مهاجرت کاری صربستان

حقوق ماهیانه کار در صربستان

حقوق ماهیانه کار در صربستان

حقوق ماهیانه کار در صربستان از جمله مسائلی است که می توان آن را جزء دغدغه های شهروندان و مهاجران به شمار آورد. کشور صربستان در مرکز و جنوب شرقی اروپا و شبه جزیره بالکان واقع شده است و واحد پول آن دینار است. صربستان با مجارستان، رومانی و چند کشور دیگر، مرز مشترکی دارد. قوی ترین بخش های اقتصاد صربستان، انرژی، صنعت خودرو سازی، معدن و کشاورزی است.

کشور صربستان تقویت زیرساخت ها را یکی از اولویت های کاری خود می داند. ایجاد روابط قوی و راه اندازی مجموعه ای از پروژه های زیربنایی و توجه به توسعه در کشور صربستان، از جمله اهداف اصلی کشور صربستان است. دستیابی به این اهداف، بر همه جنبه های زندگی از جمله اشتغال به کار افراد و همچنین کسب درآمد از این طریق، تاثیر می گذارد. در ادامه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به جزئیات بیشتری اشاره خواهند کرد.

قوانین حقوق ماهیانه کار در صربستان

در کشور صربستان، زمان کار قانونی، 40 ساعت در هفته تعریف شده است. هفته کاری در کشور صربستان 5 روز به طول می انجامد وکارفرما حق دارد و برنامه روزانه را در محدوده مشخصی تعریف کند.

طیف حقوق ماهیانه در کشور صربستان عبارتند از:

  • حداقل حقوق ماهیانه، 302€ (یورو) معادل 35500RSD (دینار)
  • متوسط حقوق ماهیانه، 1202€ (یورو) معادل 141000 RSD(دینار)
  • حداکثر حقوق ماهیانه، 5332€ (یورو) معادل 626000RSD (دینار)

در موارد بالا، حقوق قبل از کسر مالیات در کشور صربستان محاسبه شده است. حداقل دستمزد براساس رقم گزارش شده در نظرسنجی بین هزاران شرکت کننده و نیروی متخصص از سراسر کشور است. حقوق در صربستان، بین مشاغل مختلف به شدت متفاوت است.

میانگین دستمزد شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است که در تصویر زیر شرح داده شده است:

میانگین دستمزد شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا در صربستان

تعیین سطح در ساختار پرداخت حقوق ماهیانه کار در صربستان

برای کار در صربستان، تقاضای زیادی وجود دارد. کشور صربستان از نظر بررسی بهترین کشور برای زندگی، در رتبه 64 قرار دارد و این خود از جمله دلایلی است که افراد به مهاجرت در صربستان فکر می کنند. در اینجا به ساختار مقیاس پرداخت دستمزد برای افراد می پردازیم تا بینش بیشتری در مورد حقوق مورد انتظار ارائه دهیم. حقوق و دستمزد در درجه اول با سطح تجربه ای که فرد دارد، تعیین خواهد شد. سطوح بالاتر تجربه، منجر به دستمزد بیشتر در کشور صربستان می شود. در کشور صربستان، کارمندان با 2 تا 5 سال سابقه کار، به طور متوسط 36% بیستر از افرادی که کم تر از آن تجربه دارند، درآمد کسب می کنند. متوسط حقوق در کشور صربستان پس از کسر مالیات حدود 642€ (یورو) است.

تعیین سطح در ساختار پرداخت حقوق ماهیانه کار در صربستان

مشاغل با بالاترین میزان حقوق در صربستان

در اینجا به برخی از مشاغل پر طرفدار و با حقوق بالا در کشور صربستان اشاره خواهیم کرد:

  • جراحان/ پزشکان
  • داوران
  • وکلا
  • مدیران بانک
  • مدیران ارشد اجرایی
  • مدیران ارشد مالی
  • اساتید کالج
  • خلبانان
  • مدیران بازاریابی

در اینجا به بررسی جزئیات حقوق و دستمزد برخی از مشاغل می پردازیم:

نام مشاغلمبلغ به دینارمبلغ به یورو
تبلیغات/ طراحی گرافیک/ رویدادها62600RSD تا 240000RSD529€ تا 2026€
برنامه ریزی کسب و کار73000RSD تا 252000RSD616€ تا 2128€
مدیریت/ پذیرش/ منشی41700RSD تا 190000RSD352€ تا 1604€
حسابداری و امور مالی58400RSD تا 290000RSD493€ تا 2448€
ساخت و ساز/ ساختمان/ نصب35500RSD تا 240000RSD299€ تا 2027€
تدریس/ آموزش71300RSD تا 271000RSD602€ تا 2288€
بازاریابی73000RSD تا 261000RSD616€ تا 2204€

پس از 10 سال کار در کشور صربستان، حقوق متقاضی حدود 21% افزایش می یابد و برای افرادی که بیش از 15 سال کار کرده اند، 14% به مبلغ دستمزد، افزوده خواهد شد. باید توجه کرد که این ارقام باید به عنوان تخمین های تقریبی استفاده شوند، زیرا در نظر گرفتن عناوین شغلی فردی می تواند به ارزیابی های دقیق تری منجر شود. نتایج نشان می دهد افرادی که دارای مدرک دیپلم به طور موسط 17% بیشتر از افرادی هستند که فقط مقطع دبیرستان را به پایان رسانده اند. به طور متوسط افرادی که پس از کسب مدرک بالاتر تغییر شغل می دهند، حدود 10% بیشتر از افزایش معمول سالانه، حقوق دریافت می کنند.

سوالات متدوال در ارتباطربا حقوق ماهیانه کار در صربستان

در اینجا به رفع ابهام در ارتباط با حقوق ماهیانه کار در صربستان می پردازیم:

  • چگونه می توان در شغل خود به حقوق بالاتری در کشور صربستان دست پیدا کرد؟ تغییر حقوق براساس تجربه و تحصیلات، از مکانی به مکان دیگر به شدت متفاوت است و به زمینه شغلی فرد نیز بستگی زیادی دارد. عملکرد و سهم فرد در موفقیت سازمان، مهم ترین فاکتور در تعیین میزان و تعداد دفعات افزایش حقوق است. تولید کنندگان درآمد معمولا پاداش های بیشتر، حقوق بالاتر دریافت می کنند.
  • آیا جنسیت در میزان دریافت حقوق در صربستان، تاثیر می گذارد؟ در صربستان، میانگین تفاوت بین حقوق کارمندان مرد و زن در تمام زمینه های شغلی، 6 درصد است و این عدد در مقایسه با برخی کشورهای دیگر رقم پایینی محسوب می شود.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با حقوق ماهیانه کار در صربستان، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :