مهاجرت کاری صربستان

کار در صربستان

کار در صربستان

افرادی که به دنبال کار در صربستان هستند باید بتوانند به خوبی با سایر مهاجران در این کشور ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این باید به رویدادها و گروه های هیجان انگیز در صربستان بپیوندند. نکته قابل توجه این است که صربستان اقتصاد توسعه یافته ای دارد. همچنین از نظر برابری قدرت خرید در رتبه سی ام بهترین کشورهای جهان قرار گرفته است. البته لازم به ذکر است که در سال های اخیر صربستان سرمایه گذاری خارجی را در اقتصاد خود به خوبی تشویق کرده است که تعداد انبوهی از شرکت های این کار را در صربستان به خوبی انجام می دهند. در نهایت اینکه، کار در صربستان برای افرادی که دنبال کار در خارج از کشور هستند بهترین گزینه می باشد. ما با همکاری مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، این مقاله را برای ارتقاء اطلاعات شما عزیزان در خصوص کار در صربستان ارائه کرده ایم.

مجوز کار در صربستان

تمامی افرادی که با هدف کار در صربستان وارد این کشور می شوند، باید مجوز کار معتبر داشته باشند. به طور کلی برای یک مهاجر خارجی که در صربستان کار می کند، مجوز کار معتبر یکی از اصلی ترین الزامات برای متقاضیان می باشد. مجوز کار در صربستان توسط دولت برای یک دوره زمانی خاص، معمولا بین 3 تا 12 ماه بسته به قرارداد کاری شما و ماهیت شغل شما اعطا می شود. البته لازم به ذکر است که صربستان در حال حاضر، در حال مذاکره برای عضویت در اتحادیه اروپا می باشد. بنابراین در آینده شهروندان عضو اتحادیه اروپا ممکن است هنگام مهاجرت به صربستان جهت کار، نیازی به مجوز کار این کشور نداشته باشند.

به این نکته مهم توجه فرمایید که، برای دریافت مجوز کار در صربستان باید مراحل زیر را به درستی طی فرمایید:

مراحل اساسی در روند درخواست مجوز کار صربستانتوضیحات
اقامت صربستاناخذ اقامت صربستان از وزارت امور داخلی این کشور
ارائه درخواستدرخواستی توسط شرکتی که شما قصد کار کردن در آن را دارید تسلیم می شود.
درخواست مجوز کارمتقاضیان باید به صورت جداگانه برای مجوز کار صربستان درخواست دهند.
صدور مجوز کار صربستانمجوز کار صربستان توسط اداره بازار کار صادر می شود به شرطی مراحل قبلی را به درستی طی کرده باشید.

مجوز کار در صربستان

کار در صربستان و پرداخت مالیات

تمامی اتباع خارجی که مشغول کار در صربستان هستند، ملزم به پرداخت مالیات در این کشور هستند. به طور کلی در صربستان، ساکنان مالیاتی ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد جهانی خود هستند. در حالی که افراد غیر مقیم در این کشور موظف به پرداخت مالیات بر درآمد بر درآمد صربستان خود هستند. البته به شرط اینکه به طور دائم در صربستان زندگی کنید یا بیش از 185 روز در یک دوره یک ساله در این کشور زندگی کنید. همچنین اگر منافع اقتصادی حیاتی شما در این کشور باشد، به عنوان مقیم مالیاتی در نظر گرفته می شوید. کار در صربستان و درآمد مشمول مالیات برای افرادی که در صربستان کار می کنند شامل درآمد شغلی، سود سرمایه، حق امتیاز و درآمد حاصل از اموال غیر منقول است. همچنین مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، کارفرمای شما مالیات بر درآمد شما را در مبدا می گیرد.

نرخ های مالیات بر درآمد در صربستان شخصی است، که شامل موارد زیر می شود:

نرخ های مالیات بر درآمد در صربستان

ساعت کاری در صربستان

افرادی که قصد کار در صربستان را دارند، باید قبل از اعزام به این کشور با ساعات کاری صربستان به خوبی آشنا شوند. جالب است بدانید که یک هفته کاری استاندارد در صربستان شامل 5 روز کاری است. همچنین ساعات کاری عادی در هفته 40 ساعت و ساعات کاری عادی در روز 8 ساعت می باشد. از سوی دیگر، مقرراتی که توسط مقامات محلی یا شرکت ایجاد شده است، ممکن است ساعات کار تمام وقت کمتر از 40 ساعت در هفته اما نباید کمتر از 36 ساعت در هفته را تعیین کند. همچنین در مواردی که کار به صورت شیفتی سازماندهی می شود، شاعات کار تمام وقت یا پاره وقت یک کارمند لازم نیست و به طور مساوی در هفته کاری توزیع می شود.

در نمودار زیر می توانید ساعات کار هفتگی در کشورهای مختلف اروپایی را با ساعات کاری در صربستان مقایسه فرمایید:

ساعات کار هفتگی در کشورهای مختلف اروپایی را با ساعات کاری در صربستا

قرارداد کار در صربستان

طبق قانون و شرایط کار در صربستان، افرادی که با هدف کار در صربستان وارد این کشور می شوند، باید یک قرارداد کار معتبر با کارفرمای خود منعقد کنند. از سوی دیگر در قرارداد کار در صربستان باید عناصر اجباری زیر وجود داشته باشد، این عناصر اجباری عبارت اند از:

  • نام و محل ثبت نام کارفرما
  • نام و محل سکونت کارمند
  • محل کار
  • پست کار و شرح شغل
  • حقوق پایه در تاریخ انعقاد قرارداد
  • نوع استخدام

به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که قرار داد کار باید به زبان صربی تنظیم شود. علاوه بر این قرارداد کار در صربستان باید با قانون کار در این کشور مطابقت داشته باشد. همچنین نمی تواند حمایت کمتری نسبت به آنچه در قانون کار تضمین شده است برای کارمندان ایجاد کند. در صورت تمایل به مهاجرت از طریق کار به کشور صربستان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :