مهاجرت تحصیلی بلغارستان

مقطع دکتری در بلغارستان

مقطع دکتری در بلغارستان

متقاضیان برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در بلغارستان باید برخی از حداقل شرایط واجد شرایط بودن را داشته باشند. بسیاری از دانشگاه ها عموما داوطلبان را ملزم به داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته تحصیلی انتخابی خود می کنند. با این حال، در برخی موارد، موسسات نیز ممکن است بر اساس مدرک کارشناسی عالی، دانشجو بپذیرند. در این صفحه تیم مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله ای درباره جزئیات مقطع دکتری در بلغارستان برای شما عزیزان آماده کرده است.

مدرک دکتری در بلغارستان مانند دکترا به عنوان تحقیق در یک موضوع خاص در یک موضوع، مانند دکتری به زبان انگلیسی در مورد “ادبیات شکسپیر” یا دکتری در اقتصاد در مورد “نوسانات بازار” انجام می شود. موسسات اروپایی در مورد مؤلفه ‌های مدرک دکترا از نظر مدت زمان، پایان ‌نامه، زبان آموزش، دوره‌ های آموزشی و الزامات تدریس و سایر موارد انعطاف ‌پذیری ارائه می ‌دهند. معمولا یک دوره دکتری در بلغارستان حداقل 3 سال طول می کشد و به 5 الی 6 سال می رسد و الزامات درخواست ارائه یک پروپوزال تحقیق به استاد، بخش یا در پورتال برنامه را الزامی می کند. به دانشجویان احتمالی توصیه می شود برای آخرین اطلاعات از وب سایت های دوره بازدید کنند.

الزامات مقطع دکتری در بلغارستان

دانشجویان بین المللی که برای برنامه های دکترا درخواست می دهند باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند. دانشجویانی که از یک مؤسسه آموزش عالی خارجی فارغ التحصیل شده اند، می توانند برای دوره های دکترا درخواست دهند، مشروط بر اینکه دیپلم تحصیلات عالی تکمیل شده آنها رسما به رسمیت شناخته شده باشد.

گواهینامه مطابق با الزامات دولتی برای به رسمیت شناختن دیپلم تحصیلات عالی تکمیل شده صادر شده باشد:

  • بر اساس موافقت نامه های بین دولتی مبادلات آموزشی، علمی و فرهنگی
  • بر اساس احکام هیأت وزیران، نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط وزارت آموزش و پرورش معرفی می شوند.
  • به شرط پرداخت شهریه تمام وقت و پاره وقت، دانشجویان دکتری به صورت خودآموز فقط از کشورهای اتحادیه اروپا پذیرفته می شوند.

دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل در مؤسسات آموزش عالی بلغارستان تحت شرایط و ضوابط تنظیم کننده پذیرش شهروندان بلغارستانی در موسسات آموزش عالی در جمهوری بلغارستان در صورتی که شرایط زیر را دارا باشند، شرکت کنند:

الزامات مقطع دکتری در بلغارستان

مدارک مورد نیاز برای مقطع دکتری در بلغارستان

برنامه دکترا در بلغارستان می تواند تمام وقت، پاره وقت، فردی و از راه دور باشد. دوره دکتری تمام وقت سه سال است. برنامه پاره وقت چهار سال طول می کشد. مدت دوره آموزش انفرادی در برنامه تحصیلی انفرادی که برای دانشجوی دکتری تهیه شده است مشخص شده است.

متقاضیان دکتری در بلغارستان باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • فرم درخواست حاوی اطلاعات عمومی شخصی و همچنین سطح تسلط بر زبان های خارجی
  • کپی مدرک تحصیلی عالی مبنی بر اینکه متقاضی دارای مدرک کارشناسی ارشد است.
  • گواهی پزشکی که حداکثر 1 ماه قبل از تاریخ درخواست صادر شده و توسط مقامات ذیصلاح در کشوری که متقاضی از آن درخواست می کند تأیید شده باشد.
  • فهرستی از انتشارات در صورت لزوم جهت تحصیل در بلغارستان
  • یک کپی از سند شهروندی
  • گواهی آموزش عالی شناخته شده در صورتی که دیپلم توسط یک موسسه آموزش عالی در خارج از کشور صادر شده باشد.

مدارک مورد نیاز برای مقطع دکتری در بلغارستان

شرایط دانشگاه آزاد برای مقطع دکتری در بلغارستان

دانشگاه آزاد بورگاس مدارک متقاضیان تایید شده و شهروندان کشورهایی که برای آنها اجازه اقامت طولانی مدت در جمهوری بلغارستان لازم است و همچنین اطلاعاتی در مورد موارد زیر به وزارت آموزش و پرورش ارائه می کند:

  • نام متقاضی مانند گذرنامه، به خط لاتین، تاریخ تولد، محل تولد، تابعیت
  • نام حوزه علمی، مدرک تحصیلی، شکل و مدت آموزش
  • زبان و آمادگی تخصصی – سطح تسلط بر زبان بلغاری، نام واحد سازمانی اصلی که آموزش در آن برگزار می شود، مدت آموزش
  • میزان شهریه سالانه و شهریه زبان و آمادگی تخصصی
  • شماره و جزئیات حساب بانکی BFU که هزینه های تحصیل در آن واریز می شود.

رئیس دانشگاه پس از بررسی مدارک ارائه شده در واحد سازمانی اصلی و بنا به پیشنهاد شورای دانشکده و تصمیم شورای علمی دستور تعیین تکلیف داوطلبان تایید شده در مقطع دکتری را صادر می کند. دانشگاه آزاد بورگاس در بلغارستان به صورت کتبی به وزارت آموزش و علوم در مورد دانشجویان دکتری ثبت نام شده اطلاع می دهد.

دکتری علوم کامپیوتر در بلغارستان

دانشجویان دارای مدرک کارشناسی ارشد در بلغارستان می توانند تحصیلات خود را در مقطع دکتری در بلغارستان ادامه دهند. این برنامه دانش نظری اساسی در زمینه انفورماتیک و علوم رایانه، مهارت های عملی برای استفاده عمومی از فناوری اطلاعات و سیستم های رایانه ای، مهارت های سازگاری از نظر توسعه سریع فناوری اطلاعات و فناوری رایانه را ارائه می دهد.

فارغ ‌التحصیلان دکتری متخصصانی هستند که می ‌توانند سیستم ‌های نرم ‌افزاری و سخت ‌افزاری مختلف را در محیط ‌های اطلاعاتی مختلف توسعه، معرفی، اجرا و ارزیابی کنند. آنها دانش کاملی از ابزارهای نظری پایه، تخصص و توانایی برای انجام کارهای تحقیقاتی دارند. آنها متخصص در پردازش کامپیوتری و طبقه بندی اطلاعات هستند. آنها آماده هستند تا در دانشگاه ها کار کنند و رویکردهای جدید خود را در کار خود به کار گیرند. شما می توانید نظرات خود در قسمت پایین همین صفحه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اشتراک بپذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :