مهاجرت تحصیلی لتونی

رشته خلبانی در لتونی

رشته خلبانی در لتونی

یکی از لاکچری ترین رشته هایی که سالانه علاقه مندان بسیاری را به سمت خود می کشاند، رشته خلبانی در لتونی یا بسیاری از کشورهای دیگر است. اما واژه لاکچری طبیعتا برای دسته بندی هایی از خدمات یا محصولات ارائه می شود که هزینه بسیار بالایی دارد که خلبانی در دوران تحصیل یکی از آن دسته بندی ها است. در هر کشوری می توان گفت یکی از رشته هایی که مخارج تحصیل بسیار بالایی نسبت به الباقی رشته ها دارد همین خلبانی است که در کشوری مانند لتونی چون اکثر رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می شود می توان امید داشت که فرد در مرحله پذیرش از دانشگاه موفق عمل کند.

کشور لتونی که در جایگاه سیاسی و جغرافیایی بسیار خوبی حضور دارد می تواند یکی از مقاصد تحصیلی در اروپا باشد. کشور لتونی که همانند بیشترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا واحد پولی رسمی آن یورو است مردم به زبان لتونیایی حرف می زنند ولی تقریبا بیش از نیمی از مردم این کشور یعنی تعدادی حدود 62% از آنها لتونیایی هستند و الباقی مردم از تبار و نژاد روس هستند. کشور لتونی که عضوی از شوروی سابق محسوب می شد در سال 1991 اعلام استقلال کرد. مقاله پیش رو به بررسی رشته خلبانی در لتونی پرداخته است، مقاله ای که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

بررسی کلی رشته خلبانی در لتونی

رشته خلبانی در هر کشوری از جمله رشته هایی است که مباحث تئوری آن شاید آنقدر که باید تعیین کننده نیست و مباحث اصلی مربوط به پرواز بطور کاملا عملی انجام می شود. آنچه باید مخاطبین گرامی بدانند این است که خلبانی جزء رشته های امنیتی هر کشوری محسوب می شود. اگر فردی که متقاضی تحصیل در لتونی به خصوص در رشته خلبانی است بخواهد به سادگی تحصیل کند و یا مجوز پرواز بگیرد باید بداندکه نیاز به پاسپورت آن کشور را دارد.

رشته خلبانی در لتونی به طور کلی 3 دسته اصلی دارد که در شکل زیر آمده است:

بررسی 3 دسته اصلی رشته خلبانی در لتونی

بی شک مخاطبان کمتری هستند که ندانند مراقبت پرواز چه سبکی از خلبانی است اما برای بررسی بیشتر باید گفت مراقبت پرواز وظایفی مانند تعیین کننده یا هدایت کننده پروازهایی است که در یک محدوده هوایی حضور دارند و مسئولیت های جانبی فرود هواپیما، کنترل وزش باد از هر نظر و ارتباط با خلبان به واسطه ماهواره برای جلوگیری از پیشامدهای غیرمنتظره تلاش کند. ناوبر هواپیما برای بالا بردن کیفیت پرواز تحت عنوان خلبان دوم پرواز معرفی می شود که علاوه بر نقشه پرواز ارتفاع و سرعت آن را نیز معین خواهد کرد.

شرایط تحصیل رشته خلبانی در لتونی

متقاضیانی که قصد تحصیل رشته خلبانی در لتونی را دارند باید بدانند که رشته خلبانی در هر کشوری از جمله رشته هایی محسوب می گردد که محدودیت های بسیاری برای دانشجویان بین المللی در نظر می گیرند. علاوه بر آن اکثرا در هر کشوری رشته پر هزینه خلبانی در مدارس پرواز و مراکز خصوصی آموزش داده می شود. چنانچه فردی بخواهد در این رشته وارد تحصیلات آکادمیک شود باید از سن پایین یعنی حدود سن 16 سالگی شروع به تحصیل کند البته می توان گفت حداقل سن متقاضیان باید به این عدد رسیده باشد. ولی به طور کلی در لتونی تنها در صورتی افرادی با ملیت دیگر می توانند به راحتی در این رشته تحصیل کنند که اقامت این کشور را گرفته باشند. در غیر اینصورت مسیر کمی پیچیده و سخت خواهد شد.

شرایط تحصیل رشته خلبانی در لتونی

شرایط کار رشته خلبانی در لتونی

رشته های خلبانی در لتونی همانطور که پیش تر بیان گردید از دروس حوزه های امنیتی محسوب می گردد. اتباع خارجی در کشور لتونی نمی توانند تنها به واسطه تحصیل در این حوزه به درآمد مورد نیاز خود برسند و باید یکی از شهروندان کشور لتونی شوند. یکی از مهمترین شرایط دریافت پاسپورت و شهروندی در لتونی علاوه بر تسلط بر آداب و رسوم، تسلط و دانش زبان محلی کشور لتونی نیز می تواند فرد را به آنچه می خواهد زودتر برساند.

اتباع خارجی در هر کشوری مانند لتونی باید بدانند که با تحصیلات آکادمیک در رشته خلبانی پس از پشت سر گذاشتن آموزش های تئوری و عملی بسیار سخت شاید قبل از اینکه به پاسپورت لتونی برسند بتوانند در مراکز خصوصی به قرارداد کاری و درآمد برسند. این موضوع نیز از آنجا حائز اهمیت است که رشته خلبانی در دنیا جزء رشته های بین المللی محسوب می گردد که فرد با تسلط نسبی به زبان انگلیسی می تواند امید به اخذ قرارداد کاری در لتونی داشته باشد. اما متقاضیان با تسلط به زبان محلی در کشور لتونی می توانند شانس خود را به اندازه زیادی بالا ببرند.

هزینه های تحصیل و زندگی در لتونی

هزینه های تحصیل در لتونی بسیار متفاوت خواهد بود و این متناسب و وابسته به رشته و دانشگاه کاملا متغیر است. البته متقاضی باید بداند که پروازها بر حسب تعداد ساعت های پرواز در تحصیلات خلبانی به طور مجزا باید توسط متقاضیان پرداخت گردد که این عدد از 15000€ تا 40000€ (یورو) تنها برای شهریه دانشگاه ها در این کشور معین می گردد که به طور سالیانه توسط دانشجو پرداخت می گردد.

هزینه های زندگی در لتونی متناسب انتظاراتی که فرد از کیفیت زندگی خود دارد می تواند بسیار متفاوت باشد. علاوه بر آن نیز شهر و میزان اجاره بهایی که فرد بابت مسکن می پردازد نیز در تخمین هزینه های زندگی در لتونی بسیار پر اهمیت است. اما به طور کلی هزینه های زندگی در لتونی می تواند از 800€ الی 900€ (یورو) در ماه به ازای نفر اصلی باشد. متقاضیان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :