مهاجرت تحصیلی کرواسی

رشته مغز و اعصاب در کرواسی

رشته مغز و اعصاب در کرواسی

یکی از رشته هایی که متقاضیان به دنبال ادامه تحصیل در آن هستند تحصیل در مقطع تخصص و فوق تخصص رشته مغز و اعصاب در کرواسی است. تمام کشورهای اروپایی چه در منطقه شنگن و چه در اتحادیه اروپا و حتی در کشورهایی که عضو هیچ کدام از آنها نیستند، تحصیل برای کادر درمان و رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و رشته های زیر مجموعه پزشکی، به زبان رسمی همان کشور ارائه می شود. تعداد کشورهایی که در اروپا برخی از برنامه های تحصیلی کادر درمان را به زبان انگلیسی ارائه می کنند بسیار محدود است و از بین آنها می توان به کشورهایی مانند مجارستان، رومانی، ایتالیا و کشوری مانند کرواسی اشاره نمود.

کرواسی به عنوان کشوری در جنوب شرقی قاره اروپا که عضوی از اتحادیه اقتصادی-سیاسی اروپا و همچنین یکی از اعضای جدود الورود پیمان شنگن محسوب می شود، توانسته است با شرایط مطلوبی تحصیل در اکثر رشته ها را برای متقاضیان خارجی علاوه بر دانشجویان داخلی خود فراهم سازد. کرواسی که زبان رسمی آن کروات است و در برخی واژگان مشابه زبان فارسی نیز هست واحد پول رسمی اتحادیه اروپا یعنی یورو را به عنوان واحد پول رسمی خود انتخاب کرده است. کرواسی بعد از جنگ استقلال خود در سال های 1991 الی 1995 که 4 سال به طول انجامید از یوگسلاوی جدا شده و اعلام استقلال نمود. این مقاله که به بررسی رشته مغز و اعصاب در کرواسی پرداخته است توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

شرایط تحصیل در رشته مغز و اعصاب در کرواسی

تحصیل در رشته های پزشکی از جمله رشته مغز و اعصاب در کرواسی یا در هر کشوری استانداردهای خود را دارد. در برخی از کشورها برای ورود به مقطع مورد نظر باید آزمون ورودی را هم در نظر گرفت. راه حلی که برای این مورد ارائه شده این است که افراد می توانند با دوره های پیش پزشکی مانند پری مدیکال با دردسر کمتری وارد دانشگاه شده و در این رشته ها تحصیل کنند. اما مشکل از آنجایی آغاز می شود که متقاضیانی که پزشکی عمومی خود را در کشور دیگری گذرانده اند، خواهان تحصیل در کرواسی هستند که تعداد دانشگاه های بسیار کمی دارد و در خواست به خاطر شرایط کاری در آنها بسیار بالا است.

از آنجا که متقاضیان نمی توانند در کشور دیگری مانند ایران، پزشکی عمومی خود را گذرانده باشند و پس از آن در اروپا به دنبال تحصیل برای تخصص و فوق تخصص باشند باید در ابتدا مدارک پزشکی عمومی خود را به تایید ارگان های مرتبط با بهداشت و درمان کشور مقصد برسانند و برای این امر نیز به این دلیل که ویزای تعریف شده ای وجود ندارد، به سختی می توانند در کشور مقصد حضور پیدا کنند و با انجام دوره های عملی و تئوری در بیمارستان ها و دانشگاه های آن مدارک خود را معادل سازی کنند.

در شکل زیر یک نمایه کلی در ارتباط با شرایط تحصیل در رشته مغز و اعصاب در کرواسی، نشان داده می شود:

حقوق رشته مغز و اعصاب در کرواسی

سطح تجربه در خصوص رشته مغز و اعصاب در کرواسی مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتا هر چه سال های تجربه بیشتر باشد، دستمزد بالاتر می رود. تغییر حقوق در رشته مغز و اعصاب در کرواسی بر اساس تحصیلات از مکانی به مکان دیگر به شدت متفاوت است و به شدت به زمینه شغلی نیز بستگی دارد. به طور کلی، پزشک ها و جراحان مغز و اعصاب در کرواسی با تجربه بین 2 تا 5 سال به طور متوسط ​​32% بیشتر از نوآموزان و جوانان در همه صنایع و رشته ها درآمد دارند.

با رسیدن به مرز 10 سال سابقه در رشته مغز و اعصاب در کرواسی، حقوق 21% افزایش می یابد. اگرچه جنسیت نباید بر میزان دستمزد تأثیری داشته باشد، اما در واقع تأثیر دارد. در زمینه درمان مغز و اعصاب در کرواسی، میانگین تفاوت حقوق کارمندان زن و مرد، حدود 8% است. متخصصان رشته مغز و اعصاب در کرواسی، احتمالا هر 16 ماه یک افزایش حقوق تقریبا 10% مشاهده می کنند. میانگین افزایش سالانه کشوری برای همه مشاغل هر 17 ماه مجموعا 9% به کارکنان تعلق می گیرد.

حقوق رشته مغز و اعصاب در کرواسی

دانشگاه های ارئه دهنده رشته مغز و اعصاب در کرواسی

در اینجا به برخی از دانشگاه ها در این زمینه اشاره و به صورت اجمالی در ارتباط با دانشگاه رجیکا، توضیحاتی ارائه خواهد شد:

  • زگراب
  • اوسیجک
  • رجیکا

دانشگاه رجیکا در کرواسی، حدود 18000 دانشجو دارد که مستقیما توسط وزارت علوم، آموزش و پرورش کنترل می‌شود. دارای 11 دانشکده، یک آکادمی هنر و 4 بخش است که دوره‌ هایی را در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد و برنامه‌های تمام وقت و پاره وقت ارائه می‌دهند. برخی از دوره ها جهت اعزام دانشجو به کرواسی به زبان های انگلیسی، مجارستانی، ایتالیایی و آلمانی ارائه می شوند.

سوالات متداول برای تحصیل در رشته مغز و اعصاب در کرواسی

در اینجا به رفع برخی از ابهامات در این خصوص می پردازیم:

  • آیا کرواسی در رشته پزشکی بالاخص رشته مغز و اعصاب امکانت مناسبی در اختیار دانشجویان برای تحصیل می گذارد؟ استانداردهای امکانات و تسهیلات در این زمینه عمدتا رضایت بخش و قابل قبول است.
  • آیا کرواسی جهت کار کردن در رشته مغز و اعصاب مناسب است؟ این کشور به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و با توجه به اینکه رشد و ثبات اقتصادی را تجربه می کند، مکان خوبی از این نظر است.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط دریافت این اقامت ارزشمند، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :