مهاجرت تحصیلی کانادا

دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا کانادا با بیش از 40000 دانشجو که تعداد زیادی از آنها نیز دانشجویان بین المللی هستند، یکی از بهترین دانشگاه های کانادا است. با توجه به مزایای بی شمار تحصیل و فارغ التحصیل شدن از دانشگاه آلبرتا کانادا ایرانیان زیادی هر ساله متقاضی اخذ پذیرش از آن هستند. از جمله این مزایا می توان به سهولت کاریابی چه به صورت پاره وقت و حین تحصیل و چه به صورت تمام وقت پس از فارغ التحصیلی اشاره نمود.

چرا که در تمام دنیا، از جمله کشور کانادا، کارفرمایان خارجی ها را در صورتی استخدام می کنند که رزومه خوبی ارائه دهند و تحصیل در دانشگاه های مطرحی مثل دانشگاه آلبرتا در قوی تر شدن رزومه تاثیر به سزایی دارد. البته کاریابی در کانادا با توجه به اقتصاد قدرتمند و نرخ پایین بیکاری در این کشور دشوار نیست. پیش از انتخاب هر دانشگاهی در کانادا افراد بهتر است عوامل مختلف مثل مدارک لازم برای اخذ پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی، رنکینگ بین المللی در سال 2022 و سایر موارد را مد نظر قرار داشته باشند.

به همین دلیل در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص دانشگاه آلبرتا کانادا به سوالات ذیل پاسخ داده خواهد شد:

  • جایگاه علمی دانشگاه آلبرتا کانادا چگونه است؟
  • کاریابی در کانادا پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه آلبرتا کانادا به چه صورت می باشد؟

درباره دانشگاه آلبرتا کانادا

درباره دانشگاه آلبرتا کانادا یا همان University of Alberta بایستی بدانید که البته به نام UAIberta هم شناخته می شود. این دانشگاه دانشگاهی دولتی و تحقیق محور است که در شهر ادمونتون واقع شده است. دانشگاه آلبرتا کانادا در سال 1908 به وسیله اشخاصی به نام Alexander Cameron Rutherford و Henry Marshall Tory تاسیس شده است که البته دومین نفر اولین رییس دانشگاه هم بوده است. دانشگاه آلبرتا کانادا در سال 2022 همانند گذشته به عنوان دانشگاه جامعه علمی و پژوهشی CARU در نظر گرفته می شود. به طور کلی درباره این دانشگاه بایستی بدانید که اعتبار این دانشگاه در تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی می شود.

دانشگاه آلبرتا کانادا دارای 4 پردیس در ادمونتون، آگوستانا، کامروز و کلگری می باشد و پردیس شمالی آن شامل 150 ساختمان است. در این دانشگاه حدودا 40000 دانشجو از کانادا و 150 کشور دیگر، از جمله ایران، در 400 برنامه تحصیلی در 18 دانشکده شرکت می نمایند. لازم به ذکر است دانشگاه آلبرتا کانادا با توجه به جذب دانشجویان بسیار از سرتاسر دنیا نقش خیلی مهمی در اقتصاد استان آلبرتا دارد به طوری که تاثیر این دانشگاه سالانه 12.3 میلیارد CAD (دلار کانادا) تخمین زده می شود که 5% از تولید ناخالص داخلی استان مزبور به حساب می آید.

جایگاه علمی دانشگاه آلبرتا کانادا

جایگاه علمی ممتاز دانشگاه آلبرتا کانادا سبب شده است تا افراد زیادی این دانشگاه را به عنوان مقصد ایده آل خود انتخاب کنند. از این میان افراد بسیاری در نهایت به جایگاه های مهمی در عرصه سیاست و اقتصاد کشور کانادا هم رسیده اند که از آن جمله می توان به اشخاص ذیل اشاره نمود:

  • General Roland Michener: فرمانده ژنرال
  • Prime Minister Joe Clark: نخست وزیر
  • Chief Justice of Canada Beverley McLachlin: رییس دادگستری کانادا
  • Alberta premiers Peter Lougheed، Dave Hancock و Rachel Notley: نخست وزیران آلبرتا

دانشگاه آلبرتا کانادا عضو شبکه توسعه روستایی آلبرتا، انجمن پیشرفت پایداری در آموزش عالی و سایر می باشد. بدین ترتیب در مجموع نقش مهمی در عرصه اقتصاد و تحصیل در کانادا ایفا می نماید. با توجه به امکانات رفاهی و آموزشی گسترده، سطح بالای آموزش، مقالات و پایان نامه های ارزشمند، تعداد زیاد دانشجویان بین المللی و سایر موارد در طبقه بندی های بین المللی مختلف همواره جایگاه خوبی داشته است.

این دانشگاه در سال 2022 همچنان جایگاه خوب خود را در سطح جهانی حفظ کرده و رنکینگ آن به شرح جدول ذیل می باشد:

طبقه بندی های مطرح بین المللیرنکینگ دانشگاه آلبرتا کانادا در سال 2021رنکینگ دانشگاه آلبرتا کانادا در سال 2022
QS Ranking by TopUniversities113119
World University Rankings by Times Higher Education136131
Best Global Universities Rankings by U.S. News137139

جایگاه علمی دانشگاه آلبرتا کانادا

اخذ پذیرش از دانشگاه آلبرتا کانادا

مهم ترین نکته در خصوص تحصیل در دانشگاه آلبرتا کانادا داشتن تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه و رزومه خوب علمی است. البته شهریه تعیین شده برای هر کدام از رشته ها و هر کدام از مقاطع تحصیلی متفاوت است. از جمله مهم ترین مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه آلبرتا کانادا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • CV یا رزومه
  • مدرک زبان معتبر با توجه به حداقل های تعیین شده از سوی دانشگاه که در هر مقطع تحصیلی و برای هر رشته ای متفاوت است مثلا گرایش های مختلف حقوق در مقاطع کارشناسی ارشد معمولا نیازمند آیلتس 7.5 به بالا است.
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه از 2 تا 3 تن از اساتید
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک (application fee) که 125CAD (دلار کانادا) می باشد و غیر قابل بازگشت است حتی اگر دانشگاه دانشجوی متقاضی را پذیرش نکند.

جهت اطلاع از شرایط و هزینه تحصیل در کانادا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی کانادا

علاوه بر پرداخت شهریه دانشگاه آلبرتا کانادا و رسید آن مدارک دیگری هم باید به سفارت این کشور تقدیم شود که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاه آلبرتا کانادا
  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در ادمونتون کانادا مثلا ارائه اجاره نامه، آدرس دقیق آپارتمان یا خوابگاه
  • پرداخت هزینه سفارت

لازم به ذکر است دانشجویان بین المللی در کانادا ضمن تحصیل تا سقف 20 ساعت در هفته و پس از فارغ التحصیلی به صورت تمام وقت اجازه کار دارند که با توجه به نرخ بیکاری نسبتا پایین در کانادا امکان پذیر است. به عبارت دقیق تر در سال های 2021 و 2022 نرخ بیکاری در کانادا به ترتیب 7.47% و 7.21% است. کسانی که مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه آلبرتا گرفته باشند یا در این دانشگاه مشغول به تحصیل باشند، با توجه به جایگاه علمی دانشگاه آلبرتا کانادا برای کاریابی مشکلی نخواهند داشت. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه آلبرتا کانادا، مهاجرت به کانادا در سال 2022 از طریق تحصیل و سایر روش ها می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :