مهاجرت به کشور اتریش

مزایا و معایب زندگی در اتریش

مزایا و معایب زندگی در اتریش

اتریش یکی از کشور های مطرح برای مهاجرت بوده و بررسی مزایا و معایب زندگی در اتریش قبل از مهاجرت می تواند درک درستی از زندگی را به شما بدهد. تا پس از مهاجرت پشیمانی در این باره حاصل نگردد. این کشور به دلیل کیفیت زندگی و امنیت بسیار بالا مشهور گشته و میزان مهاجرت نسبت به سال های قبل مهاجرت به اتریش افزایش یافته است.

در حال حاضر مهاجرین به روش های مختلفی به اتریش مهاجرت می کنند. هر کدام تجربه متفاوتی را در این کشور به دست می آورند. اما در نهایت تمامی این روش ها منجر به زندگی و اقامت دائم اتریش می شود. زندگی در اتریش مانند همه کشورها دارای مزایا و معایبی می باشد که در ادامه این نوشتار مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی بر بررسی آنها دارند.

بررسی هزینه زندگی در اتریش

علاوه بر قرار گرفتن در مرکز اروپا، اتریش نیز از نظر قیمت در رده متوسط قرار دارد. از زمان پیوستن به اتحادیه اروپا، هزینه های اساسی و مواد غذایی در اتریش مطابق با سایر کشورهای اتحادیه اروپا افزایش یافته است. در حال حاضر طبق بررسی های صورت گرفته اتریش 18مین کشور گران دنیا است.

از این رو هزینه اقامت در اتریش از هزینه اقامت در کشور مانند آمریکا بیشتر می باشد. همچنین هزینه مسکن در اتریش از کشوری مانند فرانسه 30% ارزان تر و از کشور همسایه آلمان 10% گران تر می باشد. به طور کلی برآورد شده است که هر نفر برای زندگی در اتریش حدود 1000€ الی 1500€ (یورو) نیاز خواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر جدول زیر را بررسی بفرمائید:

لیست اقلام خوراکیهزینه به یورو
یک لیتر شیر1.10€
یک قرص نان1.93€
یک کیلوگرم برنج1.78€
یک کیلوگرم سیب2.29€
یک کیلوگرم سیب زمینی1.35€
یک کیلوگرم گوجه2.31€
یک کیلوگرم پیاز1.40€
یک شانه تخم مرغ2.77€
یک کیلوگرم گوشت مرغ10.42€

هزینه زندگی در وین اتریش

وین پایتخت کشور اتریش در قسمت شرق این کشور در همسایگی با کشور اسلواکی و مجارستان قرار دارد. این شهر در سال 2024 به عنوان برترین شهر دنیا جهت زندگی معرفی شده است. این نشان از کیفیت و رفاه زندگی در وین خبر می دهد. مسلما هزینه زندگی در این شهر نسبت به اکثر شهرهای اتریش گران تر است. به صورت کلی برآورد شده که هزینه زندگی در شهر وین برای یک نفر در ماه حدود 1661€ (یورو) و برای یک خانواده 4 نفره حدود 3300€ (یورو) در ماه هزینه در بر دارد.

همچنین هزینه های خورد و خوراک، اجاره خانه و دیگر هزینه های مهم در وین در لیست زیر آمده است:

  • هزینه یک لیتر شیر در وین حدود 1.07€ (یورو)
  • هزینه یک شانه تخم مرغ در وین حدود 2.56€ (یورو)
  • هزینه یک کیلوگرم برنج در وین حدود 1.37€ (یورو)
  • هزینه یک کیلوگرم سیب زمینی در وین حدود 1.29€ (یورو)
  • هزینه یک کیلوگرم گوجه در وین حدود 2.35€ (یورو)
  • هزینه یک کیلوگرم گوشت مرغ در وین حدود 9.27€ (یورو)

هزینه زندگی در اینسبروک اتریش

یکی دیگر از شهرهای گران اتریش شهر اینسبروک اتریش است که در قسمت غربی این کشور و در همسایگی با کشور سوئیس قرار دارد. این شهر به دلیل رشته کوه های آلپ میزبان ورزش های زمستانی و اسکی است. بر اساس آمارهای اعلام شده هزینه زندگی در شهر اینسبروک اتریش برای یک نفر در ماه حدود 1755€ (یورو) و برای یک خانواده 4 نفره حدود 3526€ (یورو) می باشد. به صورت کلی هزینه زندگی در این شهر از شهر وین اتریش گران تر است.

هزینه های مواد غذایی، کرایه خانه و دیگر هزینه های مهم در اینسبروک در لیست زیر آمده اند:

  • هزینه یک لیتر شیر در اینسبروک حدود 1.12€ (یورو)
  • هزینه یک شانه تخم مرغ در اینسبروک حدود 3.06€ (یورو)
  • هزینه یک کیلوگرم برنج در اینسبروک حدود 2.22€ (یورو)
  • هزینه یک کیلوگرم گوجه در اینسبروک حدود 2.26€ (یورو)

هزینه زندگی در گراتس اتریش

یکی دیگر از شهرهای مهم اتریش شهر گراتس است که در قسمت جنوب شرق این کشور واقع شده و در همسایگی با کشور اسلونی قرار دارد. شهر گراتس یکی از شهرهای تحصیلی است. از این رو بسیاری برای مهاجرت تحصیلی به اتریش به این شهر می آیند. به طور میانگین هزینه زندگی در شهر گراتس اتریش حدود 7% ارزان تر از شهر آمستردام هلند است. بر اساس آمارها هزینه زندگی برای یک فرد در شهر گراتس حدود 1488€ (یورو) در ماه و برای یک خانواده 4 نفره حدود 3092€ (یورو) در ماه هزینه در پی دارد.

جزئیات هزینه زندگی در شهر گراتس را در جدول زیر مشاهده می کنید:

شرحهزینه به یورو
یک لیتر شیر1.16€
یک شانه تخم مرغ3.14€
 یک کیلوگرم برنج1.98€
یک کیلوگرم سیب زمینی1.66€
یک کیلوگرم گوجه2.43€
یک کیلوگرم گوشت مرغ12.54€
اجاره آپارتمان یک تخته در مرکز شهر531.11€
اجاره آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر1030€
حمل و نقل ماهیانه50€

هزینه های بهداشتی زندگی ایرانیان در اتریش

در این بخش به سیستم مراقبت های بهداشتی و بیمه درمانی در اتریش پرداخته می شود تا روشن گردد ایرانیانی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند، در زمینه درمان باید چه هزینه هایی پرداخت کنند و از سوی دیگر در کشور اتریش چه امکانات درمانی ای برای مهاجران غیر اتحادیه اروپا، در نظر گرفته شده است. سیستم مراقبت های بهداشتی اتریش که توسط سازمان بهداشت جهانی در رده 10 سیستم برتر مراقبت های بهداشتی قرار گرفته است، به 2 سطح تقسیم می شود:

  • بیمه سلامت عمومی
  • بیمه درمانی خصوصی

با این حال، تقریبا همه تحت پوشش سیستم عمومی هستند. ساکنان همچنین حق انتخاب بیمه درمانی خصوصی اضافی را دارند. اگر بیمه درمانی خصوصی را انتخاب شود، ممکن است از امکانات اضافی مانند ساعات ویزیت انعطاف پذیر، اتاق های بیمارستان خصوصی و انتخاب دکتر خود لذت ببرند. اگر شما به عنوان یک ایرانی در شغل حقوقی، خوداشتغالی، مطالبه مزایای بیکاری، مستمری بگیر، یا وابسته به یکی از این گروه ها هستید، باید گفت که بیمه درمانی برای شما اجباری است.

البته این نکته مهم را باید در نظر گرفت که هنگامی آغاز زندگی متقاضیان در اتریش یا در یک شغل، مدرسه یا دانشگاه، آنان به طور خودکار تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرند و یک کارت الکترونیکی برای آنان صادر شود که می توانند از آن برای اثبات پوشش بیمه درمانی خود استفاده کنند و در صورت مراجعه به پزشک باید آن را نشان دهند. اگر متقاضیان ایرانی قصد اقامت در وین را دارند، باید گفت که آنان با استفاده از (Praxisplan) می توانند پزشکان در شهر را با استفاده از طیف وسیعی از معیارها، مانند نام، حوزه تخصص، زبان خارجی صحبت شده و دسترسی افراد، پیدا کنند.

شرایط کار و زندگی در اتریش برای ایرانیان

کار در اتریش ممکن است در حال حاضر رویای متقاضیان مهاجرت برای زندگی در اتریش باشد، اما حقایقی در مورد بازار کار وجود دارد که قبل از اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، باید بدانید. مهاجران ایرانی باید بدانند که کشور اتریش در مناطق خاصی با کمبود نیروی کار مواجه است و کارفرمایان داخلی برای استعدادیابی از داخل کشور و همچنین خارج از کشور درخواست می کنند که این موضوع می تواند فرصت مناسبی برای مهاجرت به کشور آلپ برای ایرانی ها فراهم کند. بازار کار اتریش به شدت به صنایعی مانند ساختمان و ساخت و ساز، گردشگری، تولید وسایل نقلیه موتوری، الکترونیک، غذا و حمل و نقل متکی است. صنعت نساجی همچنین کلید ثبات مالی کشور است. در واقع، اتریش اقتصاد 12 بزرگ جهان را با وجود نگرانی‌های کنونی پیرامون عرضه کارگران دارد.

باتوجه به اینکه درآمد شغلی یکی از دغدغه اصلی مهاجران به اتریش است در تصویر زیر بخشی از مشاغل همچون درآمد یک حسابدار، اشاره شده اند:

درآمد مشاغل مختلف در کشور اتریش

مهاجرت و مزایا و معایب زندگی در اتریش

اتریش یکی از ثروتمندترین کشور های جهان و دارای فرهنگ غنی و پر باری است. این کشور در بین کشورهای زیادی از جمله آلمان، ایتالیا، مجارستان و جمهوری چک قرار دارد و یک نقطه اتصال بین دیگر کشورهای اروپایی می باشد. اتریش همچنین جزء اتحادیه اروپا است. از این رو دارندگان ویزای اتریش از مزایای ویزای شنگن بهره مند می شوند. همچنین بدون نیاز به ویزای دیگر آزادانه به بسیاری از کشورهای اروپایی می توانند سفر کنند. اتریش همچنین به کیفیت زندگی بسیار بالا مشهور بوده است. یکی از مهم ترین مزایای زندگی در این کشور کیفیت زندگی در آنجا است.

به طور خلاصه به مزایا و معایب زندگی در اتریش در اینجا اشاره کرده ایم:

مزایامعایب
کیفیت بالای زندگی در اتریشهزینه بالای زندگی
کیفیت بالای سیستم آموزشیآلمانی زبان رسمی مردم اتریش
آب و هوای تمیز و پاکعدم خو پذیری با محیط و مردم
سیستم حمل و نقل عالیشرکت ها و سازمان های کم بین المللی برای کار
طبیعت بسیار زیباآب و هوای سرد در زمستان
منطقه جغرافیایی مناسب و استراتژیکمالیات بالا و حقوق کم

کیفیت بالای زندگی از مزایای زندگی در اتریش

بدون شک اتریش یکی از بالاترین کیفیت های زندگی در جهان را دارد. در حقیقت در بین 65 کشور دیگر با خصوصیات مشابه اتریش رتبه دوم را دارد. همچنین در حال حاضر وین پایتخت این کشور بارها به دلیل کیفیت زندگی، به عنوان بهترین شهر جهان برای زندگی معرفی شده است. علاوه بر این طبق جدیدترین رده بندی شهرهای جهانی شهر وین از شهر ملبورن پیشی گرفته و به عنوان بهترین شهر جهان معرفی شده است.

همچنین وین برای دهمین بار پیاپی به عنوان پر مخاطب ترین شهر جهان شناخته شده است. خدمات عمومی، میزان آلودگی، بهداشت و درمان و همه این موارد باعث شده که شهرهای مهم اتریش در این رده ها قرار بگیرند و تعداد بیشتری از خارجی ها را به خود جلب کنند. بسیاری پس از سفر تصمیم به ماندن و مهاجرت به اتریش می گیرند که دلیل این امر که کیفیت زندگی در آنجا است.

کیفیت بالای سیستم آموزش از مزایای زندگی در اتریش

تحصیلات عالی اتریش برای شهروندان اتحادیه اروپا رایگان است که این امر در اروپا یا در جهان رایج نیست. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا نیز برای تحصیل در اتریش هزینه کمی را پرداخت می کنند. از این رو به طور معمول هزینه ها از 1500€ (یورو) در سال افزایش نمی یابد. همچنین سیستم مدارس دولتی در اتریش رایگان بوده و سطح تدریس بسیار مناسبی دارد. دانش آموزان پس از دوره متوسطه 10 تا 17 سالگی در آموزشگاه های فنی حرفه ای شرکت می کنند.

آموزش و پرورش اتریش بیشتر در رشته های علوم انسانی متمرکز و در مقایسه با آلمان، جایی که مهندسی و علوم رایج است. به طور کلی رشته های هنرهای زیبا، موسیقی، ادبیات، فلسفه و علوم انسانی در کالج های اتریش بسیار زبانزد هستند. اتریش دارای دانشگاه های معتبر و با کیفیتی است و مدارک صادر شده از بهترین دانشگاه های اتریش در سطح جهانی بسیار معتبر هستند.

منطقه جغرافیایی جزء مزایا و معایب زندگی در اتریش

اتریش با جمهوری چک، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لیختن اشتاین، اسلواکی، اسلوونی و سوئیس هم مرز است لذا چنانچه در اتریش زندگی کنید به راحتی و در زمان کمی می توانید به بسیاری از کشورهای اروپایی سفر کنید و از آن دیدن کنید. مهاجران به اتریش عاشق گذراندن وقت در شهرهای اتریش هستند و گزینه های زیادی برای انتخاب دارند.

به لطف سیستم حمل و نقل عمومی عالی اتریش، سفر با بودجه مناسب بسیار راحت است. از این رو کافی است در چند ساعت در قطار به بوداپست مجارستان و یا چند ساعت دوچرخه سواری به ایتالیا برسید. اتریش همچنین دارای طبیعت بی نظیری است. با طبیعت گردی در اتریش می توانید از طبیعت رشته کوه های آلپ در غرب و تپه های سرسبز در شرق لذت ببرید. تنوع در ویژگی های طبیعی اتریش بسیار زیبا و غافلگیر کننده است که شامل کوه ها، دریاچه ها، رودخانه ها، آبشارها و جنگل ها می باشد.

منطقه جغرافیایی جزء مزایا و معایب زندگی در اتریش

هزینه بالای زندگی از معایب زندگی در اتریش

اتریش یکی از گرانترین کشورها در اروپای مرکزی است. این می تواند یک عیب بزرگ برای کارگران بین المللی که مایل به کار در اتریش هستند، باشد. حقوق محلی جبران هزینه های سنگین زندگی در اتریش را نمی کند. با وجود رضایت عمومی از زندگی ، بسیاری از مهاجران از هزینه های زندگی در اتریش راضی نیستند. 2 مشکل اساسی در رابطه با هزینه های زندگی در اتریش، قیمت ملک و مالیات است.

در حقیقت، یک سوم از مهاجرین در اتریش از قیمت مسکن ناراضی هستند. اجاره، غذا و حمل و نقل بزرگترین هزینه ای است که هنگام مهاجرت و زندگی در اتریش خواهید داشت. اگر بلیط سالانه یا ماهیانه ندارید استفاده از قطار یا اتوبوس به عنوان حمل و نقل می تواند بسیار پر هزینه باشد. در اتریش همچنین مالیات بالا است. اکثر کارمندان بین 42% تا 48% از درآمد خود را مالیات می دهند.

کار در اتریش از معایب زندگی در اتریش

پیدا کردن شغل مناسب به خصوص به عنوان یک خارجی در اتریش کار ساده ای نیست. علاوه بر این، نرخ بیکاری در حال افزایش است. اگر به زبان آلمانی صحبت نمی کنید بهتر است در مورد آن فکر کنید و به کلاس زبان بروید. داشتن مهارت به زبان آلمانی شانس شما برای کار و تحصیل در اتریش را افزایش می دهد. علاوه بر این، اگر می خواهید در شغل خود پیشرفت کنید اتریش ممکن است مکان اشتباهی باشد. شرکت های غالب بین المللی در اتریش بیش از حد وجود ندارند و علاوه بر این، بازار اتریش بسیار محافظه کار است. افراد محلی شغل پایدار و ایمن را ترجیح می دهند که برابر مدارک تحصیلی آنها است. از این رو آنچنان دست به ریسک و پیشرفت نمی زنند.

مشکل زبان از معایب زندگی در اتریش

یکی از معایب زندگی در اتریش زبان آن است. بسیاری از مردم اتریش به زبان انگلیسی مسلط نیستند و فقط به زبان آلمانی صحبت می کنند. علاوه بر این، اگر در نهایت تصمیم به یادگیری زبان آلمانی گرفتید، آماده باشید تا بیشتر وقت بگذارید. زیرا زبان آلمانی به دلیل قواعد پیچیده دستور زبان، زبانی سخت است. بسته به منطقه ای که در اتریش هستید نیز لهجه های گوناگونی در اتریش وجود دارد.

این کار را سخت تر می کند. آمارها نشان می دهد که کمتر از 18% از مهاجرین به اتریش گفته اند که یادگیری زبان محلی به طور کلی آسان بوده است. این مسئله خصوصا مشکل ساز است. زیرا بسیاری از خارجی ها متوجه شده اند که زندگی در اتریش بدون اینکه به زبان آلمانی صحبت کنید سخت می باشد.

مشکل ارتباط با مردم از معایب زندگی در اتریش

یکی دیگر از معایب زندگی در اتریش مشکل ارتباط با مردم اتریش است. مردم اتریش به قولی سرد هستند و ارتباط برقرار کردن با آنها کمی سخت می باشد. مردم در اتریش با غریبه ها رسمی تر هستند و برای گرم شدن و ایجاد اعتماد به آنها زمان بیشتری نیاز دارند. به طور کلی، اتریشی ها به دلیل محافظه کار بودن شهرت دارند. برخی خارجی ها به دلیل صریح بودن و صداقت، اتریشی ها را بی ادب می دانند. این فقط روشیست که افراد در اینجا با هم ارتباط برقرار می کنند، اما می توان به عنوان بی احترامی، عجیب و غریب یا حتی خشک از آن یاد کرد.

علاوه بر این از دیگر معایب زندگی در اتریش می توان به سیگاری بودن بسیاری از اتریشی ها اشاره کرد به طوری که آنها در مکان های عمومی سیگار می کشند و ممکن است شما را اذیت کنند. با بررسی مزایا و معایب زندگی در اتریش همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همکاری و ارائه هر گونه مشاوره بری انوع مهاجرت به اتریش و دیگر کشورهای اروپایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :