مهاجرت به کشور آلمان

گرانترین شهرهای آلمان

گرانترین شهرهای آلمان

اطلاع از گرانترین شهرهای آلمان می تواند به دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند کمک کند تا بتوانند برآوردی از هزینه ها داشته باشند. آمار بیکاری در آلمان زیر %5 است که می تواند امیدواری بزرگی برای افراد جویای کار در کشور باشد.

  • ارزانترین شهرهای آلمان برای زندگی کدام شهر است؟
  • هزینه مسکن در آلمان چقدر است؟
  • مزایا و معایب زندگی در آلمان چیست؟
  • با کار کردن می توان هزینه های زندگی را پوشش داد؟

شرایط زندگی در آلمان برای افرادی که می خواهند مهاجرت کاری و یا مهاجرت تحصیلی داشته باشند بسیار مناسب است. اگر می خواهید برای اقامت در این کشور برنامه ریزی کنید باید هزینه زندگی در آلمان را در نظر بگیرید. در قدیم به دلیل اجاره پایین و هزینه زندگی پایین اکثر مردم به برلین برای زندگی، مهاجرت می کردند. در این مقاله تیم حقوقی سفیران سروش سعادت برآن شده تا گرانترین شهرهای آلمان و هزینه های زندگی در این شهرها را برای شما عزیزان بررسی و مقایسه کند تا برنامه ریزی مهاجرتی راحت تری داشته باشید.

بررسی گرانترین شهرهای آلمان

جنوب آلمان گران قیمت ترین مناطق شهری را برای زندگی دارد. به طور مثال مونیخ و اشتوتگارت جزء گرانترین شهرهای این منطقه هستند. اجاره یک واحد یک خوابه در اشتوتگارت تقریبا به طور متوسط €846 (یورو) می باشد. این در حالی ست که چنین واحد یک خوابه ای در شهر شمالی آلمان، به طور متوسط €560 (یورو) هزینه دارد. در واقع اجاره مسکن در برمن %30 ارزان تر از اشتوتگارت است. اگر بخواهیم از نظر منطقه از گرانترین تا ارزانترین مناطق کشور را رتبه بندی کنیم به این صورت است: جنوب، غرب، شمال، شرق. میزان هزینه زندگی در آلمان برای مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کاملا منطقی است.

گران ترین شهرهای آلمان عبارتند از:

  • مونیخ
  • برلین
  • هامبورگ
  • فرانکفورت
  • دوسلدورف
  • بن

مونیخ گرانترین شهر آلمان

مونیخ مرکز و پرجمعیت ترین شهر باواریا با جمعیتی حدود 1.5 میلیون نفر بوده که سومین شهر بزرگ آلمان پس از برلین و هامبورگ است. یازدهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا محسوب می شود. این شهر در شمال رشته کوه های باواریایی قرار دارد. پس از وین، پایتخت اتریش، بزرگترین شهر استفاده کننده از لهجه باواریایی می باشد. این شهر هم دارای زندگی شهری و هم روستایی است. از این رو برای دانشجویان علاقه مند به مهاجرت تحصیلی به آلمان فضای بسیار عالی و زیبایی را رقم می زند.

بر اساس نظر سنجی انجام شده از نظر کیفیت زندگی این شهر در رتبه سوم می باشد، اما شما هزینه بالایی برای آن می پردازید. مونیخ چهل و نهمین شهر گران قیمت در اروپا شناخته شده است. مونیخ یک مرکز جهانی هنر، علم، فناوری، مالی، فرهنگی، تجاری و گردشگری می باشد. از این رو از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان برخوردار است. اقتصاد آن برپایه تکنولوژی بالا صنعت خودرو و صنایع نوآورانه بنا شده و شرکت های بین المللی زیادی مانند BMW، زیمنس و آلیانس در آن واقع شده است.

برلین یکی از گرانترین شهرهای آلمان

بخش زیادی از این شهر در جنگ جهانی دوم نابود شده است. پس از اتحاد مجدد آلمان شرقی و غربی آلمان ها تلاش های بسیاری برای بازسازی شهرهای خود انجام دادند. اما همچنان آثاری از جنگ در این منطقه واضح است. محله های برلین بسیار متمایز هستند و هر کدام فضای خاص خود را دارند. شارلوتنبرگ منطقه شاد و آرامش بخشی که در غرب برلین است.

در این منطقه خانه های زیبایی از قرن نوزدهم به چشم می خورد. کروزبرگ مرکزی برای مهاجران ترک بوده، یک منطقه شیک و چند فرهنگی در برلین است. جهت اطلاع از فرهنگ مردم آلمان مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

دوسلدورف یکی از شهرهای گران در آلمان

دوسلدورف مرکز و دومین شهر پر جمعیت ایالت راین شمالی پس از کلن و هفتمین شهر بزرگ آلمان با جمعیتی برابر 617280 نفر می باشد. این شهر محل تلاقی 2 رود راین و دوسل بوده و بیشتر شهر در کناره راستیه رود راین واقع شده است. لهجه غالب در این شهر نزدیکی زیادی به هلندی دارد. نظرسنجی سال 2012 مرسر که به کیفیت زندگی اشاره دارد. دوسلدورف را ششمین شهر با کیفیت بالا برای زندگی در جهان نام گذاری کرده است. فرودگاه دوسلدورف پس از فرانکفورت و مونیخ شلوغ ترین فرودگاه تجاری آلمان در مناطق شهری می باشد.

این شهر در لیست بهترین شهرهای آلمان برای زندگی قرار دارد. یک مرکز بین المللی تجاری و مالی بوده و شهرتی به سزا برای نمایشگاه های تجاری و مد را دارد. به علت حجم بالای تراکنش ها و تعهدهای مالی و برگزاری نمایشگاه ها و کارناوال های مختلف دوسلدورف از محبوب ترین و پر هزینه ترین شهرهای آلمان پس از کلن و ماینتس می باشد.

دوسلدورف یکی از شهرهای گران در آلمان

فرانکفورت شهری گران برای زندگی در آلمان

فرانکفورت پنجمین استان بزرگ در آلمان است. شهر فرانکفورت، دومین شهر گران قیمت آلمان محسوب می شود که اجاره بها برای این شهر 13.90€ (یورو) برای هر متر مربع است. بعد از آن اشتوتگارت با اجاره بهای 13.48€ (یورو) برای هر مترمربع در ماه، سومین شهر فرایبورگ با اجاره بهای 11.94€ (یورو) برای هر متر مربع در هر ماه و در نهایت شهر ماینز با 11.93€ (یورو) برای هر مترمربع به عنوان چهارمین شهر گران قیمت دراجاره بها محسوب می شوند. جمعیتی بالغ بر 600000 نفر در شهر فرانکفورت مشغول به کار هستند به دلیل هزینه ها و همچنین دسترسی ها در حومه این شهر زندگی می کنند.

هامبورگ یکی از شهرهای گران در آلمان

هامبورگ توسط آب احاطه شده است، دومین شهر بزرگ آلمان بعد از برلین و هفتمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا با جمعیتی بالغ بر 184 میلیون نفر می باشد. بندر هامبورگ سومین بندر بزرگ اروپا است. این شهر میزبان سازمان های بزرگی همچون شبکه NDR و روزنامه های اشپیگل و زایت می باشد. همچنین قدیمی ترین بانک بازرگانی جهان و قدیمی ترین بازار بورس آلمان را در خود جای داده است. به‌ جرات می‌توان گفت هامبورگ یکی از زیباترین شهرهای آلمان است.

ظاهر مدرن شهر در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی، هامبورگ را به بهترین مقصد گردشگری در صنعت توریسم آلمان تبدیل کرده است. همچنین شهر هامبورگ بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان می باشد. بیش از 2000 پل در شهر هامبورگ وجود دارد که این میزان حتی از ونیز و آمستردام نیز بیشتر است.

ارزانترین شهرهای آلمان برای زندگی

اجاره آپارتمان در شهرهای ارزان آلمان شامل موارد زیر می شود:

  • اجاره آپارتمان در مرکز شهر لایپزیگ €510 (یورو) و اجاره آپارتمان در خارج از شهر €370 (یورو) می باشد.
  • اجاره آپارتمان در مرکز شهر بوخوم €380 (یورو) و اجاره آپارتمان در خارج از شهر €320 (یورو) می باشد.
  • اجاره آپارتمان در مرکز شهر شهر کیل €540 (یورو) و اجاره آپارتمان در خارج از شهر €430 (یورو) می باشد.
  • اجاره آپارتمان در مرکز شهر سیگن €320 (یورو) و اجاره آپارتمان در خارج از شهر €280 (یورو) می باشد.
  • اجاره آپارتمان در مرکز شهر برمن €550 (یورو) و اجاره آپارتمان در خارج از شهر €460 (یورو) می باشد.

مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف آلمان

زندگی در کشور آلمان در سال 2022 در واقع در مقایسه با هزینه زندگی در کشور ایران و بدون احتساب اجاره منزل %74.57 گران تر و با احتساب اجاره منزل %90.68 گران تر است. در نتیجه کسانی که به تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان فکر می کنند. از این رو باید توجه داشته باشند در سال 2022 با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی ماهیانه بین 800€ الی 1000€ (یورو) هزینه زندگی خواهند داشت. دانشجویانی که موفق به اخذ خوابگاه شوند می توانند هزینه های زندگی خود را به ماهی 700€ (یورو) برسانند.

مقایسه هزینه ها در شهرهای مختلف آلمان را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

لیست هزینه هابرلینهامبورگ فرانکفورتمونیخ
اجاره آپارتمان91220€87076€106133€125243€
نان1.89€1.11€1.56€1.36€
صرف غذا در رستوران8€10€12€13€
شیر (یک لیتر)0.94€0.82€0.77€0.93€
12 عدد تخم مرغ1.77€1.78€1.61€2.50€
برنج (یک کیلو)2.14€2.06€2.22€1.91€

با توجه به تغییرات مداوم در هزینه زندگی و تحصیل در آلمان لطفا با گروه مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :