مهاجرت سرمایه گذاری در تایلند

ثبت شرکت در تایلند

ثبت شرکت در تایلند

ثبت شرکت در تایلند به دلیل رشد بی سابقه این کشور در طول سال های اخیر باعث جذب سرمایه گذاران بین المللی از سراسر جهان شده است. همچنین ثبت شرکت در تایلند توسط سرمایه گذاران خارجی باعث، رفع تقاضاهای روز افزون بازار این کشور شده است. روند ثبت شرکت در تایلند در حال افزایش است و امیدوار کننده است که بازه سرمایه گذاری های خود را در این فرآیند به حداکثر برسانند.

سرمایه گذاران خارجی به دلیل حمایت ها و مشوق های دولت، زیر ساخت های کافی و نیروی کار ماهر به ثبت شرکت در تایلند هجوم آورده اند. ارائه این مقاله با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بسیاری از سوالات شما در خصوص شرایط ثبت شرکت در تایلند پاسخ دقیق خواهد داد. ثبت شرکت در تایلند توسط سیاست های کاملا تعریف شده در راستای آزادسازی تجارت آزاد و ثبات اجتماعی در آسیا پشتیبانی می شود.

مزایای ثبت شرکت در تایلند

ثبت شرکت در تایلند دارای مزایای فراوانی می باشد که باعث هجوم بسیاری از سرمایه گذاران خارجی به این کشور جهت ثبت شرکت و سرمایه گذاری در تایلند شده است. پادشاهی تایلند دیگر مانند گذشته نیست که تنها به عنوان مقصدی برای خرید و گردشگری شناخته شود. بلکه تایلند به دلیل افزایش سرمایه گذاری ها و تعداد مهاجرانی که این کشور را به عنوان محل اقامت خود انتخاب می کنند، مورد توجه بسیاری از اتباع خارجی قرار گرفته است. از دیگر مزایاهای ثبت شرکت در تایلند این است که این کشور یک موضع تجاری دوستانه اتخاذ کرده است که سرمایه گذاری های مستقیم خارجی را تضمین می کند.

از دیگر مزایای ثبت شرکت در تایلند طی سال های گذشته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موقعیت استراتژیک تجاری تایلند: اولین مزیت راه اندازی و ثبت شرکت در تایلند موقعیت تجاری استراتژیک تایلند است. ارائه دسترسی به بازار عالی برای سرمایه گذاران خارجی که صادرات و واردات تجاری مختلف انجام می دهند تایلند را برای ثبت شرکت جذاب تر می کند.
  • زیرساخت دیجیتال در تایلند: دولت تایلند از طریق پیشرفت دیجیتالی مختلف کشور را به مدل اقتصادی تایلند تبدیل کرده است. که می خواهد کشور را از اقتصاد وابسته به کشاورزی عبور دهد.
  • هزینه های تجاری رقابتی: سومین مزیت راه اندازی و ثبت شرکت در تایلند هزینه های رقابتی تجاری است که این کشور به سرمایه گذاران بین المللی ارائه می دهد.

روش های ثبت شرکت در تایلند

پادشاهی تایلند برای جذب سرمایه گذاران خارجی، روش های مختلفی را برای ثبت شرکت در تایلند ارائه کرده است. به طور کلی در سال های گذشته ثبت شرکت و کارآفرینی در تایلند مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی بسیاری قرار گرفته است.

روش های ثبت شرکت در تایلند عبارت اند از:

  • ثبت کاغذی شرکت در تایلند: ثبت شرکت در تایلند به صروت کاغذی معمولا 2 تا 3 هفته طول می کشد.
  • ثبت شرکت در تایلند به صورت آنلاین: یکی از متداول ترین روش های ثبت شرکت در تایلند، ثبت شرکت به صورت آنلاین می باشد. یک شرکت را می توان به روش الکترونیکی، توسط سازمان تجارت تایلند در عرض چند دقیقه تاسیس کرد.
  • ثبت شرکت در تایلند به صورت قفسه ای: شرکت های قفسه ای را می توان به صورت آماده خریداری کرد. زیرا این شرکت ها قبلا در تایلند تاسیس شده اند.

در نمودار زیر می توانید درصد محبوبیت روش های مختلف ثبت شرکت در تایلند را مشاهده فرمایید:

درصد محبوبیت روش های مختلف ثبت شرکت در تایلند

مراحل ثبت شرکت در تایلند

ثبت شرکت در تایلند مستلزم رعایت مراحلی توسط متقاضیان می باشد. به طور کلی مراحل ثبت شرکت در تایلند را می توانید در جدول زیر مطالعه فرمایید:

مراحل ثبت شرکت در تایلندتوضیحات
انتخاب یک نام تجاری منحصر به فرد برای شرکت خود در تایلندبرای دریافت مجوز جهت افتتاح شرکت در تایلند باید یک نام تجاری منحصر به فرد برگزینید.
انتخاب یک شخص حقوقی مناسب برای ثبت شرکت در تایلندبرای دریافت مجوز جهت افتتاح شرکت در تایلند باید یک نام تجاری منحصر به فرد برگزینید.
انتخاب یک شخص حقوقی مناسب برای ثبت شرکت در تایلنداین امر در صورتی میسر می شود که اندازه کسب و کار آتی، اهداف و مقاصد شرکت انجام شده باشد.
افتتاح حساب بانکیقبل از اخذ مجوز باید یک حساب بانکی برای شرکت مورد نظر در تایلند افتتاح کنید.
ثبت واقعی شرکتپس از جمع آوری و تکمیل مدارک ثبت شرکت در تایلند، متقاضیان باید همه مدارک را به سازمان تجارت تایلند ارائه دهند.
ثبت مالیاتآخرین مرحله ثبت شرکت در تایلند ثبت شرکت در گمرک و اداره مالیات دانمارک می باشد.

مراحل ثبت شرکت در تایلند

الزامات قانونی جهت ثبت شرکت در تایلند

متقاضیانی که قصد ثبت شرکت در تایلند را دارند باید الزامات قانونی این کشور را در این خصوص رعایت فرمایند. به طور کلی شما برای ثبت شرکت در تایلند با ساختاری مهم و هدفمند ملزم به رعایت قوانینی هستید که در بخش زیر به تفصیل توضیح داده شده است:

  • برای ثبت شرکت در تایلند حداقل سرمایه وجود ندارد. اما به این نکته نیز توجه فرمایید که ثبت شرکت در تایلند با سرمایه اندک توصیه نمی شود. زیرا این امر می تواند مشکلاتی را حین افتتاح حساب شرکت ایجاد کند.
  • ارائه آدرس حقوقی برای ثبت شرکت در تایلند ضروری است.
  • ارائه گذارش ماهانه حسابداری و حقوق
  • اگر شرکت شما در تایلند فعالیت می کند مدیر اجرایی باید ساکن تایلند باشد.
  • ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده ماهانه
  • به منظور انجام فعالیت های تجاری شرکت در تایلند باید حق اختراع شهرداری را دریافت کند.

تاسیس شعبه در تایلند

ساختار دفتر شعبه در تایلند مشابه ساختار یک شرکت محدود است. به طور کلی مانند شرکت محدود، یک شعبه در تایلند می تواند درآمد کسب کند. دفاتر شعبه ها نیز تحت قوانین شرکت های محدود خارجی اداره می شوند. برای شرکت های چند ملیتی این رویه معمول است که در تایلند حضور داشته باشند، اما نمی خواهند به عنوان یک شخص حقوقی جداگانه فعالیت کنند.

این شرکت چند ملیتی ممکن است بخواهد که دفتر تایلند به عنوان بخشی از دفتر مرکزی آن در خارج از کشور فعالیت کند. علاوه بر این در مورد شعبه در تایلند، مسئولیت ناشی از فعالیت های تجاری نیز مسئولیت دفتر مرکزی خارج از کشور است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط ثبت شرکت در تایلند، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :