواست را ارسال کنید.

پذیرش دکتری در ژاپن

قبل از درخواست برای دکترا، باید از قبل با یک استاد راهنما در یک دانشگاه ژاپنی تماس بگیرید و به آنها در مورد برنامه های تحقیقاتی خود و اینکه چرا آنها مناسب هستند، بگویید. همچنین باید توصیه نامه ای از مشاور تحصیلی فعلی (یا قبلی) خود برای آنها ارسال کنید. استادان در دانشگاه ژاپن از اختیارات زیادی برخوردارند و رابطه ناظر و ناظر بیشتر شبیه به تعامل استاد و شاگرد است. اگر احساس می کنید باید سرپرست خود را به چالش بکشید، این کار را با بالاترین سطح دیپلماسی و احترام انجام دهید.

استادان اغلب مشغول فعالیت‌ های اداری، شبانی و سایر فعالیت ‌ها هستند و نقش نظارتی روزانه خود را به دانشگاهیان جوان، فوق دکترا یا حتی دانشجویان سال آخر دکترا محول می‌ کنند. به عنوان یک دانشجوی دکترا، از شما انتظار می رود که یک محقق مستقل باشید و احتمالاً حمایتی که دریافت می کنید حداقل خواهد بود. دکترا در ژاپن معمولاً بر اساس کیفیت پایان نامه دکترا و همچنین یک امتحان شفاهی عمومی مشابه viva ارزیابی می شوند. گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید یک ارائه رسمی در مورد پایان نامه خود ارائه دهید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همکاری با متقاضایان، جهت پذیرش مقطع دکتری در ژاپن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :