مهاجرت تحصیلی صربستان

رشته مهندسی مکانیک در صربستان

رشته مهندسی مکانیک در صربستان

رشته مهندسی مکانیک در صربستان یکی از رشته های پرطرفدار برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور صربستان است، که هر ساله دانشجویانی را پذیرش می کند. برای قبولی در این رشته نیز دانشجویان باید دیپلم دبیرستان خود را با نمرات بالا در ریاضیات، فیزیک به دست آورده، در آزمون ورودی قبول شوند و در زمینه طراحی فنی مهارت داشته باشند.

صربستان کشوری است که بخشی در جنوب شرقی اروپا در شبه جزیره بالکان (75% قلمرو) و بخشی در اروپای مرکزی در حوضه پانونی (25% از قلمرو آن) واقع شده است و مساحت کل 88407 کیلومتر مربع و پایتخت صربستان بلگراد است. در شمال، کشور صربستان با مجارستان، در شرق با رومانی و بلغارستان، در جنوب با مقدونیه و آلبانی، و در غرب با مونته نگرو، بوسنی و هرزگوین و کرواسی مرز مشترک دارد. زبان رسمی کشور صربستان، صربی است. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالبی را در اختیار متقاضیان قرار داده است.

مزایای اخذ پذیرش رشته مهندسی مکانیک در صربستان

چند دلیل اصلی وجود دارد که تحصیل در صربستان انتخاب خوب و مناسبی است. اول در اینجا دانشجویان یک دیپلم بسیار توصیه شده را دریافت می کنند که در سراسر جهان شناخته شده است. کشور صربستان تعداد زیادی دانشگاه دارد که دانشجویان می توانند از بین آنها انتخاب کنند. برای تحصیل در صربستان هزینه های تحصیل همیشه پایین است و زندگی دانشجویی رتبه بالایی دارد. در نهایت، هزینه زندگی مقرون به صرفه است. دلایل مختلف دیگری وجود دارد که باعث می شود دانشجویان برای تحصیل در صربستان انتخاب شوند.

در اینجا دلایل دیگری در خصوص اعزام دانشجو به صربستان را در اختیار شما قرار می دهیم:

  • آموزش با کیفیت (کاملا استاندارد اروپایی)
  • دوره های شناخته شده جهانی توسط یونسکو، شورای اروپا، سازمان جهانی بهداشت
  • شهریه به صورت اقساط و هر ترم قابل پرداخت است.
  • مقرون به صرفه (هزینه تحصیلی مقرون به صرفه)
  • دسترسی به خدمات پزشکی یارانه ای و اروپایی با پوشش بیمه درمانی
  • سبک زندگی اروپایی را در یک محیط چند فرهنگی
  • چشم انداز شغلی بهتر به خصوص بعد از تحصیل
  • شانس زیادی برای اقامت دائم و استقرار در اروپا پس از اتمام برنامه تحصیلی

مزایای زندگی در صربستان به شرح زیر است:

  • مهمان نوازی عالی و مقبولیت دانشجویان بین المللی
  • یکی از بهترین و ارزان ترین سیستم های حمل و نقل در اروپا با دانشجویان تخفیف در هزینه سفر
  • دسترسی آسان و ارزان به اروپا و سایر نقاط جهان
  • فرصت های شغلی تابستانی در اروپا و هر نقطه دیگری از جهان
  • مدرک آیلتس مورد نیاز است. دانش آموز باید قادر به خواندن و درک انگلیسی باشد..
  • مصاحبه و حضور در سفارت الزامی نیست.

مزایای اخذ پذیرش رشته مهندسی مکانیک در صربستان

هزینه رشته مهندسی مکانیک در صربستان

در مقایسه با کشورهای اروپایی هزینه تحصیل در صربستان بسیار پایین و مقرون به صرفه است. معمولا هزینه شهریه بستگی به رشته موردنظر شما دارد اما به طور متوسط شهریه دانشگاه های صربستان در مقطع کارشناسی در صربستان بین 990€ تا 2475€ (یورو) در سال است یعنی 594€ تا 1237€ (یورو) برای هر ترم است. در کشور صربستان اقامت به راحتی در دسترس است.

گزینه های اسکان زیر برای دانشجویان رشته مهندسی مکانیک در صربستان در دسترس است:

  • اکثر موسسات آموزش عالی در صربستان خوابگاه های دانشجویی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. تمامی امکانات لازم ارائه شده است. اتاق های یک تخته، 2 تخته و 3 تخته موجود است. قیمت بسته به تعداد دانشجویانی که در اتاق مشترک هستند متفاوت است.
  • در کشور صربستان، تعداد زیادی آپارتمان اجاره ای برای دانشجویان وجود دارد. قیمت بسته به مکان، امکانات و اندازه اتاق متفاوت است. دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند، که بین 50€ تا 200€ (یورو) پرداخت کنند.

دانشجویان جهت اعزام دانشجو به صربستان می توانند انتظار داشته باشند که برای آپارتمان یک خوابه بین 150€ تا 200€ (یورو) در ماه پرداخت کنند. برای آپارتمان های 3 خوابه، 200€ تا 300€ (یورو)، بسته به موقعیت مکانی مرکز شهر یا خارج از مرکز شهر، هزینه کنند. برای خدمات آب و برق، 150€ تا €200 (یورو) در ماه هزینه کنند. زبان صربی در موسس های آموزش عالی برای شهروندان صربستان رایگان است. دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت شهریه هستند، اما این هزینه کم است.

هزینه تحصیل توسط هر موسسه تعیین می شود و به طور کلی بین 500€ تا 2500€ (یورو) در سال است. تقسیم بندی هزینه ها در جهت تحصیل در کشور صربستان به صورت زیر است:

تقسیم بندی هزینه ها در جهت تحصیل در کشور صربستان

سوالات متداول درباره رشته مهندسی مکانیک در صربستان

سوالات پر تکراری که برای متقاضیان رشته مهندسی مکانیک در صربستان به وجود می آید به شرح زیر است:

  • آیا در حین تحصیل در صربستان در رشته مهندسی مکانیک می توان کار کرد؟ دانشجویان در صورت نیاز به درآمد اضافی مجاز به کار پاره وقت (20 ساعت در هفته) با ویزای دانشجویی خود هستند. در تعطیلات و اخر هفته ها دانشجویان می توانند ساعات بیشتری را کار کنند.
  • رشته مهندسی مکانیک در کدام دانشگاه های صربستان پرطرفدارتر است؟ دانشگاه های نیش و بلگراد
  • برای رشته مهندسی مکانیک در صربستان کار هست؟ بله، رشته مهندسی مکانیک بازار کار خوبی دارد.

اگر هدف مهاجرت و اخذ ویزای قانونی کشور صربستان است، برای اطلاعات بیشتر با مشاوران و موکلان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :