مهاجرت تحصیلی صربستان

مقطع دکتری در صربستان

مقطع دکتری در صربستان

مقطع دکتری در صربستان، بیشتر بر اساس تحقیقات فردی است و در اکثر گروه های دانشگاهی، تنها بخش تدریس شده در سال اول داوطلب دکتری یافت می شود. سال دوم پژوهش دکتری در صربستان شامل دوره های آموزشی است. دانشجویان دکترا نیز از طریق دانشگاه انتخابی خود، آموزش های تکمیلی را دنبال می کنند. به‌ جای امتحانات، پیشرفت داوطلب دکترا با گزارش‌ ها و ارائه‌ های مکتوب سالانه مشخص می‌ شود که در ارسال نهایی و فرآیند viva به اوج خود می‌ رسد. همچنین انتظار می رود داوطلبان دکترا پایان نامه خود را در 3 سال تکمیل کنند و در صورت نیاز به زمان اضافی، حداکثر دوره ثبت نام 4 سال است. اینها مقدماتی درباره مقطع دکتری در صربستان بود. در ادامه مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به توضیحات جامع و کاملی درباره مقطع دکتری در صربستان خواهیم پرداخت.

شرایط مقطع دکتری در صربستان

از سال 2006، برنامه‌های دکتری در صربستان در برنامه‌ های ساختاریافته (شامل دوره ‌ها، امتحانات، و سایر) سازماندهی می‌ شوند. مراحل تهیه و دفاع از رساله دکتری به طور کلی توسط قانون آموزش عالی تنظیم می شود. به غیر از تحقیقات مستقل، داوطلبان دکترا باید در دوره های آموزشی شرکت کنند، امتحانات را بگذرانند و مقالات علمی را در سطح بین المللی منتشر کنند. پایان نامه باید حاوی نتایج اصلی و منتشر شده یا نتایج پذیرفته شده برای انتشار در مجلات علمی فهرست شده در WoS of Thomson Reuters باشد. موضوع پایان نامه می تواند پیشنهادی از طرف داوطلب دکتری باشد یا از استاد راهنما باشد.

تصمیم نهایی در مورد تایید موضوع پایان نامه از شورای آموزشی و علمی در سطح دانشگاه گرفته می شود. تحقیقات را می توان در دانشگاه ها (دانشکده ها)، در مرکز تحقیقات موسسات انجام داد. در بین دانشکده ها به طور متفاوتی سازماندهی شده است. زمان صرف شده برای تحقیق با توجه به ساختار برنامه دکترا متفاوت است. معمولا تحقیقات عملی در قسمت دوم برنامه های 3 ساله انجام می شود. 3 ترم اول به دروس و 3 ترم آخر به تحقیق دروس دکتری اختصاص داده می شود. پذیرش در مقطع دکتری در صربستان فقط مشروط به اتمام دوره کارشناسی ارشد (کسب حداقل 300 واحد ECTS) است.

الزامات برنامه دکتری در صربستان

در کشور صربستان هر دانشجوی دکتری معمولا یک مربی دارد. مربی باید در دانشکده استخدام شود و عضو گروه مربوطه باشد. در راستای تحصیل در صربستان خاطر نشان می شود که مربیان اغلب مسئولیت زیادی در قبال موفقیت دانش آموز ندارند و به ندرت آموزش می بینند یا دوباره آموزش می بینند. متقاضیان مقطع دکتری در صربستان اغلب توسط دانشکده حمایت و انگیزه می شوند تعداد نظارت های موفق در انتخابات و انتخاب مجدد معلمان و پژوهش ها در نظر گرفته می شود. اساتید مقطع دکترب در صربستان محدود به مربی حداکثر 5 کاندیدای دکترا به طور همزمان هستند. معیارهایی برای مربیگری وجود دارد که استاد راهنما باید حداقل 5 مقاله علمی منتشر شده یا پذیرفته شده برای انتشار در مجلات علمی فهرست شده در حوزه علمی مرتبط با برنامه تحصیلی داشته باشد. طبق قانون، محقق اصلی در یک پژوهشکده حق راهنما بودن را ندارد.

الزامات برنامه دکتری در صربستان

ریز شرایط مقطع دکتری در صربستان

داوطلبان مقطع دکتری در صربستان بر اساس قانون آموزش عالی دارای وضعیت دانشجو هستند. برخی از داوطلبان دکترا در صربستان، مانند دستیار تدریس، ترکیبی از وضعیت دانشجو و کارمند می باشند. طبق قانون جدید دستیاران آموزشی باید دانشجوی دکترا باشند. یک نفر می تواند دو بار و هر بار 3 سال به عنوان دستیار تدریس انتخاب شود. مطابق با حداکثر زمان تحصیل دکترا (6 سال) است. این وزارتخانه کمک هزینه های تحصیلی و هزینه های تحصیلی برای دانشجویان دکترا و همچنین پروژه های تحقیقاتی را تأمین می کند که نامزدهای دکترا می توانند در آنها تعبیه شده و در نتیجه تأمین مالی شوند. کلیه حقوق مربوط به مرخصی زایمان، شرایط خانوادگی دوستانه و غیره در سطح ملی حاکم نیست. فقط دانشگاه ها (دانشکده ها) قادر به دادن برخی حقوق به دانشجویان دکتری هستند. معمولا داوطلبان دکتری مانند سایر شهروندان از مزایای خاصی جز پوشش تامین اجتماعی برخوردار نیستند.

اصلی ترین الزاماتی که باید جهت تحصیل در مقطع دکتری در صربستان رعایت شوند، به شرح زیر است:

اصلی ترین الزامات جهت تحصیل در مقطع دکتری در صربستان

برنامه تحصیلی دکتری در صربستان

دانشگاه بلگراد در صربستان مطالعات دکترای آکادمیک را با هدف آموزش داوطلبان برای تحقیقات مستقل و در عین حال ارائه بالاترین سطح آموزشی سازماندهی می کند. برنامه های تحصیلی دکتری در صربستان بر اساس یک برنامه تحصیلی معتبر تدریس می شود که می تواند از هر رشته علمی در یک یا چند رشته علوم آموزشی باشد. بخشی از برنامه تحصیلی دکتری در صربستان را می توان با همکاری یک یا چند موسسه در دانشگاه میزبان گذراند. شرایط عمومی پذیرش برای تحصیل در مقطع دکتری در صربستان توسط قانون آموزش عالی، مقررات دانشگاه، قوانین عمومی دانشگاه و الزامات تفصیلی صادر شده توسط برنامه تحصیلی مطابق با استانداردهای اعتباربخشی برنامه های تحصیلی دکتری صادر می شود. دوره دکتری تحصیلی حداقل 3 سال طول می کشد.

پایان نامه دکتری در صربستان بخش پایانی برنامه تحصیلی است. دانشجویان دکتری در صربستان پس از احراز شرایط تعیین شده و قبولی در امتحانات صادر شده توسط برنامه تحصیلی حق دارند پایان نامه خود را تحویل دهند. به فردی که از پایان نامه دکتری دفاع می کند، عنوان «دکترا» در رشته علمی مناسب اعطاء می شود. ترفیع داوطلب دکتری مراسمی است که طی آن رئیس دانشگاه داوطلبی را که از رساله دکتری دفاع کرده است به عنوان دکتری در رشته علمی مناسب اعلام می کند. شما می توانید جهت پذیرش برنامه های دکتری در صربستان با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و روند مهاجرت به صربستان را جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :