مهاجرت تحصیلی آمریکا

دانشگاه کلمبیا در آمریکا

دانشگاه کلمبیا در آمریکا

دانشگاه کلمبیا در آمریکا به عنوان یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی جهان برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شناخته شده است. دانشگاه کلمبیا در آمریکا اهمیت موقعیت خود را در شهر نیویورک به رسمیت می شناسد و می خواهد تحقیقات و آموزش خود را به منابع عظیم یک کلان شهر بزرگ پیوند دهد. این برنامه به دنبال جذب هیئت علمی و دانشجویی متنوع و بین المللی، حمایت از تحقیق و تدریس در مورد مسائل جهانی و ایجاد روابط دانشگاهی با بسیاری از کشورها و مناطق است. دانشگاه کلمبیا در آمریکا انتظار دارد که کلیه مناطق دانشگاه دانش و یادگیری را در بالاترین سطح پیشرفت دهند و محصولات تلاش خود را به دنیا منتقل کنند. دانشگاه کلمبیا در سال 1754 به عنوان کالج کینگ توسط منشور سلطنتی پادشاه جورج دوم انگلیس تاسیس شد.

دانشگاه کلمبیا آمریکا پنجمین موسسه آموزش عالی در ایالات متحده است. بدین ترتیب قبل از تاسیس دانشکده اختلافات پیش آمد و گروه های مختلفی برای تعیین محل و وابستگی مذهبی آن با یکدیگر رقابت کردند. مدافعان شهر نیویورک با موفقیت روبرو شدند. این دانشگاه در سمت فوقانی غربی ساحل منهتن در شهر نیویورک واقع شده است. این دانشکده که در ابتدا کالج کینگ نامیده می شد، نام فعلی خود را در سال 1896 دریافت کرد. حدود 30% از دانشجویان در کلمبیا در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند و تقریبا 39% از کل دانش آموزان بین المللی هستند. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در جهت تحصیل در دانشگاه کلمبیا آمریکا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دانشکده های دانشگاه کلمبیا در آمریکا

دانشکده های دانشگاه کلمبیا در آمریکا و نیویورک دومین دانشگاه انتخابی لیگ پیچک پس از هاروارد است و در طول سال ها کلمبیا فارغ التحصیلان برجسته زیادی را تولید کرده است، از برندگان اسکار و برندگان نوبل گرفته تا قضات دادگاه عالی. این دانشگاه در رشته علوم انسانی و خصوصا حقوق بسیار مورد توجه مهاجران است. 3 رئیس جمهور ایالات متحده و نویسندگان اعلامیه استقلال و قانون اساسی آمریکا نیز در کلمبیا تحصیل کردند. همچنین جایزه بسیار برجسته پولیتزر، یک جایزه سالانه برای موفقیت در روزنامه نگاری، ادبیات و ترکیب موسیقی را اجرا می کند.

تعداد کل دانشجویان دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده آمریکا حدود 28000 نفر است و عمدتا از دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل شده است، تقریبا 8500 دانشجوی کارشناسی در این دانشگاه وجود دارد. پردیس اصلی کلمبیا Morningside Heights است که حدود شش بلوک شهر در منطقه Morningside Heights نیویورک را اشغال کرده است. کتابخانه نئو کلاسیک باتلر، یکی از بزرگترین ساختمان های دانشگاه و تقریبا 12 خوابگاه کارشناسی دارد. این دانشگاه دارای 7800 آپارتمان در منطقه محلی است. این محوطه بر اساس اصول طراحی شده است.

این دانشگاه از 3 مدرسه تشکیل شده است:

  • کالج کلمبیا
  • دانشکده مهندسی و علوم کاربردی بنیاد Fu
  • دانشکده مطالعات عمومی و مدارس حرفه ای

دانشکده های دانشگاه کلمبیا در آمریکا

تاریخچه دانشگاه کلمبیا در آمریکا

دانشگاه کلمبیا در نیویرک به کالج بارنارد برای زنان، حوزه علمیه اتحادیه و حوزه علمیه یهود وابسته است. دانشجویان و اساتید کلمبیا در بیش از 200 مرکز دانشگاهی تحقیقاتی را در رشته های علوم، علوم انسانی و علوم اجتماعی انجام می دهند. در خصوص تاریخچه کلمبیا همچنین مراکز جهانی را در عمان، اردن تأسیس کرده است. انقلاب آمریكا رشد دانشكده را متوقف كرد و مجبور به تعلیق دستورالعمل در سال 1776 شد كه به مدت 8 سال ادامه یافت. با این حال، این موسسه همچنان از طریق افراد مرتبط با آن تأثیر قابل توجهی در زندگی آمریکایی ها اعمال کرد. در خصوص تاریخچه دانشگاه کلمبیا در آمریکا به گونه ای است که این دانشگاه در سال 1784 با نام جدید کلمبیا افتتاح شد.

برخی از ویژگی های برجسته دانشگاه کلمبیا در آمریکا عبارتند از:

  • کتابخانه گسترده
  • بنای تاریخی ملی
  • محل اختراع رادیو FM
  • مکانی که برای اولین بار شکافت هسته ای اورانیوم در آن رخ داده است.

در سال 1857 دانشکده از پارک پلیس، نزدیک محل فعلی تالار شهر، به خیابان 49 و خیابان مدیسون منتقل شد، جایی که برای چهل سال آینده در آنجا بود. دانشکده حقوق در سال 1858 و بنیاد مهندسی و علوم کاربرد در سال 1864 تاسیس شد. کالج بارنارد برای زنان در سال 1889 به کلمبیا وابسته شده بود. دانشکده پزشکی در سال 1891 و کالج معلمان نیز به دنبال آن تحت حمایت دانشگاه قرار گرفت. در سال 1893 توسعه دانشکده های تحصیلات تکمیلی در علوم سیاسی، فلسفه کلمبیا را به عنوان یکی از مراکز اولیه کشور برای تحصیلات تکمیلی تاسیس کرد. شرایط تحصیل در آمریکا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

پردیس های دانشگاه کلمبیا در آمریکا

بسیاری از ساختمان های جدید جزء پردیس های دانشگاه کلمبیا در آمریکا محسوب می گردند. بدین ترتیب از جمله چشمگیرترین آنها می توان به مرکز علوم زندگی شرمن فیرچایلد و مرکز تحقیقات مهندسی و علوم فیزیکی موریس A. Schapiro اشاره کرد. در نظر داشته باشید حدود 2 مایل به شمال ارتفاعات مورنینگساید، محوطه 20 هکتاری مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در ارتفاعات واشنگتن منهتن، مشرف به رودخانه هادسون قرار دارد. دانشگاه کلمبیا در آمریکا علاوه بر پردیس هایش در شهر نیویورک، 2 امکان خارج از منهتن دارد.

آزمایشگاه های نویس در دانشگاه کلبیا در آمریکا در سال 1947 تاسیس شد که مرکز اصلی کلمبیا برای مطالعه ذرات تجربی و فیزیک هسته ای با انرژی بالا است. از برجسته ترین بناهای موجود در این مکان می توان به مرکز علوم بهداشتی 20 طبقه جولیوس و آرماند هامر، ساختمان تحقیقات پزشکی ویلیام بلک و برج 17 طبقه کالج پزشکان و جراحان اشاره کرد. همچنین در خصوص اطلاع از شرایط اشتغال زایی پس از تحصیل می توانید مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید. اگر قصد تحصیل در دانشگاه کلمبیا آمریکا را دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :