مهاجرت تحصیلی کرواسی

اعزام دانشجو به کرواسی

اعزام دانشجو به کرواسی

اعزام دانشجو به کرواسی ایده آل ترین انتخاب برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در کشوری هستند چرا که کرواسی به دلیل سواحل زیبا، ترکیبی از جذابیت های مدیترانه و اروپای جنوب شرقی و میراث غنی تاریخی و فرهنگی مشهور است. کشور کرواسی با سنت طولانی دانشگاهی و بیش از 1600 برنامه تحصیلی برای انتخاب، کشوری امن با هزینه های زندگی معقول و جامعه چند زبانه است. اگر قصد تحصیل در خارج از کشور در کرواسی را دارید، باید برای اقامت موقت یا ویزای ورود دانشجویی در کرواسی درخواست دهید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در طول فرآیند اعزام دانشجو به کرواسی به شما کمک خواهد کرد.

روند اعزام دانشجو به کرواسی

متقاضیان تحصیل در کرواسی باید در نظر داشته باشند که دولت کرواسی درخواست کرده است تا دانشجویان خارجی برای تحصیل در هر یک از موسسات معتبر این کشور ابتدا باید مدارک خود را قبل از ورود ارسال کند، این برای تعداد زیادی از کشورها صدق می کند و برای دانشجویان برخی از کشورها پس از ورود مدارک خود را ارسال کنند. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا برای ورود به کرواسی نیازی به ویزا ندارند و با یک بار بازدید می توانند تا 3 ماه در این کشور باشند. با این حال، دوره های تحصیلی که بیش از سه ماه بازه زمانی آن ها طول می کشد، باید برای اقامت موقت خود به پلیس محلی مراجعه کرده و ثبت نام کنند. شهروندان کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، ایالات متحده آمریکا و ژاپن برای ورود به کرواسی نیازی به ویزای ورود ندارند.

شرایط اعزام دانشجو به کرواسی

سیستم آموزش عالی کرواسی بر اساس 3 دوره (کارشناسی و کارشناسی ارشد) ساختار یافته است. تحصیلات آموزش عالی در کرواسی بر اساس سیستم اعتبارات قابل انتقال (ECTS) سازماندهی شده است، بنابراین کار را برای دانشجویان بین المللی (از اروپا و خارج از آن) آسان می کند و این به منظور تحصیل در کرواسی و به رسمیت شناخته شدن تحصیلات خود در کشورهای دیگر است. قانون اساسی جمهوری کرواسی این تضمین را به متقاضی می دهد که دسترسی به آموزش در تمام سطوح تحت شرایط مساوری و بدون تبعیض برای تمامی متقاضیان ارائه می شود.

شرایط اعزام دانشجو به کرواسی

هزینه اعزام دانشجو به کرواسی

در مورد تامین مالی اضافی از طریق برنامه Erasmus+، دانشجویانی که فرصت‌های کمتری دارند می‌توانند مبلغی به مبلغ 200€ تا 250€ (یورو) در ماه به حمایت فردی کمک هزینه Erasmus+ اتحادیه اروپا اضافه شده دریافت کنند. همچنین، شرکت کنندگان با نیازهای ویژه که شرایط فردی جسمی، روانی یا مرتبط با سلامتی آنها به گونه ای است که شرکت در تحرک بدون حمایت مالی اضافی امکان پذیر نیست، می توانند بر اساس هزینه های واقعی تحرک، بودجه دریافت کنند.

برخی از موسسات آموزش عالی کرواسی ممکن است کمک های مالی یا معافیت جزئی از هزینه تحصیل را برای دانشجویان بین المللی ارائه دهند. با این حال، تعدادی بورس تحصیلی برای دانشجویان مبادله یا مدرک تحصیلی از طریق بورسیه های دوجانبه جمهوری کرواسی، از طریق توافق نامه ها و برنامه های 2 جانبه دانشگاهی مانند CEEPUS و Erasmus+ که توسط آژانس تحرک و برنامه های اتحادیه اروپا مدیریت می شود، وجود دارد.

مدارک مورد نیاز اعزام دانشجو به کرواسی

برای اعزام دانشجو به کرواسی مدارک زیر مورد نیاز است:

  • سند مسافرتی یعنی پاسپورت بین المللی یا کارت شناسایی برای دانشجویان اتحادیه اروپا
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور کرواسی
  • 2 قطعه عکس پاسپورت
  • ارائه مدرکی دال بر اقامت در هتل یا خوابگاه رزرو شده در کرواسی
  • ارائه تمکن مالی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی
  • بیمه درمانی در طول دوره تحصیل
  • ارائه رسید پرداخت هزینه ویزای دانشجویی

تمامی دانشجویان مبادله ای باید در طول اقامت در کرواسی بیمه درمانی داشته باشند. همه دانشجویان اتحادیه اروپا باید کارت بیمه سلامت اروپایی خود را به همراه داشته باشند که در تمام مدت اقامت در کرواسی معتبر است. همه اتباع کشورهای ثالث ملزم به گرفتن بیمه درمانی مسافرتی هستند که در تمام مدت اقامت در کرواسی معتبر است. پوشش تضمین شده باید حداقل 30000€ (یورو) باشد و شامل بازگشت به کشور به دلایل پزشکی، مراقبت های پزشکی فوری و/یا درمان اضطراری در بیمارستان باشد.

دانش‌آموزانی که از بوسنی و هرسگوین و مونته‌نگرو می‌آیند و با ارائه‌دهنده بیمه سلامت ملی خود در کشور خود بیمه سلامت دارند، می‌توانند مدرکی مبنی بر بیمه سلامت از کشور خود بگیرند. در صورتی که متقاضی اعزام به کرواسی هستید با کارشناسان حقوقی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :