مهاجرت تحصیلی استرالیا

دانشگاه مک کواری استرالیا

دانشگاه مک کواری استرالیا

تحصیل در دانشگاه مک کواری استرالیا انتخاب خوبی است که دانشجویان را به اقامت تحصیلی، اقامت کاری و در نهایت اقامت دائم استرالیا می رساند. پس از اتمام تحصیلات در دانشگاه مک کواری استرالیا شانس خوبی برای استخدام شدن و اخذ ویزای کاری استرالیا وجود دارد. بدین ترتیب در نهایت با داشتن امتیازات کافی می توان برای اخذ اقامت دائم و سپس پاسپورت استرالیا اقدام نمود. استرالیا کشوری با حدود 26 میلیون نفر جمعیت است که بیش از 30% آن را مهاجران تشکیل می دهند، چرا که نه تنها در سال های اخیر بلکه از ابتدا همواره مورد توجه مهاجران قرار داشته است. به همین دلیل فضای نژادپرستانه ای بر این کشور حاکم نیست، البته صرفا برای مهاجرانی که به طرق قانونی کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و ازدواج اقامت استرالیا را اخذ نموده اند.

استرالیا کشوری توسعه یافته است که رتبه اقتصاد آن در سطح جهانی 13 و رتبه درآمد آن به ازای جمعیت 10 می باشد. کشور استرالیا همچنین به لحاظ قدرت نظامی رتبه 13 در دنیا را دارد و بخشی از درآمدهای خود را صرف بهبود ارتش خود می نماید. استرالیا همچنین بیش از 10 میلیون نفر مهاجر دارد که از جهات مختلف از جمله بهداشت و درمان، آموزش، آزادی های اقتصادی، آزادی های مدنی، شاخص توسعه انسانی، امنیت اجتماعی و سایر جزء بهترین کشورهای دنیا می باشد. استرالیا همچنین قدرت سیاسی زیادی دارد و صاحب یکی از معتبرترین پاسپورت های دنیا است.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به مهاجرت تحصیلی به استرالیا و دانشگاه مک کواری استرالیا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • جایگاه علمی دانشگاه مک کواری استرالیا در سال 2022 چگونه است؟
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه مک کواری استرالیا چه میزان می باشد؟

درباره دانشگاه مک کواری استرالیا

دانشگاه مک کواری استرالیا که در بهترین، مهم ترین و بزرگ ترین شهر استرالیا یعنی سیدنی واقع شده در سال 1964 تاسیس گشته است. درباره تحصیل در دانشگاه مک کواری استرالیا بایستی بدانید که این دانشگاه جزء سومین دانشگاهی بود که در شهر زیبای سیدنی ساخته شد و در حال حاضر سطح علمی خوبی هم دارد. دانشگاه مک کواری استرالیا لازم به ذکر است که اولین دانشگاهی در کشور استرالیا می باشد که به طور کامل با سیستم بولونیا هماهنگ شد. این دانشگاه در حال حاضر 5 دانشکده دارد و امکان تحصیل در رشته های مختلفی از جمله تجارت، پزشکی، مهندسی برق، حقوق و سایر را فراهم نموده است.

برای بررسی بهتر این موضوع در جدولی که در ادامه ترسیم شده رتبه دانشگاه فوق در سال 2022 از دید طبقه بندی های مطرح بین المللی بیان شده است:

طبقه بندی های بین المللیرتبه دانشگاه مک کواری استرالیا
THE Ranking 2022195
QS Ranking 2022214
USN Ranking 2022217

شهریه دانشگاه مک کواری استرالیا

دانشگاه های استرالیا از جمله دانشگاه مک کواری، از غیر استرالیایی ها یا اصطلاحا دانشجویان بین المللی شهریه بالاتری اخذ می نمایند. البته علاوه بر تابعیت در دانشگاه مک کواری، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی نیز تعیین کننده میزان شهریه سالانه دانشگاه خواهد بود.کارشناسی ارشد جرم شناسی در دانشگاه مک کواری استرالیا یک سال به طول می انجامد. از دیگر رشته های بسیار محبوب دانشگاه مک کواری استرالیا می توان به رشته حسابداری اشاره نمود که بازار کار فوق العاده خوبی در این کشور دارد.

کسانی که در مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری از دانشگاه مزبور پذیرش بگیرند، پس از یک سال می توانند مدرک خود را اخذ نمایند و شهریه ای که باید پرداخت نمایند اگر استرالیایی باشند 18637AUD (دلار استرالیا) است و در غیر این صورت 25020AUD (دلار استرالیا) می باشد. رشته محبوب دیگر در دانشگاه مک کواری استرالیا کارشناسی ارشد مدیریت سیستم های اطلاعات است. این دوره تحصیلی در دانشگاه مک کواری یک ساله است و شهریه آن برای استرالیایی ها 18382AUD (دلار استرالیا) و برای دانشجویان بین المللی 25403AUD (دلار استرالیا) می باشد. از اینرو هزینه تحصیل در استرالیا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شهریه دانشگاه مک کواری استرالیا

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه مک کواری استرالیا

هر رشته ای در دانشگاه مک کواری استرالیا با توجه به مقطع تحصیلی، الزامات متفاوتی دارد. با این حال کلیات مورد نظر دانشکده های دانشگاه مک کواری استرالیا را می توان به شرح ذیل خلاصه نمود:

  • کارشناسی: آیلتس 6
  • کارشناسی ارشد: آیلتس 6.5
  • دکتری: آیلتس بالای 7
  • رزومه/CV که باید به زبان انگلیسی نگارش شده باشد.
  • ترجمه رسمی تمامی مدارک از جمله مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید پیشین که دانشجو را به خوبی بشناسند.
  • پرداخت هزینه application fee که چه فرد موفق به اخذ پذیرش شود چه نشود غیر قابل بازگشت است.

در خصوص کسب اطلاعات جامع در باب تحصیل در استرالیا، مطالعه مقاله مذکور پیشنهاد داده می شود.

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مک کواری استرالیا نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد. به این منظور دانشجویان باید مدارک متعددی را تقدیم سفارت استرالیا نمایند که از آن جمله می توان به نامه پذیرش قطعی دانشگاه مک کواری استرالیا، نامه تمکن مالی بانک، مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در استرالیا، پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی جدید، ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و سایر اشاره نمود. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در دانشگاه مک کواری استرالیا، تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری استرالیا و سایر موارد می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :