مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته بینایی سنجی در ژاپن

رشته بینایی سنجی در ژاپن

تحصیل در رشته بینایی سنجی در ژاپن به متقاضیان علاقه مند، این امکان را می دهد که علاوه بر تحصیل از مزایای اخذ اقامت برخوردار شوند. سیستم آموزشی در ژاپن در سطح جهانی شناخته شده است. ژاپن به خاطر دانشگاه های با رتبه بالا و بازار کار پررونق نزد دانشجویان شناخته شده است. کشور ژاپن با جمعیتی در حدود 124500000 نفر در سال 2024 میلادی یازدهمین کشور پرجمعیت جهان است. توکیو پایتخت کشور ژاپن با 38 میلیون نفر جمعیت از بزرگ ‌ترین و گرانترین پایتخت ‌ها در جهان است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمای شما در همین باب و تحصیل در اقصی نقاط است.

شرایط رشته بینایی سنجی در ژاپن

رشته بینایی ‌سنجی به ‌عنوان یک حرفه قانونی در حال حاضر در ژاپن به رسمیت شناخته نشده است، حتی اگر عموم مردم از مغازه ‌های اپتیکال دیدن کنند تا معاینه ‌های معمول چشم و نسخه ‌های لنز را دریافت کنند. برای تبدیل شدن به یک چشم پزشک در ژاپن، ابتدا باید یک برنامه رزیدنتی را تکمیل کنند. طول برنامه اقامت مورد نیاز معمولا 3 سال است، اما می تواند به کوتاه یا طولانی مدت 3 سال باشد. پس از تکمیل برنامه رزیدنتی، پس از آن واجد شرایط درخواست مجوز برای طبابت چشم پزشکی خواهند بود.

اپتومتریست ها در کشور ژاپن می توانند پیش بینی های بالایی برای رشد شغلی در رشته خود داشته باشند. اداره آمار کار ایالات متحده پیش ‌بینی می ‌کند که استخدام اپتومتریست ‌ها تا سال 2024 به میزان 23% رشد کند، نرخی که تقریبا سرعت متوسط رشد ​​​​در همه مشاغل است. بر اساس یک نظرسنجی در سال 2024 توسط شرکت لنزهای تماسی آنلاین لنزور، کشوری که بیشترین حقوق را برای بینایی ‌سنج ‌ها دارد، ژاپن است. اپتومتریست ها در ژاپن به طور متوسط ​​98252£ (پوند) تقریبی حدود 130000$ (دلار) در سال درآمد دارند. پس از آن دانمارک (£97066 (پوند)، ایالات متحده £95768 (پوند)، نروژ £95177 (پوند) و مجارستان 90239£ (پوند) قرار دارند. علل اصلی اختلال بینایی در ژاپن گلوکوم (24.3%)، رتینوپاتی دیابتی (20.6%)، نزدیک بینی دژنراتیو (12.2%)، دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (10.9%) و آب مروارید (7.2%) بود . این پنج علت اصلی شامل 3/4 اختلالات بینایی است.

علل اصلی اختلال بینایی در ژاپن به شرح زیر است:

علل اصلی اختلال بینایی در ژاپن

تحصیل در ژاپن در رشته بینایی سنجی بدون مدرک زبان

امکان تحصیل در ژاپن در رشته بینایی سنجی بدون مدرک زبان در برخی از دانشگاه ها امکان پذیر است. منتها چون پس از اتمام تحصیل دانشجویان تمایل به اخذ اقامت و ورود به بازار کار در این کشور را دارند، پیشنهاد می شود که جهت سهولت به زبان ژاپنی تحصیل کنند. شانس اخذ پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان در ژاپن در رشته بینایی سنجی برای دانشجویانی که از مهارت زبان برخودار هستند، بیشتر است.

شرایط ویزای دانشجویی ژاپن برای رشته بینایی سنجی در کشور ژاپن همانند اکثر کشورها به متقاضیان پس از اتمام تحصیل امکان اخذ اقامت تحصیلی را می دهد. ویزای تحصیلی ژاپن این امکان را به متقاضیان می دهد که به مدت 3 الی 4 سال در ژاپن اقامت داشته باشند و از شرایط ورود به بازار کار در ژاپن استفاده کنند. درآمدزایی در این کشور از سایر مزایای ویزای دانشجویی محسوب می شود که با آن می توان بخش زیادی از هزینه های تحصیل را پوشش داد.

تحصیل در ژاپن در رشته بینایی سنجی بدون مدرک زبان

هزینه تحصیل در رشته بینایی سنجی در ژاپن

هزینه‌ های سالانه در رشته بینایی سنجی در ژاپن بسته به دانشگاه‌ های دولتی حدود $4800 (دلار آمریکا) است، در حالی که در دانشگاه ‌های خصوصی این میزان می‌ تواند به حدود $15000 (دلار) در سال افزایش یابد. هزینه های تحصیل در بین دانشگاه ها متفاوت است و دانشجویان همچنین می توانند انتظار پرداخت هزینه پذیرش جداگانه را داشته باشند.

2 راه اصلی برای کاهش هزینه های تحصیل در ژاپن برای دانشجویان رشته بینایی سنجی وجود دارد که این موارد عبارتند از:

  • درخواست از وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری (MEXT) با توصیه سفارت ژاپن یا سایر نمایندگی های دیپلماتیک ژاپن در کشور مبدا
  • درخواست برای MEXT با توصیه یک استاد راهنما

شایان ذکر است که هزینه رشته بینایی سنجی در ژاپن که شامل شهریه، خوابگاه، و هزینه های ماهانه است که بایستی از قبل تسویه شده باشد. با این حال، تنها دولت ژاپن و چند بنیاد خصوصی، مؤسسه یا دولت محلی این نوع بورسیه ها را ارائه می دهند. رقابت سخت است زیرا نقاط محدود است. توصیه می شود که حداقل 40000JYP (ین) معادل 260$ (دلار) در ماه برای دانش آموزان بودجه بندی شود.

سوالات متداول در رابطه با رشته بینایی سنجی در ژاپن

سوالاتی که در رابطه با رشته بینایی سنجی در ژاپن به وجود می آید، به شرح زیر است:

  • آیا می توان بدون داشتن دانش زبان ژاپنی در رشته بینایی سنجی تحصیل کرد؟ بله. با این حال، برخی از دوره های سطح مبتدی به زبان انگلیسی تدریس می شوند .
  • هزینه تحصیل در رشته بینایی سنجی در ژاپن چقدر است؟ هزینه‌ های سالانه در رشته بینایی سنجی در ژاپن بسته به دانشگاه‌ های دولتی حدود $4800 (دلار آمریکا) است، در حالی که در دانشگاه ‌های خصوصی این میزان می‌ تواند به حدود $15000 (دلار) در سال افزایش یابد. هزینه های تحصیل در بین دانشگاه ها متفاوت است.

این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب رشته بینایی سنجی در ژاپن برای علاقه مندان نگارش شده است. توصیه می شود قبل از هر گونه اقدامی در باب تحصیل در رشته بینایی سنجی در ژاپن با موسسه ما تماس بگیرید و از شرایط تحصیل و بازار کار نیز مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :