مهاجرت کاری لتونی

حقوق ماهیانه کار در لتونی

حقوق ماهیانه کار در لتونی

حقوق ماهیانه کار در لتونی در سال 2024 یکی از دغدغه های اصلی برای کسانی است که قصد مهاجرت به کشور لتونی را دارند. این حقوق شامل هزینه مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. اقتصاد لتونی شاخص های متوسطی دارد، اما با این وجود کاملا با ثبات است. در سال 2014، زمانی که لتونی به اتحادیه اروپا پیوست، واحد پول از لاتس (LVL) به یورو (€) تغییر یافت.

اگر مایل به مهاجرت به اروپا هستید، توصیه می شود دیدی نسبت به مهاجرت به لتونی داشته باشید. زندگی در کشور لتونی مزایای زیادی دارد از جمله محیطی سالم، غذاهای لذیذ، بدون ترافیک و تراکم و مهاجر کم و همچنین قیمت های نسبتا پایین برای زندگی را دارا است. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، اطلاعاتی ارائه شده، که امید است مطالعه آن برای شما عزیزان مفید واقع شود.

مقیاس پرداخت حقوق ماهیانه کار در لتونی

علیرغم دستمزدهای نسبتا پایین، کار در لتونی دلیل خوبی برای متقاضیان مهاجرت طولانی مدت به اروپا در سال جاری است. میزان حقوق در لتونی از 469€ (یورو) حقوق پایه تا 8266€ (یورو) درماه متغیر است. این حداقل دستمزد طبق قانون نیست، فقط کمترین رقم گزارش شده در نظرسنجی حقوق است که هزاران شرکت کننده و متخصص از سراسر کشور داشته است. متوسط ​​حقوق 1579€ (یورو) است، به این معنی که 50% از جمعیت در لتونی کمتر از آن درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیشتر درآمد دارند.

در شکل زیر میزان حقوق ها در کشور لتونی به صورت تقریبی بر اساس یورو بررسی شده است:

میزان حقوق ها در کشور لتونی به صورت تقریبی بر اساس یورو

شرایط افزایش درآمد در لتونی

مهمترین عوامل در افزایش درآمد و حقوق ماهیانه در لتونی عبارتند از:

  • جنسیت
  • تحصیلات
  • سابقه کار

اگرچه زنان بیش از نیمی از جمعیت کنونی لتونی را تشکیل می ‌دهند، ولی همچنان در سیاست کمتر حضور دارند، دستمزد کمتری را در مقایسه با همتایان مرد خود تجربه می‌ کنند و از آنان انتظار می‌رود که نقش جنسیتی سنتی را ایفا کنند. در کشور لتونی، میانگین تفاوت بین حقوق کارمندان آقا و بانوان در تمام زمینه‌ های شغلی 5% (آقایان 5% بیشتر از بانوان) است. بانوان به طور متوسط 1807€ (یورو) و آقایان 1906€ (یورو) در ماه با توجه به شغل مورد نظر خود حقوق دریافت می کنند.

شرایط افزایش درآمد در لتونی

مقایسه حقوق ماهیانه کار در لتونی بر اساس تجربه کاری

حقوق و دستمزد در درجه اول با سطح تجربه ای که فرد دارد تعیین می شود، با سطوح بالاتر تجربه که منجر به دستمزد بالاتر می شود. در کشور لتونی، کارمندان با 2 تا 5 سال تجربه معمولا به طور متوسط 32% بیشتر از کارگران پایه در همه صنایع و زمینه ها درآمد دارند. افرادی که بیش از 5 سال سابقه کار در کشور لتونی دارند به طور متوسط 36% بیشتر از افرادی که کمتر از 5 سال تجربه دارند، درآمد کسب می کنند. پس از 10 سال کار در کشور لتونی، حقوق %21 افزایش می یابد و برای افرادی که بیش از 15 سال کار کرده اند %14 افزایش می یابد.

این ارقام باید به عنوان تخمین های تقریبی استفاده شوند، زیرا در نظر گرفتن عناوین شغلی فردی می تواند به ارزیابی های دقیق تری منجر شود. تغییر حقوق بر اساس تجربه در هر مکان به شدت متفاوت است و به زمینه شغلی نیز بستگی دارد. به طور متوسط، حقوق یک فرد تا زمانی که از مرز 10 سال تجربه عبور کند، حقوق اولیه خود را 2 برابر می کند. بر اساس میانگین تغییر حقوق در طول زمان و تغییرات حقوق از فردی به فرد دیگر در کشور لتونی متفاوت است.

در نمودار زیر رشد حقوق در کشور لتونی مورد بررسی قرار گرفته است:

رشد حقوق در کشور لتونی

لیست مشاغل پردرآمد در لتونی

لتونی یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در اروپا است. کشور لتونی مقصد انتخابی برای بسیاری از مهاجران و شرکت های بین المللی برای ویزای کاری لتونی است. همان طور که پیش تر اشاره شد در تمامی کشورهای دنیا از جمله لتونی نوع شغلی که فرد به آن مشغول است، نقش عمده ای در میزان حقوقی دارد که دریافت می کنند.

در جدول ذیل متوسط درآمدی برخی از مشاغل محبوب در لتونی طی سال 2024 بررسی شده است:

مشاغل پردرآمد لتونیمتوسط درآمد ماهیانه به یورو
جراحان و پزشکان حقوق6886€
داوران5791€
وکلا4681€
مدیران بانک4410€
مدیران ارشد اجرایی4126€
مدیران ارشد مالی3856€
متخصص ارتودنسی3713€
مدیران بازاریابی2475€

سوالات پرتکرار درباره حقوق ماهیانه کار در لتونی

سوالاتی که برای افرادی که قصد کار در لتونی دارند به وجود آمده به شرح زیر است:

  • هر چند وقت یکبار در کشور لتونی کارمندان افزایش حقوق دریافت می کنند؟ کارمندان در لتونی احتمالاً هر 18 ماه یک افزایش حقوق تقریباً 8% را مشاهده می کنند.
  • حداقل حقوق در هر ساعت در کشور لتونی چقدر است؟ حداقل حقوق در ساعت برای یک فرد در لتونی 2€ (یورو) است. این حداقل طبق داده های جمع آوری شده در نظرسنجی حقوق و دستمزد است، نه حداقل نرخ ساعتی مقرر توسط قانون.

مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند و امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :