مهاجرت کاری بلغارستان

کار در بلغارستان

کار در بلغارستان

به طور سنتی صنایع اصلی برای کار در بلغارستان و اشتغال زایی در این کشور برای متقاضیان مهندسی متالوژی، مواد شیمیایی و زمین کشاورزی است. با این حال این امر در سال های اخیر به سمت انرژی، گردشگری، حمل و نقل، فناوری اطلاعات و منسوجات تغییر کرده است. سرانه تولید ناخالص داخلی در بلغارستان معادل 37% میانگین جهانی است. جمهوری بلغارستان با اقتصاد پایدار، هزینه های پایین زندگی و فرصت های شغلی متعدد این کشور را به مقصدی محبوب برای جویندگان کار از سراسر جهان تبدیل کرده است.

علاوه بر این بلغارستان در حال حاضر دارای موقعیت ممتازی در اتحادیه اروپا با مالکیت کم و نیروی کار ماهر است. همچنین از مزایا رایج کار در بلغارستان می توان به کوپن های غذایی معاف از مالیات تا سقف 60 ماه و بیمه درمانی اشاره کرد. برای اتخاذ یک تصمیم درست در خصوص کار در بلغارستان ما را در این مقاله که به کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت طراحی شده همراهی فرمایید.

 مجوز کار در بلغارستان

مهاجران تنها پس از دریافت مجوز کار، مجاز به شروع کار در کشور بلغارستان هستند. مبنای اصلی اخذ مجوز کار در این کشور، قرارداد کاری یا سفر کاری برای انجام فعالیت های خاص است. البته شهروندان اتحادیه اروپا که شاغل هستند اجازه دارند تا بدون نیاز به مجوز کار در بلغارستان کار کنند. در مواردی که اخذ مجوز کار توسط مهاجران نیاز است باید توسط کارفرمای محلی در بلغارستان درخواست شود. پس از آن توسط آژانس استخدام بلغارستان صادر خواهد شد.

مجوز کار در بلغارستان معمولا برای مدت یک سال صادر می شود. که اگر شرایط و ضوابط صدور آن معتبر باشد، مجوز کار ممکن است برای یک سال دیگر تمدید شود. برای اخذ مجوز کار در بلغارستان، مهاجران باید دارای ویزای اقامت طولانی مدت باشند. مهاجرانی که ویزای کوتاه مدت دارند نمی توانند به دنبال کار در این کشور باشند.

مهاجران بین المللی که معمولا به مجوز کار در بلغارستان نیاز ندارند عبارت اند از:

مراحل جستجوی کار در بلغارستان

قبل از اینکه بتوانید در بلغارستان مشغول به کار شوید، ابتدا باید به این نکته توجه کنید که آیا جای خالی برای کار در این کشور وجود دارد یا خیر. آیا مشاغل زیادی در این کشور وجود دارند یا فقط برای رسیدن به سطح اولیه زندگی تلاش می کنند. وقتی به بلغارستان برای کار سفر می کنید باید آمادگی خوبی داشته باشید زیرا کار در اینجا به هیچ وجه آسان نیست.

عوامل مهمی در جستجوی کار در بلغارستان مهم هستند که عبارت اند از:

  • شانس بیشتر به عنوان تحصیلات عالی: اکثر بلغاری ها از تحصیلات بالای عالی برخوردار نیستند. در نتیجه آنها به هیچ وجه قادر به پر کردن موقعیت های بالا در شرکت ها نیستند. به طور مرتب اتفاق می افتد که افرادی از کشورهای دیگر این سمت را دارند.
  • جستجوی کار را شروع کنید: برای جستجوی کار در بلغارستان تماس با آژانس های کار موقت، به هیچ عنوان منطقی نمی باشد. زیرا اکثر آژانس های کاریابی موقت در بلغارستان هیچ شغلی در این کشور ارائه نمی دهند. شما می توانید خود را در یک آژانس کاریابی بلغارستان ثبت نام کنید.

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در بلغارستان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

مراحل جستجوی کار در بلغارستان

بخش های محبوب برای کار در بلغارستان

برای آشنایی با بخش های محبوب کار در بلغارستان شما می توانید در بخش های زیر به راحتی مشغول به کار شوید:

نام بخش کاری توضیحات
کار در بخش گردشگری بلغارستانبلغارستان دارای بخش گردشگری بزرگی است که هرساله گردشگران لازم به کشور می آیند. بنابراین یافتن در بخش گردشگری دشوار نیست. به عنوان مثال شما می توانید به عنوان یک رهبر تور در یک سازمان بین المللی کار کنید. این امر مطمئنا زمانی که به چندین زبان صحبت می کنید صدق می کند.
کار در صنعت هتلداری و پذیراییدر این حوضه نیز معمولا تقاضای معقولی برای پرسنل وجود دارد که اغلب فصلی می باشد. زیرا گردشگران کمتری در زمستان به بلغارستان می آیند.
کار در زمین های کشاورزیبلغارستان اغلب آب و هوای بسیار خوبی دارد و زمین کشاورزی در این کشور بسیار ارزان است. همچنین در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی محصولات کشاورزی در این کشور با قیمت خوبی به فروش می رسد. بنابراین بسیاری از مردم بومی و مهاجران بین المللی به فکر کار در بخش کشاورزی بلغارستان هستند.

مشوق های مالیاتی در بلغارستان

قوانین جمهوری بلغارستان مشوق های مالیاتی را بسته به منطقه اقتصادی به متقاضیان ارائه می دهند. مشوق های مالیاتی که بدون محدودیت در بلغارستان در دسترس است به شرح زیر می باشد:

  • معافیت مالیاتی انواع خاصی از در آمد شخصی
  • بازپرداخت مالیات شرکت ها برای موسسات استخدام کننده افراد دارای معلولیت و صندوق های تامین اجتماعی و بیمه سلامت
  • معافیت مالیاتی برای استخدام افراد بیکار
  • بازپرداخت مالیات غیر مستقیم پرداخت شده برای الکل و مشروبات الکلی در مواردی که برای اهداف درمانی استفاده شده باشد.
  • سرعت بخشیدن به استهلاک مالیاتی ماشین آلات، تجهیزات تولیدی و دستگاه هایی که بخشی از سرمایه گذاری اولیه هستند.
  • معافیت مالیاتی معاملات مربوط به سهام انجام شده در بورس اوراق بهادار
  • معافیت از مالیات هزینه های اجتماعی حمل و نقل کارگران و کارمندان و افراد شاغل در قراردادهای مدیریت و نظارت

اقامت دائم از طریق کار در بلغارستان

از متداول ترین روش های اخذ اقامت بلغارستان اقامت از طریق کار در این کشور می باشد. به منظور اعطاء مجوز اقامت دائم برای مقاصد شغلی در بلغارستان، افراد باید یک کپی تایید شده از مجوز کار را به مقامات ذیصلاح ارائه دهند. مجوز کار پس از درخواست کارفرما از آژانس کار گرفته می شود.

راه های دیگر اخذ اقامت دائم بلغارستان از طریق کار به شرح زیر می باشد:

  • کار و فعالیت های تجاری: اگر شخصی با ثبت شرکت بلغاری قصد انجام فعالیت های تجاری در بلغارستان را دارد. همچنین اگر قصد اقامت دائم بلغارستان را دارد باید شرکت بلغاری تحت مالکیت شخص متقاضی، 10 موقعیت شغلی برای شهروندان بلغاری ایجاد کند. علاوه بر این آنها را برای کل مدت مجوز اقامت حفظ کند.
  • ثبت دفتر نمایندگی بازرگانی: دفتر نمایندگی ثبت شده که توسط یک شرکت خارجی در اتاق بازرگانی و صنعت این کشور ثبت شده باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم بلغارستان از طریق کار به شرح زیر می باشد:

در آخر اینکه جستجوی کار و اشتغال در کشورهای خارجی همواره کار دشواری قلمداد می شود. اما شما با مشورت و تحقیقات زیاد در این خصوص می توانید برای آینده شغلی خود در یک کشور دیگر برنامه ریزی کنید. به همین جهت ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص مهاجرت و کار در بلغارستان بوده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :