مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته فیزیک در اوکراین

رشته فیزیک در اوکراین

رشته فیزیک در اوکراین ماهیت، خواص و روابط بین ماده و انرژی را مطالعه می کند. بر تجزیه و تحلیل و درک نیروها و پدیده هایی مانند گرما، نور، صوت، مغناطیس، مکانیک و ساختار اتم ها تمرکز دارد. رشته فیزیک یکی از قدیمی ترین رشته های تاریخ بشریت است و به دلیل موضوعاتی که در آن مطالعه می کند بسیار بین رشته ای است. رشته فیزیک یک رشته گسترده است و شامل شاخه هایی مانند فیزیک مدرن، فیزیک اتمی، فیزیک هسته ای، بیوفیزیک، مکانیک، اپتیک، ترمودینامیک، دینامیک غیرخطی و غیره است.

در واقع از یک دانشگاه و کشور به دانشگاه دیگر، برنامه درسی مدرک فیزیک می تواند کاملا متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی می توانید انتظار داشته باشید که در کلاس های حساب دیفرانسیل و انتگرال، مکانیک، امواج، احتمال و آمار، فیزیک حرارتی و کوانتومی، نانومواد پیشرفته و سایر شرکت کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگاهی به تحصیل در رشته فیزیک در اوکراین پرداخته است.

رشته فیزیک در دانشگاه خارکف اوکراین

دانشکده فیزیک دارای سابقه درخشان 200 ساله کار پربار در آموزش، علم و فرهنگ است. هنگامی که در 17 ژانویه 1805، دانشگاه شاهنشاهی خارکف افتتاح شد، یکی از بخش های مهم دانشگاه خارکف اوکراین بخش علوم فیزیک و ریاضی آن، گروه فیزیک نظری و تجربی بود.

دانشکده فیزیک مدارس علمی مشهور جهانی را تأسیس کرد که هنوز با موفقیت در حال توسعه در گرایش های زیر هستند:

گرایش های رشته فیزیک در دانشگاه خارکف اوکراین

بنیانگذاران مدرسه علمی فیزیک نظری در دانشگاه خارکف در اوکراین، دانشمندان برجسته، یعنی LD Landau، برنده جایزه نوبل، و آکادمیک IM Lifshits بودند.

امروزه رشته فیزیک در دانشگاه خارکف اوکراین دارای 9 بخش است:

  • گروه فیزیک تجربی
  • گروه ریاضیات عالی
  • گروه فیزیک عمومی
  • آکادمیک IM Lifshitz گروه فیزیک نظری
  • گروه فیزیک دمای پایین
  • گروه فیزیک حالت جامد
  • گروه فیزیک کریستال
  • گروه اپتیک فیزیکی
  • گروه نجوم و انفورماتیک فضایی

همکاری نزدیک با موسسه مواد سوسوزن آکادمی ملی علوم اوکراین منجر به افتتاح رشته تخصصی “فیزیک نانوبلورها و نانوساختارها” بر اساس مدرسه علمی فیزیک کریستال واقعی (گروه فیزیک کریستال) شد. ایجاد مرکز تحقیقاتی و آموزشی «مواد فانکشنال» که دانشمندان آن برنده مناقصه اجرای پروژه «توسعه محیط کامپوزیتی جدید برای ثبت تشعشعات یونیزان بر پایه مواد نانو پراکنده» شدند.

سطح علمی رشته فیزیک در اوکراین

امروزه دانشکده های مرتبط با رشته فیزیک در اوکراین دارای پتانسیل قدرتمندی است. آموزش حرفه ای دانشجویان شامل اعضای هیئت علمی از 9 بخش است. در میان آنها 2 عضو اصلی و دو عضو متناظر از آکادمی ملی علوم اوکراین، یکی از اعضای متناظر آکادمی علوم حمل و نقل اوکراین، برندگان جایزه دولتی اوکراین در علم و فناوری، کارگران شایسته آموزش اوکراین، بیش از 30 دکترای علوم، اساتید تمام، بیش از 40 دکترا، دانشیار می باشد.

دانشکده فیزیک برنامه های کارشناسی (رشته های: فیزیک، نجوم) را ارائه می دهد و مدت تحصیل حدود 4 سال است. برنامه های کارشناسی ارشد (رشته های: فیزیک، فیزیک ماده متراکم، نجوم) و مدت تحصیل حدود 2 سال است.  فارغ التحصیلان دانشکده فیزیک در اوکراین در زمینه های معاصر فیزیک، از جمله فیزیک مواد زیستی و علم مواد پزشکی، اخترفیزیک و نجوم، در زمینه های ریاضیات مالی، شبیه سازی کامپیوتری، فناوری های IT کار پرباری می کنند.

توسعه تحقیقات منجر به افتتاح رشته ها و تخصص های جدید در رشته فیزیک در اوکراین شد که در لیست زیر شرح داده است:

  • فیزیک پدیده‌ های مغناطیسی، مغناطیس سیستم‌ های نانوبعدی، اپتیک و طیف‌ سنجی، اپتیک غیرخطی ساختارهای نانوبعدی، فوتونیک و اپتوانفورماتیک، فیزیک کریستال‌ ها و مواد کاربردی، فیزیک نانوبلورها، فیزیک نانوبلورها، فیزیک نانوبلورها فیزیک نظری
  • رشته فیزیک ماده متراکم، تخصص: علم مواد فیزیکی و متالوگرافی کامپیوتری، فیزیک بیومواد و علم مواد پزشکی
  • رشته نجوم، اخترفیزیک، فیزیک منظومه شمسی، انفورماتیک فضایی

سطح علمی رشته فیزیک در اوکراین

موسسات برتر فیزیک در اوکراین

موسسه فیزیک آکادمی ملی علوم اوکراین یک موسسه تحقیقاتی علمی در آکادمی ملی علوم اوکراین و یک مرکز پیشرو در تحقیقات بنیادی در زمینه های فیزیک تجربی و نظری در اوکراین زبانزد است. موسسه فیزیک آکادمی ملی علوم اوکراین در سال 1929 در کیف به عنوان موسسه تحقیقات علمی فیزیک کیف خارج از کرسی فیزیک موسسه پلی تکنیک کیف تاسیس شد. در سال 1932 در آکادمی علوم سراسر اوکراین (VUAN) ادغام شد و در سال 1936 به انستیتوی فیزیک (IoP) آکادمی علوم SSR اوکراین تغییر نام داد. به ویژه ظهور نظریه نسبیت، آغاز مکانیک کوانتومی، مطالعه هسته اتم و حالت جامد، و فرمول بندی نظریه تولید امواج الکترومغناطیسی می باشد.

نیازهای اقتصاد شوروی در پایان دهه 1930 تعدادی از زمینه های تحقیقاتی در IoP پدیدار شد، از جمله فیزیک نیمه هادی ها ( الکساندر گلدمن، وادیم لشکروف )، فیزیک نظری ( لئون کردیش)، فیزیک الکترونیک و فیزیک فرآیندهای الکتروخلاء و اشعه ایکس و فیزیک فلزات می باشد. در آستانه جنگ جهانی دوم ، IoP کارکنانی متشکل از 122 نفر از جمله 36 دانشمند را استخدام کرد. همچنین یک کارگاه تولید تجربی داشت و نشریه خود را منتشر کرد. شما می توانید مقالات شرایط تحصیل در اوکراین را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :