ویزای مسافرتی لتونی

فستیوال های لتونی

فستیوال های لتونی

فستیوال های لتونی در کنار میراث غنی و برخی از آداب و رسوم موجود در این کشور از جمله دلایلی است که افراد برای سفر و یا مهاجرت، آن را انتخاب می کنند. از جمله ویژگی هایی که دارد می توان گفت که دارای 4 فصل مشخص با طول تقریبا برابر است. با پوشش پایدار برف، آفتاب روشن و روزهای کوتاه مشخص می شوند. تابستان از ژوئن شروع می شود و تا آگوست ادامه دارد و معمولا گرم و آفتابی است. بهار و پاییز آب و هوای نسبتاً معتدلی را به همراه دارد. در نظر گرفتن این شرایط در کنار فستیوال هایی که برگزار می شوند، می تواند به برنامه ریزی بهتری برای سفر منجر شود. در ارتباط با تاریخچه تشکیل این جشنواره ها می توان گفت که پس از اشغال لتونی توسط شوروی، پایه گذاری شد.

در سال 1940 و جنگ جهانی دوم، جشنواره ها در اتحاد جماهیر شوروی لتونی ادامه یافت که به شدت تحت تأثیر ایدئولوژی شوروی بود و برای ستایش رژیم اشغالگر استفاده می شد، به طوری که هر 5 سال یک بار در سالگردهای مهم الحاق اجباری این کشور برگزار می شد. در سال 1973 به مناسبت صدمین سالگرد آن و در سال 1977 به مناسبت جشن الماس انقلاب اکتبر برگزار شد، هر دو رویداد مربوط به بزرگداشت صدمین سالگرد اولین بیداری ملی لتونی بود. در طول دوران اشغال، سنت جشنواره در تبعید توسط مهاجران لتونی، ابتدا در اردوگاه‌های آوارگان پس از جنگ جهانی دوم، در مناطق اشغالی غرب در آلمان، سپس در ایالات متحده، کانادا و استرالیا، با بسیاری از افسانه‌ها ادامه یافت. در ادامه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه خواهند کرد.

شرایط حضور در فستیوال های لتونی

هزینه جشنواره و فستیوال های لتونی ازای هر نفر 50€ (یورو) است که باید پس از تایید درخواست، در بازه زمانی که مشخص شده است، به حساب جشنواره واریز شود. در صورتی که نامزدهای تایید شده تا پایان مهلت مقرر، شهریه جشنواره را پرداخت نکنند، نمی توانند در این فستیوال ها شرکت کنند.

در قسمت زیر، به برخی از شرایط حضور در فستیوال های لتونی می پردازیم:

  • پس از صدور دعوتنامه رسمی جشنواره، متقاضی باید مدارک مشخص شده را در تایم مقرر، ارسال کند.
  • ارائه کپی دیجیتال مدارک رزرو پرواز (بلیت الکترونیکی)
  • کپی دیجیتال ویزای مسافرتی
  • کپی دیجیتال بیمه
  • شرکت کنندگان باید پرچم کشور خود را ارائه دهند که تا بتوانند در جشنواره از آن استفاده کنند.
  • فقط برخی از هزینه های حمل و نقل در داخل لیتوانی می تواند توسط برگزار کنندگان جشنواره تضمین شود.

در قسمت پایین یک نمای کلی در ارتباط با نحوه اقدام برای رفتن به فستیوال های لتونی، ایجاد شده است:

نمای کلی در ارتباط با نحوه اقدام برای رفتن به فستیوال های لتونی

معرفی برخی از فستیوال های لتونی

یکشنبه و دوشنبه روزهایی هستند که عید پاک در لتونی جشن گرفته می شود. در اول ماه می، نه تنها روز کارگر، بلکه فراخوان مجلس موسسان جمهوری لتونی نیز وجود دارد. همچنین این یک تعطیلات ملی است زیرا در چنین روزی در سال 1920 اولین پارلمان جمهوری لتونی برای تهیه و تصویب قانون اساسی تشکیل شد. این یک روز تعطیل است که مردم به تظاهرات جشن مسالمت آمیز می روند. در 4 می، روز بازگرداندن استقلال جمهوری لتونی است که در سال 1990 اتفاق افتاد. روز استقلال دیگر یا روز جمهوری در 18 نوامبر جشن گرفته می شود. در این روز در سال 1918، جمهوری لتونی اعلام شد.

مردم لتونی به تاریخ و فرهنگ خود افتخار می کنند و از نشان دادن آن هراسی ندارند. یکی از جالب‌ ترین جشنواره‌ های فرهنگی لتونی، نمایشگاه قرون وسطی قلعه است. در یک روز از سال است که بومیان لباس های سنتی و قرون وسطایی خود را می پوشند و یک روز در قرون وسطی زندگی می کنند. چمن‌ های وسیع قلعه، باغ‌ ها، سیاه‌ چال‌ ها و موزه در این روز برای گردشگران، بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان باز است، جایی که مردم با یادآوری روزهای قرون وسطی سرگرمی زیادی دارند. در این مکان غذا، هنر و رقص وجود دارد که فرد می تواند بنشیند و تماشا کند.

در لیست زیر به صورت کلی به برخی از فستیوال های کشور لتونی، اشاره خواهیم کرد:

  • جشنواره معروف پوزیتیووس
  • اپرای ریگا
  • نیمه تابستان
  • افتتاحیه سال تحصیلی در بالتیک

معرفی برخی از فستیوال های لتونی

مفهوم انقلاب تابستانی در لتونی

انقلاب تابستانی در فستیوال تابستانی مشهور جهانی در لتونی در شب 23 تا 24 ژوئن، جشن گرفته می شود. این تعطیلات روشن و رنگارنگ ریشه های بت پرستی دارد. مردم لتونی تمام شب آتش می سوزانند، تاج گل های زیبایی از گل و گیاهان می بافند و سر، حیوانات و خانه های خود را زینت می دهند، لباس های سنتی می پوشند، افسانه های باستانی می گویند، آبجو می نوشند، آهنگ های محلی می خوانند و می رقصند.

طبق افسانه انقلاب تابستانی لتونی، در این روز می توانید با جادوگران واقعی ملاقات کنید. همچنین اعتقاد بر این است که اگر در رودخانه یا دریاچه ای 2 تاج گل بیندازید که یکی نماد صاحب آن و دیگری نماد معشوق است، با رفتار تاج گل های روی آب، می توان در مورد آینده مشترک قضاوت کرد. باور دیگر مربوط به سرخس است. کسی که گل آن را بیابد قادر خواهد بود زبان حیوانات و گیاهان را بفهمد. در خصوص اطلاع از شریط مهاجرت به لتونی می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

سوالات متداول در ارتباط با فستیوال های لتونی

در اینجا به رفع برخی از ابهامات در این خصوص می پردازیم:

  • دلیل برگزاری افتتاحیه سال تحصیلی چیست؟ برای ایجاد احساس وحدت در بین دانش آموزان و همچنین سازماندهی یک جشن افتتاحیه سال تحصیلی برای همه دانش آموزان لتونی سازماندهی شده است.
  • آیا در زمینه هنر به طور اختصاصی فیلم و سینما هم فستیوال برگزار می شود؟ مروارید بالتیک یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی در کشورهای بالتیک است که با معرفی فیلم‌هایی که در مهم‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی جوایزی را به دست آورده‌اند، متخصصان و علاقه‌مندان سینما را معرفی می‌کند و نام استعدادهای جوان را آشکار می‌کند و شاهکارهای فیلم‌های کلاسیک را در برنامه‌ای ویژه به نمایش می‌گذارد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط دریافت این نوع از مهاجرت، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :