مهاجرت کاری اوکراین

حقوق ماهیانه کار در اوکراین

حقوق ماهیانه کار در اوکراین

حقوق ماهیانه کار در اوکراین می تواند یکی از مهم ترین موضوعاتی باشد که علاقمندان به زندگی بلند مدت در این کشور باید به آن توجه داشته باشند. اوکراین کشوری فوق ‌العاده زیبا، دوست‌ داشتنی و بسیار مهمان ‌پذیر است که می‌تواند به یک مقصد عالی مهاجرتی تبدیل شود. اقتصاد این کشور به طور پیوسته در حال رشد است و چشم انداز متخصصان ماهر در حال افزایش است. کشور اوکراین جزء آن دسته از کشورهایی است که برای حقوق افراد ارزش زیادی قائل بوده و در این مورد بسیار دقیق عمل می کند و افرادی که می خواهند در این کشور وارد بازار کار شوند بستر گسترده ای مشاغل وجود دارد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمام سوالات در خصوص حقوق و کار در اوکراین هستند.

مهاجرت کاری به اوکراین

افرادی که علاقه مند به کار در اوکراین هستند در قدم اول باید مجوز ورود به این کشور را اخذ کنند، در اوکراین، خارجی ها می توانند هم توسط اشخاص حقوقی و هم توسط کارآفرینان خصوصی استخدام شوند. سندی که اقامت یک خارجی در اوکراین را قانونی می کند، اجازه اقامت دائم است. متفاضیانی که قصد کار در اوکراین را دارند ابتدا باید مجوز ورود به این کشور را دریافت کنند، ویزای کار پس از تایید اشتغال صادر می شود پس بنابراین مهاجرت کاری به اوکراین باید درست از زمان جستجوی کار آغاز شود. متقاضی می تواند در وب ‌سایت‌ های شرکت‌ های محلی، منابع فهرست مشاغل یا تابلو های شغلی به دنبال مشاغل خالی بگردد و شغل مورد نظر خود را بیابد.

مدارک لازم جهت کار در اوکراین عبارتند از:

مدارک لازم جهت کار در اوکراین

بسیاری از شهروندان خارجی برای کار در اوکراین به مجوز کار نیاز دارند اما به طورکلی این کشور استثناهای قابل توجه زیادی دارد. این دسته از افراد به مجوز کار در اوکراین نیاز ندارند که شامل:

  • اتباع خارجی دارای مجوز اقامت دائم
  • پناهندگان
  • افراد دارای مجوز مهاجرت
  • نمایندگان ناوگان دریایی و افرادی که در حوزه شرکت های هواپیمایی فعالیت دارند.
  • افرادی که در حوزه رسانه های خارجی کار می کنند
  • ورزشکاران حرفه ای، هنرمندان و سایر
  • پرسنل خدمات اورژانس برای کارهای فوری
  • کارمندان دفاتر نمایندگی خارجی
  • افراد شرکت کننده در اجرای پروژه های کمک فنی بین المللی
  • معلمان یا کسانی که در یک فعالیت علمی در موسسات آموزش عالی شرکت می کنند.

حقوق ماهیانه مشاغل پر درآمد در اوکراین

متقاضی که پلن مهاجرت کاری در اوکراین را دارد در وهله اول باید ویزای کاری اوکراین را اخذ کرده و یک پیشنهاد کار از یک کارفرمای اوکراینی دریافت کند مصاحبه شود و بعد از تایید رزومه و قبولی در مصاحبه، جاب آفر اوکراینی به شخص متقاصی پیشنهاد کار می دهد که فرد به واسطه همان نامه می تواند برای ویزای کاری اقدام کند، در سایت کاریابی اوکراین هم می شود برای کار در این کشور اقدام کرد. کشور اوکراین هم مانند اکثر کشورهای دنیا به برخی از مشاغل نیاز دارد.

طبق قانون اساسی اوکراین، اتباع خارجی که به طور قانونی در اوکراین اقامت دارند از حقوقی مشابه اوکراینی ها برخوردار هستند که به طور کلی آن ها هم حق کار دارند و فعالیت کارگری آنها توسط قانون کار تنظیم می شود. در اوکراین، خارجی ها می توانند هم توسط اشخاص حقوقی و هم توسط کارآفرینان خصوصی استخدام شوند. مهندسان نرم افزار اوکراینی با برخی از بزرگترین شرکت های جهان کار می کنند، این کشور برای علاقه مندان می تواند کشور ایده آلی باشد زیرا هزینه زندگی در اوکراین بسیار کمتر از سایر کشورهای دیگر است.

مشاغل پردرآمد در اوکراین عبارتند از:

مشاغل پردرآمد در اوکراین

بررسی حقوق ماهیانه کار در اوکراین

اوکراین یکی از دولت های دموکراتیک در اروپا است که حقوق بشر را به عنوان یک سیاست ملی و همچنین به پرداخت حقوق ها در تمام حوزه ها اهمیت زیادی می دهد. فردی که در اوکراین کار می کند سالانه حدود 276000UAH (هریونیا) درآمد دارد و بر اساس نرخ ارز در آوریل 2024، این مبلغ سالانه به $7500 (دلار آمریکا) می رسد، علاوه بر این، حقوق ماهانه از 5810UAH تا 102000UAH (هریونیا) متغیر است. یک کارمند معمولی ​​در اوکراین در سال 2024 به طور میانگین بیش از UAH18000 (هریونیا) در ماه درآمد داشته است که این ارقام نشان دهنده افزایش مداوم در دهه گذشته است.

امور مالی و حمل و نقل هوایی از نظر میانگین دستمزد ماهانه در اوکراین پیشروترین بخش های اقتصادی شناخته شده اند. در ماه های اول جنگ، اوکراینی ها تقریبا یک سوم مشاغل خود را از دست دادند اما با این حال، در پایان سال 2023، وضعیت به طور قابل توجهی بهبود یافت و کارشناسان سازمان بین المللی کار سطح بیکاری در اوکراین را 15.5% تخمین زدند. از آغاز سال 2024، بهبود تدریجی بازار کار در اوکراین رخ داده است و به طور کلی این کشور توانست نرخ بیکاری خود را کنترل کند.

حرفه های پردرآمد در اوکراین عبارتند از:

  • دندانپزشک ها
  • افسر هوانوردی
  • خریدار رسانه
  • مدیر بازرگانی (مدیر ارشد بازرگانی)
  • مدیر ملی
  • مدیر ارشد مالی
  • کارگزار بورس

بررسی حقوق ماهیانه کار در اوکراین

مزایای کار در اوکراین

یکی از مزایای کشور اوکراین وجود فرصت های شغلی بسیار است که شخص می تواند به راحتی و بر اساس تحصیل و حرفه ی خود وارد بازار شود و به درآمد ایده آل برسد. کشور اوکراین جزء آن دسته از کشورهایی است که پذیرای افراد جوان و متخصص بوده که آن ها را به درآمد و شغل می رساند، حقوق افراد بر اساس شغل، مدرک و حرفه می تواند متفاوت باشد. کار و زندگی در اوکراین معایبی هم دارد به طور مثال ایمنی شخص در معرض خطر بالایی است، به خصوص اگر درگیر نبرد فعال باشد.

در 10 اکتبر 2022، روسیه حملات موشکی متعددی را علیه زیرساخت‌ های غیرنظامی و دولتی اوکراین در چندین شهر از جمله کیف انجام داد. در آخر مقاله حقوق ماهیانه کار در اوکراین لازم به ذکر است برای کسب اطلاعات جامع تر می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و اطلاعات لازم را در خصوص کار و حقوق در اوکراین کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :