مهاجرت تحصیلی اوکراین

تحصیل در اوکراین

تحصیل در اوکراین

اساتید مجرب، تنوع زیاد تخصص ها و استانداردهای بالای اروپایی، تحصیل در اوکراین را در بین دانش آموزان در سراسر جهان محبوب کرده است. آموزش اوکراین با توجه به تاریخ طولانی و غنی آن یکی از بهترین ها در جهان است. موسسات آموزش عالی در اوکراین برای اولین بار در قرن هفتم میلادی تاسیس شد و حتی پس از آن دانشجویان را از سراسر جهان جذب کرد.

از سوی دیگر موسسات آموزش عالی اوکراین دوره هایی را به زبان اوکراینی یا انگلیسی ارائه می دهند. دانشجویان بین المللی فرصت تحصیل در بیش از 240 موسسه آموزش عالی و کسب تخصص در زمینه های مختلف علمی را دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سالانه صدها دانشجوی با استعداد را برای تحصیل به اوکراین اعزام می کند. اوکراین بزرگترین کشور اروپا است، کشوری با فرهنگ غنی و متنوع، زادگاه هنرمندان با استعذاد و چهره های عمومی که در سراسر جهان شناخته شده اند.

تحصیل در اوکراین در دانشگاه های معتبر

تحصیل در اوکراین در دانشگاه های معتبر، امروزه مورد استقبال بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. شش نوع موسسه آموزش عالی در اوکراین وجود دارد که هر کدام سطح مشخصی از اعتبار را دریافت می کنند.

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های معروف اوکراین به جدول زیر توجه فرمایید:

دانشگاه های معتبر اوکراینرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه ملی خارکف53دانشگاه ملی خارکف دومین دانشگاه قدیمی این کشور است. همچنین این دانشگاه از اساتید معروف کشورهای انگلستان و آمریکا بهره مند است.
دانشگاه ملی تاراس کیف34این دانشگاه اغلب به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور در نظر گرفته می شود. این دانشگاه بیش از 28000 دانشجو را در خود جای داده است.
دانشگاه فنی ملی اوکراین118این دانشگاه بیش از 38000 دانشجو را در 2 پردیس خود جای داده است. این موسسه آموزشی محل تحصیل تعدادی از مهندسان در کیف و شهر دانشمندان برجسته از جمله سرگئی کورولف است.

دلایل تحصیل در اوکراین

سالانه هزاران دانشجوی بین المللی با دلایل مختلف اوکراین را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند. از مهمترین دلایل تحصیل در اوکراین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرایط منعطف ورود به اوکراین و یک روش ساده پذیرش در دانشگاه
  • در اوکراین هیچ گونه درگیری نژادی وجود ندارد. اوکراینی ها نسبت به شهروندان خارجی بسیار مهمان نواز هستند.
  • هزینه تحصیل مقرون به صرفه
  • دانشگاه های اوکراین برای دانشجویان بین المللی مکان هایی را در خوابگاه ارائه می دهد.
  • بسیاری از دانشگاه های اوکراین در سراسر جهان شناخته شده هستند.
  • اکثر دانشگاه های اوکراین دوره آمادگی به زبان روسی و اوکراینی برای متقاضیان خارجی برگزار می کنند.
  • در دانشگاه های اوکراین می توانید تخصص های پزشکی، حقوقی، اقتصادی، مهندسی، فنی را آموزش ببینید.

در خصوص اطلاع از جزییات سرمایه گذاری در اوکراین، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

دلایل تحصیل در اوکراین

تحصیل در رشته مهندسی در اوکراین

امروزه تقاضای زیادی برای تحصیل در رشته مهندسی در اوکراین وجود دارد. افرادی که در ساختن چیزهایی که ما در زندگی روزمره از آنها استفاده می کنیم کمک می کنند به عنوان مهندس شناخته می شوند. ایجاد مهندسان با کیفیت نیاز آینده تمام جهان است. زیرا آنها باید از تغییرات محیطی مراقبت کنند و در عین حال با تکنولوژی پیشرفت کنند.

از سوی دیگر ساختار و روش های تدریس مهندسی در اوکراین بسیار پیشرفته و مدرن است و این عاملی است که دانشجویان بیشتری به مهندسی در اوکراین نزدیک می شوند. در اوکراین رشته مهندسی در سطح منطقه ای و همچنین شهری تدریس می شود. این رشته در جهان در حال گسترش است و همیشه به مهندسان ماهر نیاز خواهد داشت. همچنین مهندسی در اوکراین نسبت به هر کشور دیگری هزینه های نسبتا پایین تری دارد. مدرک مهندسی در اوکراین دارای پذیرش جهانی است و شانس استخدام بالاتر است. در خصوص اطلاع از شرایط کار در اوکراین می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

هزینه تحصیل در اوکراین

مدارس و دانشگاه های اوکراین آموزش اروپایی مقرون به صرفه ای را ارائه می دهند. از سوی دیگر هزینه تحصیل در اوکراین به نسب کشورهای دیگر اروپایی بسیار پایین است. هزینه آموزش بستگی به دانشگاه و مدرسه و شهر مربیگری مورد نظر دارد. به طور مثال قیمت مدارس مقدماتی در اوکراین از 1000$ تا 3000$ (دلار آمریکا) شروع می شود که بستگی به آموزشگاه و زبان آموزشی دارد. به عنوان مثال تحصیل به زبان انگلیسی گرانتر از زبان روسی است.

علاوه بر این قیمت تخصص های اقتصادی از 2000$ (دلار آمریکا) در سال و تا 3500$ (دلار آمریکا) در سال بسته به تخصص و زبان آموزشی شروع می شود. تخصص پزشکی در اوکراین جزء گرانترین ها هستند که از 3500$ (دلار آمریکا) برای یک سال، تا 5500$ (دلار آمریکا) در سال بسته به دانشگاه و زبان آموزشی می باشد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در اوکراین می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

محل اقامت هنگام تحصیل در اوکراین

در مورد محل اقامت دانشجویان در اوکراین باید به این نکته توجه فرمایید که اکثر دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند در خوابگاه های دانشگاه زندگی کنند. پس از استقرار دانشجو در خوابگاه ها یک دانشجو حدود 290$ تا 380$ (دلار آمریکا) در سال پرداخت می کند. اما اگر شرایط بهتری را برای اسکان خود در اوکراین می خواهید می توانید آپارتمان های اجاره ای را در نظر بگیرید.

از سوی دیگر هزینه اجاره آپارتمان بسته به شهر محل تحصیل شما بسیار متفاوت خواهد بود. به طور مثال قیمت اجاره خانه در کیف و خارکف از 450$ تا 600$ (دلارآمریکا) در ماه شروع می شود. علاوه بر این اتاق های نشیمن و کلاس های درس در اکثر ساختمان های دانشگاه های اوکراین برای دانشجویان در بخش مقدماتی محیا شده است. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد اقامت در اوکراین و تحصیل در این کشور می توانید با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :