مهاجرت تحصیلی صربستان

مقطع کارشناسی در صربستان

مقطع کارشناسی در صربستان

با توجه به تمرکز دانشگاه‌ ها بر روش‌ های آموزشی نوآورانه، حفظ سنت آموزش با کیفیت بالا، مقطع کارشناسی در صربستان یک هدف تحصیلی بسیار جالب در خارج از کشور است. به دلیل هزینه های کم زندگی و شهریه پایین، بسیاری از دانشجویان بین المللی از یونان، اتریش، اسپانیا، آلمان، ایالات متحده آمریکا، مکزیک، امارات متحده عربی برای تحصیل به بلگراد می آیند. بلگراد پایتخت و بزرگترین شهر صربستان است که در محل تلاقی رودخانه ‌های ساوا و دانوب، در نقطه تلاقی دشت پانونی با بالکان قرار دارد. بلگراد یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپاست که در تقاطع بالکان و اروپای مرکزی قرار دارد. این مقاله که توسط مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین گردیده به توضیحات کلی درباره مقطع کارشناسی در صربستان می پردازد.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در صربستان

به طور کلی برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی در صربستان به زبان صربی تدریس می شود و دانشجویان بین المللی باید دانش صربی داشته باشند. با این حال، شما می توانید دوره های متعددی را در طول دوره تحصیل در صربستان بیابید که به زبان انگلیسی تدریس می شوند و برای اثبات تسلط شما به زبان انگلیسی، آیلتس، تافل و کمبریج گواهینامه های پذیرفته شده هستند. دانشگاه ‌های بلگراد دارای طیف متنوعی از گزینه‌های تحصیلی هستند، شما می‌توانید برای رشته مورد علاقه خود که در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا در دسترس است، درخواست دهید. شما همچنین می توانید از بین چندین برنامه کارشناسی ارشد در رشته های مختلف و همچنین MBA انتخاب کنید.

از رشته هایی که در مقطع کارشناسی در صربستان ارائه می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رشته های مقطع کارشناسی در صربستان

الزامات اخذ پذیرش کارشناسی در صربستان

شرط اساسی ورود به دوره های کارشناسی در صربستان، گذراندن دوره 4 ساله متوسطه و قبولی در آزمون ورودی است. پیش نیازهای پذیرش خاص معمولا مستلزم دانش خاص در رشته های خاص است و باید برای برنامه خاصی که یک دانشجو به آن علاقه دارد، بررسی شود. آزمون ورودی معمولا در اوایل تیرماه و اوایل شهریور برگزار می شود. رتبه بندی داوطلبان هم به کنکور و هم به موفقیت از مقطع تحصیلی قبلی بستگی دارد. متقاضیان باید مراحل شناسایی مدارک تحصیلی خود را طی کنند.

مدارک لازم جهت ورود به مقطع کارشناسی در کشور صربستان عبارتند از:

  • فرم درخواست پذیرش تحصیلی
  • اخذ ویزای تحصیلی صربستان
  • ارائه رسید پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل
  • 2 فتوکپی گواهی شده از یک مدرک آموزش عالی خارجی
  • 2 نسخه از ضمیمه دیپلم یا ریز نمرات سوابق دوره
  • 2 نسخه از ترجمه مدارک تحصیلی

پذیرش در برنامه کارشناسی ارشد در صربستان پس از اتمام موفقیت آمیز یک برنامه کارشناسی در یک موضوع مرتبط مجاز است. پذیرش در دوره دکترا در صربستان پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه کارشناسی ارشد مجاز است. زبان اصلی آموزش در صربستان برای تمامی مقاطع تحصیلی صربی است. برنامه های تحصیلی انگلیسی نیز در صربستان وجود دارد. در بسیاری از دانشگاه ها و کالج های کشور صربستان، مزایای اضافی برای دانشجویان ارزی وجود دارد، مانند مشاوره با اساتید به زبان انگلیسی و سایر.

الزامات اخذ پذیرش کارشناسی در صربستان

مدارک لازم برای مقطع کارشناسی در صربستان

یک شهروند خارجی می تواند با شرایط مشابه یک شهروند محلی وارد برنامه تحصیلی در کشور صربستان شود. یک شهروند خارجی هزینه های مدرسه را در سراسر مدرسه پرداخت می کند، مگر اینکه در یک توافق بین المللی یا توافق نامه دوجانبه بین دانشگاه ها به طور دیگری تعیین شده باشد. یک شهروند خارجی در صورتی می تواند در دانشکده در کشور صربستان ثبت نام کند که مدرکی دال بر صلاحیت زبان صربی مطابق با اساسنامه دانشگاه یا صلاحیت زبان آموزشی ارائه دهد و اگر بیمه درمانی داشته باشد. یک متقاضی خارجی برای تحصیل، همراه با فرم درخواست باید یک مدرک تحصیلی تایید شده از دبیرستان به پایان رسیده که 4 سال طول می کشد و یک مدرک تابعیت ارائه کند.

برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در صربستان، مدارک زیر مورد نیاز است:

  • ارائه کلیه مدارک آموزشی
  • ارائه مدارک شناسایی و عکس در اندازه پاسپورت
  • ارائه مدرکی دال بر مهارت در زبان صربی یا انگلیسی
  • اثبات تمکن مالی
  • ارائه نامه پذیرش رسمی صادر شده توسط موسسه آموزش عالی صربستان
  • جزئیات مقاله، مجلات یا کارهای تحقیقاتی منتشر شده
  • ارائه توصیه نامه و انگیزه نامه

در صورت وجود هرگونه سوال در خصوص مهاجرت به صربستان می توانید در قسمت نظرات سوالات خود را از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :