مهاجرت تحصیلی قبرس

رشته حقوق در قبرس

رشته حقوق در قبرس

برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل به زبان انگلیسی در رشته حقوق بین الملل هستند، رشته حقوق در قبرس می تواند یک گزینه عالی باشد. کشور قبرس با داشتن آب و هوای مدیترانه ایی و روزهای آفتابی فراوان در طی سال در کنار هزینه های تحصیل مناسب در حال حاضر در بین دانشجویان بسیار محبوب شده است. کشور قبرس با داشتن مناظر خارق العاده، پوشش گیاهی خاص، سواحل و آب هایی آرام برای گذراندن تابستان های شاد و مفرح در دوران دانشجویی برای آموزش زندگی اجتماعی و تحصیل در یک محیط امن و آرام مثال زدنی است. علاوه بر موارد فوق با وجود سرمایه گزاران بین المللی برای رشد بیشتر کشور قبرس و برای تبدیل شدن آن به بزرگترین مرکز آموزش منطقه قبرس به کشوری با موقعیت های موفق فراوان تبدیل شده است.

کشور قبرس جزیره ایی به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود که قسمت شمالی آن توسط ترکیه و با نام جمهوری ترک قبرس شمالی اداره می گردد. بخش جنوبی کشور که توسط یونان اداره می گردد با نام جمهوری قبرس شناخته می شود. به همین علت نیز حتی با وجود ارتباط این 2 و داشتن نقطه اتصال میان این دو بخش به دلیل وجود حکومت های مختلف در فرهنگ و قوانین و حتی در زبان نیز با یکدیگر تفاوت دارند. در مقاله زیر که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، به معرفی شرایط و امکان تحصیل در این کشور امن و آرام پرداخته خواهد شد.

بررسی شرایط و هزینه رشته حقوق در قبرس

پر طرفدار ترین دانشگاهی که در قبرس رشته حقوق را برای دانشجویان ارائه می دهد، دانشگاه نیکوزیا نام دارد که در این دانشگاه دانشجویان می توانند به مدت 4 سال مدرک LLB که معادل لیسانس حقوق در قبرس است را کسب نمایند. با استناد بر وب سایت این دانشگاه، برنامه LLB به صورت رسمی توسط شورای حقوقی قبرس در سال 2009 به رسمیت شناخته شده است. فارغ التحصیلان در نیکوزیا قادر به ادامه تحصیل در قبرس هستند تا در نهایت بتوانند در آزمون وکالت شرکت نمایند.

انجمن وکلای قبرس وظیفه تنظیم مجوزها را دارد و در مواقع مورد نیاز اقدامات انضباطی را لحاظ می نماید. وکلا در قبرس نیازی به اخذ تخصص در هیچ زمینه ای از حقوق ندارند چرا که وکلای مجرب “ثبت شده” به شمار می آيند و می توانند هر پرونده حقوقی را بدون محدودیت به سرانجام برسانند. به علاوه دانشگاه های اروپایی قبرس دارای برنامه های کارشناسی ارشد حقوق نیز هستند که دانشجویان باید پیش از شروع آن ها دوره های کارشناسی حقوق را تکمیل نمایند.

بررسی شرایط و هزینه رشته حقوق در قبرس

هزینه های رشته حقوق LLB یا LLM در قبرس

هزینه تقریبی برای تحصیل یک سال در دانشکده حقوق در قبرس از 9000€ الی 120000€ (یورو) محاسبه شده است. به علاوه اینکه دانشگاه اروپایی قبرس کمک های مالی قابل توجهی برای دانشجویان نیازمند و نیز بورسیه ها و کمک های مالی متنوعی برای دانشجویان بین المللی ارائه می نماید. اما همه دانشجویان بدون در نظر گرفتن کشور محل اقامت خود باید شهریه را پرداخت کنند. با وجود اینکه نرخ بیکاری در قبرس در حال حاضر 17% محاسبه می شود، وکلا و بویژه وکلایی که دارای مجوز برای پیدا کردن شغل در شرکت های حقوقی، بانک ها، آژانس های اجرای پلیس و یا سایر صنعت هایی که نیاز به دانش قوانین بین المللی و تجارت دارند، کم تر به مشکل می خورند که این نکته به معنی بازگشت سریع مبلغ پرداختی در حین دانشجویی است.

به صورت کلی کشور قبرس به دلیل وجود دانشگاه های بین المللی و امکان تحصیل به زبان انگلیسی با حداقل هزینه در کنار داشتن امکانات و رفاه کامل امنیت لازم برای دانشجویان جهت زندگی در کشور قبرس را فراهم نموده است. همه ساله تعداد بسیار زیادی از دانشجویان و به ویژه دانشجویان بین امللی به کشور قبرس مهاجرت می نمایند. داشتن سواحل بسیار زیبا و خیره کننده در کنار ارائه کلیه تفریحات ساحلی توانسته است در زمان های اوقات فراغت دانشجویان نیز زمان های خوشی را برای آنان فراهم سازد. در صورت تمایل به تحصیل در قبرس می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :