مهاجرت کاری اسلوونی

کار در اسلوونی

کار در اسلوونی

قوانین برای متقاضیانی که به دلیل کار در اسلوونی به این کشور مهاجرت می کنند، با توجه به کشور متقاضی و مدت زمان اقامت برای کار، متفاوت است. متقاضیان کار در اسلوونی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هستند، قبل از هر چیز باید اقدام به اخذ ویزای کار در این کشور کنند. برای این کار باید پیشنهاد کاری از یک شرکت و کارفرما در اسلوونی داشته باشند. سیاست صدور ویزا بر طبق قوانین اروپا اعمال می شود، چرا که این کشور عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است. متقاضیان کار در اسلوونی می توانند با مطالعه مقاله زیر، که به بررسی کار در اسلوونی پرداخته، اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آورند. لازم به ذکر است، این مقاله تحت نظر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می شود.

بررسی شرایط اقتصادی برای کار در اسلوونی

اسلوونی دارای ثروتمندترین اقتصاد در بین کشورهای اسلاو است. در حال حاضر تولید ناخالص داخلی سرانه آن %83 از میانگین اتحادیه اروپا 28 است. اقتصاد اسلوونی علیرغم آسیب‌ دیدگی از بحران اقتصادی سال 2008، در سال ‌های پس از آن همچنان قوی باقی مانده است و خدمات بسیار بهتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی داشته است. این اقتصاد قوی مبتنی بر تجارت با سایر کشورهای اروپایی از جمله آلمان، ایتالیا و فرانسه است. تخمین زده می شود که حدود %66 تجارت با سایر اعضای اتحادیه اروپا انجام می شود.

سایر صنایع سنتی اسلوونی عبارتند از کشاورزی، ماهیگیری و جنگلداری که با این حال، این صنایع اکنون تنها حدود 2.5% از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهند. صنایع خدماتی و مالی حدود نیمی از تولید اقتصادی کشور را تشکیل می دهند. با این حال، یکی از مناطقی که صنعت سنتی در آن در حال رشد است، کشاورزی ارگانیک است واقع در منطقه زیستی آلپ (آدریا)، کشاورزی ارگانیک اکنون 3.3% از تولید کشاورزی اسلوونی را تشکیل می دهد. کشور اسلوونی با کرواسی و شرکت آمریکایی گودیر سرمایه‌ گذاری ‌های قابل توجهی را در 20 سال گذشته انجام داده ‌است.

مجوز کار در اسلوونی

از آنجایی که کشور اسلوونی یک عضو کامل اتحادیه اروپا است، به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا برای کار در اسلوونی نیازی به مجوز ندارید. با این حال، اگر قصد دارید بیش از 3 ماه بمانید، باید برای اجازه اقامت درخواست دهید، حتی اگر شهروند اتحادیه اروپا باشید. برای کسانی که از خارج از اتحادیه اروپا نقل مکان می کنند، باید روند درخواست مجوز کار را دنبال کنید تا به طور قانونی در اسلوونی کار کنید و همچنین برای اجازه اقامت درخواست دهید.

شما می توانید این فرآیند را با تماس با سفارت یا کنسولگری اسلوونی یا تماس مستقیم با وزارت کشور اسلوونی آغاز کنید. علاوه بر این، مجوز کار شما به شرط کارفرما اعطاء می شود، اما اگر آنها مایلند شما را به عنوان یک کارمند به دست آورند، مشکلی پیش نخواهد آمد. همچنین شرایط اقامت اسلوونی به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

در تصویر زیر به مدارک لازم برای اخذ مجوز کار در اسلوونی اشاره شده است:

مدارک لازم برای اخذ مجوز کار در اسلوونی

شرایط تامین اجتماعی برای کار در اسلوونی

کشور اسلوونی یک سیستم جامع تامین اجتماعی برای کارکنان کار در اسلوونی دارد. بر اساس مفاد قانون اساسی اسلوونی، دولت باید ترتیبات کافی برای مراقبت های بهداشتی، بازنشستگی و مزایای ناتوانی را فراهم کند. آنها همچنین برنامه های خاصی برای کمک به شهروندان در معرض خطر و خانواده های آنها و کسانی که به دلیل ناتوانی دائمی یا سایر بیماری ها نمی توانند کار پیدا کنند، دارند.

از نظر حقوق بازنشستگی، مقررات اسلوونی مشابه سایر نقاط اروپا است و برای کمک به آسیب پذیرترین شهروندان تنظیم شده است. مهاجران واجد شرایط این طرح ها هستند، اما کارفرمای شما باید در ابتدای کار شما را در اداره دولتی ثبت نام کند تا شما واجد شرایط شوید. مهاجران همچنین ممکن است بخواهند امکان توافقنامه تامین اجتماعی بین اسلوونی و کشور مبدا خود را بررسی کنند. برای بررسی شرایط خود جهت مهاجرت به اسلوونی می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

شرایط تامین اجتماعی برای کار در اسلوونی

شرایط کار در اسلوونی

ساعات و شرایط کار در اسلوونی در یک هفته شامل 40 ساعت است که از دوشنبه تا جمعه به 8 ساعت در روز تقسیم می شود و معمولا انعطاف پذیر نیستند. روز کاری در کشور اسلوونی معمولا بین 7 صبح تا 9 صبح بسته به بخشی که در آن کار می کنید شروع می شود. فرهنگ کاری آنها اغلب با آلمانی ها یا اتریشی ها مقایسه می شود، آنها کار خود را بسیار حرفه ای می گیرند.

محیط کسب و کار برای مهاجران باز است و شرایط و فرصت های خوبی برای آنها فراهم می کند. به عنوان یک کارمند، شما از شرایط مراقبت بهداشتی مشابه با اتباع برخوردار هستید و 4 هفته تعطیلات دارید. اخیرا دولت اسلوونی مزایای جدیدی مانند مرخصی تحصیلی برای دوره های مرتبط با کار یا ساعات کاری انعطاف پذیر برای مادران را معرفی کرد. متوسط ​​دستمزد سالانه 26000€ (یورو) است که برای داشتن یک زندگی خوب به اندازه کافی منصفانه است.

انتخاب پایتخت برای کار در اسلوونی

اکثر مهاجران تصمیم گرفتند برای کار در اسلوونی، پایتخت کشور اسلوونی را به عنوان مکانی برای اقامت انتخاب کنند. لیوبلیانا مرکز توسعه اقتصادی این کشور در منطقه بالکان است. در محل کار آینده خود، باید با افراد ملی و بین المللی ملاقات کنید زیرا محیط متنوع است.

اسلوونیایی ها قابل اعتماد و صریح هستند و همین انتظار را از کارمندان خود دارند. آنها همچنین از وقت شناسی بسیار قدردانی می کنند و دیر رسیدن را نشانه بی احترامی می دانند. به طور مشابه کد لباس مهم است، شرکت ها معمولا کد لباس خود را تطبیق می دهند که در شرکت های بزرگتر از شرکت های کوچکتر رسمی تر است. صنایع اصلی برای کار شامل ماشین آلات، فولاد، مواد شیمیایی، سرامیک، نساجی و خودرو می باشد.

نرخ مالیات بر درآمد از کار در اسلوونی

نرخ مالیات بر درآمد از کار در اسلوونی بر اساس مقیاس، تصاعدی است، به این معنی که چند عامل مانند حقوق و دستمزد در ارتفاع نرخ شما تأثیر دارد. این مقیاس از 16% شروع می شود و به 50 ختم می شود، کمترین مالیات توسط افرادی با درآمد €8500 (یورو) و کمتر پرداخت می شود، بالاترین مالیات برای درآمدهای €70000 (یورو) و بالاتر اعمال می شود. قوانین نرخ مالیات برای افراد مقیم و غیر مقیم یکسان است. فرم درخواست را می توان هم به صورت آنلاین ارسال کرد و هم حضوری پر کرد و از طریق پست ارسال کرد.

هیچ هزینه ای وجود ندارد، با این حال، در صورتی که در مدت زمان تعیین شده درخواست نکنید، ممکن است جریمه دریافت کنید. متقاضیان کار در کشورهای اروپایی و کشورهای سایر قاره ها می توانند با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از راهنمایی های مشاورین و کارشناسان بهره مند شده و برای اهداف مهاجرتی خود اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :