مهاجرت کاری بلغارستان

خود اشتغالی در بلغارستان

خود اشتغالی در بلغارستان

شخص با داشتن خود اشتغالی در بلغارستان می تواند از شرایط بیمه برخوردار باشد و نرخ بیمه حدود 27.8% را پرداخت می کند. متقاضی با داشتن چنین مشاغلی در راستای خوداشتغالی از شرایط رفاهی برخوردار خواهد بود. در ادامه، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی خود اشتغالی در بلغارستان پرداخته اند.

در ابتدا متقاضی باید به عنوان یک پیمانکار مستقل در بلغارستان، یک ساختار قانونی را برای کسب و کار خود انتخاب کند. تاجر انحصاری، یک ساختار ساده است که برای پیمانکاران مستقل و فردی مناسب است. در این نوع از شرکت شخص به صورت کامل کنترل شرکت را بر عهده دارد و شخص تماما مسئولیت بدهی ها را دارد. شرکت با مسئولیت محدود مالک انحصاری، یک نهاد رسمی و حقوقی است که از شخص جدا است. تمامی درآمدها و زیان ها به شرکت نسبت داده می شود. فریلنسرها نیازی به ثبت نام در ثبت تجاری ندارند و باید در سازمان حرفه ای خود ثبت نام کنند.

خود اشتغالی کارگران در بلغارستان

برای کسانی که شهروند غیر از اتحادیه اروپا هستند و تمایل دارند که به صورت خود اشتغالی یا همان فریلنسری در بلغارستان مشغول به کار شوند این نوع ویزا صادر می شود. همچنین مجوز خود اشتغالی و مجوز اقامت را نیز باید دریافت نمایند. ویزای خود اشتغالی در بلغارستان که توسط اداره مرکزی آژانس کاریابی صادر می شود، بر اساس طرح تفصیلی فعالیت برای مدت زمان مجوز ارزیابی اثرهای اجتماعی و اقتصادی فعالیت اعطاء می شود.

مدارک لازم برای ویزای خوداشتغالی جهت کار در بلغارستان عبارتند از:

  • تجربه کاری حرفه ای حداقل 2 سال در فعالیت مربوطه
  • مدرک زبان بلغاری در سطح B1
  • تمکن مالی لازم برای بلغارستان
  • مدارک تحصیلی و آکادمیک
  • برنامه و پروپوزال فعالیت برای مدت مجوز

مالیات خود اشتغالی در بلغارستان

فریلنسرها و کسانی که شغل آزاد دارند در بلغارستان بر خلاف و موسسه ها شرکت ها، موظف هستند بر درآمد خود مالیات پرداخت نمایند و نه بر سود خود. این کشور نرخ مالیات بر درآمد ثابت 10% را به صورت عمومی اعمال می نماید، اما به صورت موثر نرخ مالیات برای فریلنسرها به صورت 7.5% از درآمد واقعی حاصل از مشاغل آزاد کاهش می یابد. قانون مالیات این کشور از فریلنسرها انتظار این را ندارد تا تمام هزینه های مربوط به کار خود را پیگیری نمایند اما بلغارستان مفهوم «هزینه های شناسایی شده» را پذیرفته است که همیشه 25% درآمد را شامل می شود. این 25% از پایه مالیاتی (کل درآمد) کسر می شود و مابقی نرخ مالیات به صورت 10% اعمال می شود.

مالیات خود اشتغالی در بلغارستان

تمدید ویزای خود اشتغالی در بلغارستان

ویزای خود اشتغالی در بلغارستان تا حداکثر یک سال اعتبار دارد و تا 3 سال قابلیت تمدید دارد. پس از گذشت3 سال متقاضی می تواند به مدت یک ماه به کشور خود بازگشته و مجددا درخواست مجوز برای خود اشتغالی از بلغارستان بدهد. شخص پس از ورود به این کشور مدت 5 روز زمان دارد تا آدرس محل سکونت خود را به دولت و اداره مربوطه اعلام کند.

مدارک لازم جهت تمدید ویزای خود اشتغالی در بلغارستان عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • طرح تجاری فعالیت برای مدتی که برای آن ادامه فعالیت درخواست شده است
  • گزارش و بیان اجرای طرح کسب و کار فریلنسری و کارآفرینی در بلغارستان در دوره قبل
  • اعلامیه مبنی بر اینکه متقاضی هیچ تعهدی در قبال مالیات و/یا سهم اجباری تامین اجتماعی ندارد.
  • کپی مجوز اقامت در بلغارستان
  • گواهی ثبت شرکت در بلغارستان

مراحل ثبت نام ویزای خود اشتغالی در بلغارستان

برای کار در کشور بلغارستان متفاضی باید به عنوان شخصی که کار فریلنسی و مستقل انجام می دهد و باید اقامت طولانی مدت در این کشور داشته باشد 3 روش اداری را بگذراند:

مراحل معمولا باید به همین ترتیب انجام شود. گذراندن این مراحل به هیچ عنوان سخت نیست. همین طور شخص باید مدارک مهم دیگری را آماده نماید:

  • یک قرارداد از اجاره منزل
  • ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده (در برخی مواقع)
  • کپی دیجیتال از مدرک دیپلم یا هر گواهی دیگری که نشان دهنده مهارت و توانایی و دانش لازم باشد.

سوالات متداول در خصوص خود اشتغالی در بلغارستان

در این قسمت به سوالات پر تکرار در خصوص خود اشتغالی در بلغارستان پاسخ داده می شود:

  • نرخ مالیات خود اشتغالی در کشور بلغارستان چند درصد است؟ نرخ مالیات برای بلغارها بدون توجه به اینکه در این کشور زندگی و کار می کنند یا نه و بدون توجه به درآمد آن ها 10% است. همچنین درآمد خود اشتغالی نیز 10% مالیات حساب می شود.
  • چگونه می توان به عنوان فریلنسر در بلغارستان مشغول به کار شد؟ برای این کار باید مجوز دریافت شود. این مجوز توسط آژانس کار داده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در خصوص مهاجرت به بلغارستان لطفا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :