مهاجرت تحصیلی هلند

دانشگاه های معتبر هلند

دانشگاه های معتبر هلند

دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های معتبر هلند می توانند مدرک معتبری را دریافت کنند و پس از تحصیل در کل اروپا مشغول به کار شوند. دانشگاه های هلند از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و در رده بندی های جهانی همواره رتبه خوبی را به دست می آورند. از آنجایی که دانشگاه های هلند از ابتدا برنامه های مختلف انگلیسی زبان را ارائه کرده اند زبان دوم تحصیل در این کشور انگلیسی است.

از این رو بسیاری از دانشجویان خارجی که به زبان هلندی تسلط ندارند می توانند به تحصیل در هلند به زبان انگلیسی بپردازند. لازم به ذکر است دانشگاه های معتبر هلند همچنین مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند و مدرک آنها در ایران نیز ارزشمند است. برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های معتبر هلند همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را تهیه کرده اند.

معرفی دانشگاه های معتبر هلند

هلند یکی از کشورهای پیشرو در اروپا برای آموزش بین المللی است. دانشگاه های هلند ترکیبی مناسب از سنت و مدرنیته هستند و در کنار تاریخ غنی خود به تجهیزات و تکنولوژی مجهز شده اند. بسیاری از دانشگاه های هلند از شهرت بی نقصی در سراسر جهان برخوردارند. بدین ترتیب مانند دانشگاه آمستردام، دانشگاه دلفت و بسیاری دیگر به لطف کیفیت قابل توجه تحقیق و آموزش عالی در هلند بارها در رتبه بندی های جهانی رتبه های بالایی را کسب کرده اند. جایگاه چشمگیر هلند در رده بندی دانشگاه های جهانی، یکی از تاثیرات بین المللی بودن هلندی ها در سیستم دانشگاهی آنها است.

در اینجا دانشگاه های معتبر هلند را بر اساس رتبه بندی های جهانی مشاهده می کنید:

رتبهنام دانشگاهشهررده بندی
1دانشگاه فناوری دلفتدلفت50
2دانشگاه آمستردام هلند آمستردام64
3دانشگاه فناوری آیندهوونآیندهوون338
4دانشگاه گرونیخنگرونیخن96
5دانشگاه لیدنلیدن118
6دانشگاه اوترختاوترخت120
7دانشگاه واگنیخنواگنیخن125
8دانشگاه اراسموس روتردامروتردام183
9دانشگاه توئنتهتوئنته186
10دانشگاه رادبودنایمخگن104
11دانشگاه ویرجهآمستردام219
12دانشگاه ماستریختماستریخت239
13دانشگاه تیلبورگتیلبورگ371

تحصیل در دانشگاه های مختلف هلند

دانشگاه های هلند به 3 گروه دانشگاه های علوم کاربردی، دانشگاه های تحقیقاتی و موسسه های بین المللی و آموزشی تقسیم می شوند. در حال حاضر در هلند 18 دانشگاه تحقیقاتی، 39 دانشگاه علمی کاربردی و 3 موسسه بین المللی همراه با موسسات مختلف در هلند وجود دارند. این دانشگاه با هدف های مختلف با برنامه های خود دانشجویان را آموزش می دهند. دانشگاه های علمی کاربردی با هدف آموزش و کسب مهارت برای ورود به بازار کار فعالیت می کنند و دانشگاه های تحقیقاتی با هدف پژوهش و تحقیق و آموزش عالی نوآورانه و کشف علوم جدید فعالیت می کند.

در این جا این 3 نوع دانشگاه جهت تحصیل در هلند شرح داده شده اند:

  • دانشگاه های تحقیقاتی:

آموزش در این دانشگاه ها بر روی تحقیقات علمی متمرکز است، اما بسیاری از برنامه ها دارای مؤلفه های عملی نیز هستند.

  • دانشگاه های علوم کابردی:

این دانشگاه ها دانشجویان حرفه ای را آموزش می دهند و آنها را برای حرفه و شغل آماده می کنند. این دانشگاه ها برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند.

  • موسسات بین المللی:

برنامه های ارائه شده این موسسات بیشتر در سطح کارشناسی ارشد بوده و غالبا با دانشگاه های تحقیقاتی هلند در همکاری هستند. برنامه های مطالعاتی آنها موضوعات مختلفی را پوشش می دهد که معمولا مربوط به مشکلات کشورهای در حال توسعه است.

دانشگاه فناوری دلفت از دانشگاه های معتبر هلند

تاسیس دانشگاه دلفت (Delft University of Technology) به سال 1842 بر می گردد که آکادمی سلطنتی توسط شاه ویلم دوم افتتاح شد. از آن زمان تاکنون دانشگاه دلفت اشکال مختلفی را به خود اختصاص داده است. در سال 1986 این دانشگاه رسما با نام دانشگاه صنعتی دلفت (TU Delft) شناخته شد. این دانشگاه برنامه های کارشناسی مختلف و بیش از 30 برنامه کارشناسی ارشد را در زمینه های علمی، مهندسی و طراحی ارائه می دهد.

اکثر برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و همچنین برنامه های کارشناسی مهندسی هوا فضا و علوم زمین کاربردی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. برنامه های دیگر کارشناسی این دانشگاه به زبان هلندی ارائه می شود. هزینه تحصیل در هلند به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

از جمله رشته های تحصیلی این دانشگاه در جدول زیر شرح داده شده است:

فیلدرشته
مهندسیمهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، نانو بیولوژی، هوا فضا، سیستم و کنترل
هنر، معماریطراحی، طراحی صنعتی، طراحی استراتژیک
علوم طبیعی و ریاضیاتریاضیات پیشرفته، نانو بیولوژی، فیزیک پیشرفته و علوم طبیعی
تجارتمدیریت تجارت، مدیریت سیستم های پیچیده

دانشگاه آمستردام از دانشگاه های معتبر هلند

دانشگاه آمستردام هلند یک موسسه آموزشی است که در سال 1632 تاسیس شده است. یکی از بزرگترین دانشگاه های تحقیقاتی در اروپا با بیش از 30000 دانشجو، بیش از 6000 کارمند و بودجه سالانه بالغ بر 600 میلیون € (یورو) است. پردیس اصلی این دانشگاه در مرکز آمستردام واقع شده و دانشکده ها و ساختمان های آن در سراسر شهر پراکنده هستند. این دانشگاه برای ایجاد کالج دانشگاه آمستردام با دیگر دانشگاه بزرگ تحقیقاتی در آمستردام، همکاری می کند.

این دانشگاه 7 دانشکده به نام های اقتصاد و تجارت، علوم انسانی، حقوق، پزشکی و دندانپزشکی، علوم طبیعی و علوم اجتماعی و رفتاری دارد. هر دانشکده در راستای اهداف تحقیق و تدریس و همچنین نوآوری و مسئولیت اجتماعی فعالیت می کند. از جمله رشته های تحصیلی این دانشگاه می توان به کشاورزی و محیط زیست، هنر، رفتار و فرهنگ اجتماعی، تجارت و اقتصاد، آموزش، تغذیه، زبان و فرهنگ، حقوق، رسانه و فناوری اطلاعات، پزشکی و مراقبت های بهداشتی، طبیعت، دین و فلسفه، خدمات و فناوری اشاره کرد.

دانشگاه آمستردام از دانشگاه های معتبر هلند

دانشگاه آیندهوون از دانشگاه های معتبر هلند

دانشگاه صنعتی آیندهوون یک دانشگاه جوان است که در سال 1956 تاسیس شد. این دانشگاه دوره ها و برنامه هایی تحصیل خود را در مقاطع مختلف تحصیل از کارشناسی گرفته تا دکترا ارائه می دهد. مدارک صادر شده از این دانشگاه دارای اعتبار در سطح جهانی و اروپا هستند. فلسفه تحصیلی این دانشگاه مبتنی بر توجه شخصی و فضای لازم برای جاه طلبی ها و استعدادهای فردی است.

تحقیقات در این دانشگاه با بالاترین استانداردهای بین المللی مطابقت دارد. مطالعات مهندسی و فناوری از جمله برترین برنامه های تحصیل در این دانشگاه هستند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به هلند ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

دانشگاه گروونیخن از دانشگاه های معتبر هلند

دانشگاه گرونیخن که در سال 1614 تاسیس شده به عنوان یکی از دانشگاه های قدیمی و برجسته تحقیقاتی در اروپا از شهرت بین المللی برخوردار است. برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه با آموزش عملی همراه است. فارغ التحصیلان این دانشگاه در رشته اقتصاد و تجارت می توانند در یک محیط بین المللی با سرعت کار پیدا کنند. گرونیخن یک شهر دانشگاهی پر جنب و جوش است که دارای جمعیت جوانی در هلند می باشد.

این شهر نامزد بهترین شهر و امن ترین شهر هلند نیز بوده است. تحصیل در این دانشگاه در رشته های مختلف تحصیلی از جمله حقوق، تجارت و اقتصاد، پزشکی و بهداشت، مهندسی، فناوری، علوم کامپیوتر، علوم اجتماعی و سایر ارائه می دهد. جهت اطلاع از شرایط کار در هلند مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

دانشگاه لیدن از دانشگاه های معتبر هلند

دانشگاه لیدن هلند (University of Leiden) با تاسیس در فوریه 1575، یکی از برجسته ترین مراکز علمی اروپا به مدت بیش از 4 قرن در بسیاری از زمینه هاست. این دانشگاه همچنین در بین 150 دانشگاه برتر دنیا در رده بندی های مختلف قرار دارد. از این رو طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی را که به زبان انگلیسی و هلندی تدریس می شود ارائه می دهد.

از جمله اطلاعات مهم درباره این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه لیدن قدیمی ترین دانشگاه هلند است که در سال 1575 تاسیس شد.
  • برنامه های کارشناسی در هنر و علوم لیبرال شامل چالش های جهانی، مطالعات آسیایی، مطالعات بین المللی و روانشناسی می باشد.
  • تقریبا 80 برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در این دانشگاه ارائه می شود.
  • این دانشگاه برنده 13 جایزه نوبل است.
  • بسیاری از دانشمندان مشهور از جمله آلبرت انیشتین در این دانشگاه سخنرانی کرده اند.

دانشگاه اوترخت از دانشگاه های معتبر هلند

دانشگاه اوترخت (Utrecht University) در سال 1636 تاسیس شد. هم اکنون به عنوان یکی از دانشگاه های برتر تحقیقاتی در قاره اروپا شناخته می شود. طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا در آن به زبان های هلندی و انگلیسی ارائه می شود. دانشجویان می توانند رشته خود را حداقل از 15 حوزه تحقیق، از علوم طبیعی گرفته تا علوم انسانی را انتخاب کنند. دانشگاه اوترخت به دلیل آموزش با کیفیت بالا و رویکردی نوآورانه در سطح بین المللی شهرت دارد. این دانشگاه همچنین یکی از برترین دانشگاه های تحقیقاتی در هلند، با توجه به رتبه های ملی و بین المللی است.

امیدواریم با مطالعه این مقاله به خوبی با دانشگاه های معتبر هلند آشنا شده باشید. جهت تحصیل در هلند و مهاجرت به هلند از دیگر روش ها می توانید از مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید و از دانش آنها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :