مهاجرت سرمایه گذاری در صربستان

ثبت شرکت در صربستان

ثبت شرکت در صربستان

ثبت شرکت در صربستان توسط متقاضیان محبوب به حساب می آید چرا که صربستان یکی از معدود کشورهای اروپایی است که کمترین مالیات بر سود را دارد. کشور صربستان همراه با موقعیت جغرافیایی فوق‌ العاده خود، دارای پتانسیل افراد با صلاحیت و تحصیلات عالی به ویژه در صنعت فناوری اطلاعات است. در راستای مهاجرت به صربستان و کسب اطلاعات بیشتر پیش از مهاجرت از مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره تلفنی رایگان دریافت نمایید.

شرایط ثبت شرکت در صربستان

افتتاح یک شرکت در صربستان تحت قوانین خاصی است و با حمایت وکلای مجرب متخصص در امور تشکیل شرکت، زمانی که ساختار مالکیت پیچیده نباشد، فرآیند می تواند در کمتر از 10 روز کاری تکمیل شود. به عنوان مثال، اگر مالک یک شخص حقیقی باشد که از نظر فیزیکی در صربستان حضور دارد، این امر صادق است. وقتی صحبت از موارد پیچیده‌ تر می‌شود، به‌ویژه زمانی که مالک یک شخص حقوقی خارجی است، این رویه معمولا کمی طولانی‌ تر می‌شود. یک شخص حقوقی جدید صربستان پس از مراحل ثبت نام در آژانس ثبت مشاغل صربستان و افتتاح حساب بانکی یک شرکت در صربستان تأسیس می شود.

قبل از ثبت شرکت در صربستان، تصمیمات تجاری و مراحل دیگری نیز وجود دارد که باید انجام دهید، مانند:

  • انتخاب فرم حقوقی مناسب برای کسب و کار شما
  • تصمیم گیری در مورد ساختار مالکیت
  • نام گذاری تجاری مناسب برای شرکت شما
  • انتخاب آدرس کسب و کار
  • انتخاب فعالیت تجاری غالب شرکت شما
  • انتصاب مدیر عامل شرکت شما
  • تصمیم گیری در مورد میزان سرمایه
  • انتخاب بانکی که می خواهید در آن حساب بانکی تجاری شرکت باز کنید.

پروسه قانونی راه اندازی شرکت در صربستان

برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود در صربستان، موسسان باید حداقل سرمایه سهام 100RSD (دینار صربستان) را ارائه دهند و این نوع نهاد نمی تواند توسط بیش از 50 سهامدار تشکیل شود. طبق قانون ثبت شرکت در صربستان، تمام سهامداران یک شرکت با مسئولیت محدود مسئول درآمد و بدهی آن هستند. تصمیمات عمده DOO صربستان در مجمع عمومی صاحبان سهام اتخاذ می شود و تصمیمات روزانه و نظارت دقیق بر رعایت اساسنامه به عهده مدیر می باشد.

اطلاعات زیر توسط اساسنامه، اسناد اصلی برای ثبت شرکت در صربستان شامل می شود:

  • اطلاعات کامل در مورد صاحبان (نام آنها، ملیت، کشور محل اقامت)
  • آدرس دفتر مرکزی، فعالیت های اصلی
  • اهداف شرکت تازه تاسیس در صربستان، مطابق با قوانین قابل اجرا
  • جزئیات مربوط به سرمایه اولیه که در یک حساب بانکی موقت نگهداری می شود

اگر بنیانگذاران صرب یا خارجی مقدار بیشتری سرمایه برای سرمایه گذاری در یک تجارت داشته باشند، می توانند یک شرکت سهامی صربستان (AD) ایجاد کنند.

2 نوع شرکت سهامی در صربستان وجود دارد:

  • شرکت های سهامی بسته (که موسسین باید حداقل 10000€ (یورو) سرمایه داشته باشند و نمی توانند بیش از 100 سهامدار داشته باشند)
  • شرکت سهامی باز (با حداقل سرمایه 25000€ (یورو) و بیش از 100 سهامدار). فقط سهام شرکت سهامی آزاد به منظور افزایش سرمایه در بورس قابل ثبت است. تصمیمات عمده نیز توسط مجمع عمومی صاحبان سهام اتخاذ می شود، در حالی که تصمیمات روزانه توسط هیئت مدیره که توسط هیئت نظارت کنترل می شود.

پروسه قانونی راه اندازی شرکت در صربستان

انواع شرکت های ثبتی در صربستان

انواع شرکت های ثبتی در صربستان از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگام تصمیم گیری در خصوص ثبت شرکت در صربستان در مورد فرم باید چندین فاکتور از جمله نوع فعالیت تجاری، اندازه شرکت، تعداد کارکنان، تعداد سهامداران و سایر را در نظر گرفت که همه این عوامل باید پس از انتخاب فرم مناسب در نظر گرفته شود.

شرکت های مختلف شناخته شده توسط قانون ثبت شرکت در صربستان عبارتند از:

  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی

هر فرم شرکت ثبتی در صربستان مزایای خود را دارد و مناسب ترین فرم به نیازهای تجاری شما بستگی دارد. شرکت با مسئولیت محدود (LLC) رایج ترین شکلی است که مشتریان انتخاب می کنند زیرا مناسب ترین شکل برای اکثر فعالیت های مختلف تجاری است. با این حال، گاهی اوقات ثبت نام به عنوان یک کارآفرین برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود.

هزینه ثبت شرکت در صربستان

همانطور که قبلا ذکر شد، LLC رایج ترین فرم برای افتتاح یک شرکت در صربستان است. طبق قانون، LLC نماینده شرکتی است که در آن یک یا چند شخص (اشخاص حقیقی یا حقوقی) سهامداران سرمایه شرکت هستند. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در صربستان RSD100 (دینار صربستان) است. برای موسسانی که مایل به درخواست اقامت موقت و اجازه کار بر اساس موقعیت و نقش خود در شرکت هستند، حداقل مبلغ 250€ (یورو) است. علاوه بر این، برای برخی فعالیت های تجاری خاص، حداقل سرمایه سهام مشخصی پیش بینی شده است. هر یک از اعضای شرکت می تواند تنها یک سهم مالکیت داشته باشد. سهام مالکیت یک کل غیرقابل تقسیم است. با این حال، درصد اعضای مختلف می تواند متفاوت باشد.

بنابراین، اگر یکی از اعضای موجود در حال افزایش حقوق صاحبان سهام خود در شرکت باشد (مثلا با انتقال سهام)، سهام بیشتری در شرکت به دست نمی‌آورد، اما درصد سهام آنها در شرکت افزایش می‌ یابد. به عنوان مثال، اگر شما 25% از سهام یک شرکت را داشتید و عضوی که شرکت را ترک می کند (سهامدار الف) 25% خود را بر اساس قرارداد انتقال سهام به شما منتقل می کند، درصد سود شما در شرکت پس از پایان انتقال 50% خواهد بود. شما هم چنین می توانید در خصوص اقامت صربستان از طریق تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کافی به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :