مهاجرت تحصیلی لهستان

اعزام دانشجو به لهستان

اعزام دانشجو به لهستان

لهستان کشوری غرق در تاریخ است از این رو اعزام دانشجو به لهستان می تواند هدف خوبی برای متقاضیان تحصیل در خارج کشور و به ویژه تحصیل در لهستان باشد. کشور لهستان دارای بیش از 450 موسسه آموزش عالی است که دوره های آموزشی را در رشته های مختلف ارائه می دهند. دانشجویان بیش از 150 کشور لهستان را مقصد تحصیل خود در خارج از کشور قرار داده اند. تحصیل در لهستان نه تنها از نظر آکادمیک، بلکه به دلیل کیفیت بالای زندگی در آنجا جذاب است.

اقتصاد کشور لهستان در سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است. کشور لهستان کشوری مدرن، تمیز و ایمن است و همه فرصت‌ های اجتماعی و فرهنگی موجود در جاهای دیگر را ارائه می‌دهد، اما هزینه زندگی هنوز بسیار پایین‌تر از اروپای غربی است. در ادامه این مقاله که توسط تیم مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ترجمه شده است، به اطلاعات تکمیلی و بیش تری در این زمینه خواهیم پرداخت.

شرایط اعزام دانشجو به لهستان

اگر شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا نباشید، برای تحصیل در لهستان به عنوان یک دانشجوی بین المللی به ویزای دانشجویی لهستان نیاز دارید. اگر عضو کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستید، تنها به مدارک شناسایی معتبر، ثبت اقامت و سفر خود در دفتر Voivodship برای تحصیل در کشور لهستان نیاز خواهید داشت. سایر دانشجویان بین المللی به ویزای نوع D نیاز دارند که به شما امکان می دهد یک سال در لهستان بمانید و تحصیل کنید. برای اینکه بیشتر بمانید باید قبل از انقضای ویزای خود برای اجازه اقامت موقت اقدام کنید.

روند اخذ ویزای دانشجویی لهستان به شرح زیر است:

  • محل دانشگاه خود را مشخص کنید، قبل از درخواست ویزا شما باید یک پیشنهاد از دانشگاه های لهستان و مدارک تحصیل خود را به همراه داشته باشید.
  • نزدیکترین کنسولگری لهستان خود را بیابید و برای رسیدگی به درخواست ویزا باید به سفارت یا کنسولگری لهستان در کشور خود مراجعه کنید.
  • تعیین وقت ویزا با کنسولگری، احتمالا نیاز به ثبت نام آنلاین از طریق وب سایت کنسولگری لهستان خواهید داشت.
  • اسناد خود را آماده کنید، برای لیست کامل اسنادی که نیاز دارید به زیر مراجعه کنید. الزامات خاص ممکن است بین کنسولگری ها متفاوت باشد، بنابراین ابتدا با آنها تأیید کنید.
  • در قرار ملاقات خود شرکت کنید و مدارک خود را ارسال کنید، تمام مدارک شامل فرم درخواست چاپ شده و امضا شده و هزینه ویزا را ارسال کنید. شما تنها 2 تا 3 هفته فرصت برای تصمیم گیری دارید.

تعدادی از موسسات اعزام دانشجو به لهستان به شرح زیر می باشند:

تعدادی از موسسات اعزام دانشجو به لهستان

مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به لهستان

ویزای نوع D به شما اجازه می دهد تا یک سال در لهستان بمانید، بنابراین برای اقامت طولانی تر، برای مثال، اگر در حال تحصیل در لهستان در یک برنامه 3 ساله کارشناسی هستید، باید برای اجازه اقامت موقت لهستان درخواست دهید. اولین مجوز تحصیلی شما در لهستان به مدت 15 ماه معتبر است، اما می تواند تا 3 سال تمدید شود. شما فقط زمانی می توانید درخواست اقامت در لهستان دهید که به طور قانونی در لهستان زندگی می کنید.

مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به لهستان بدین شرح است:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی لهستان تکمیل و امضا شده است.
  • پاسپورت که حداقل 3 ماه اعبترا داشته و معتبر باشد.
  • نامه پذیر رسمی از دانشگاه مورد نظر در کشور لهستان
  • رزومه تحصیلی شما
  • گواهینامه و مدرک تحصیلی
  • مدرک تسلط بر زبان انگلیسی
  • تمکن مالی کافی
  • مدارک بیمه سلامت
  • مدرک اقامت در لهستان

پس از ارسال درخواست و تمامی مدارک مورد نیاز، بررسی ویزای شما و دریافت پاسخ باید 15 روز طول بکشد. اگرچه این چرخش بسیار سریع است، اما هنوز باید درخواست خود را قبل از تاریخ عزیمت خود شروع کنید. در برخی موارد، پردازش ممکن است بسیار بیشتر طول بکشد و اگر فراموش کنید تمام اسناد خود را وارد کنید، ممکن است تاخیر ایجاد شود. پس از دریافت نامه پذیرش، می توانید درخواست خود را 3 ماه قبل از تاریخ ثبت نام آغاز کنید.

مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به لهستان

هزینه اعزام دانشجو به لهستان

هزینه اعزام دانشجو به لهستان از 1700$ (دلار) در سال شروع می شود. هزینه های اقامت در لهستان مانند نرخ اجاره معقول است. هزینه های زندگی که شامل غذا، حمل و نقل و فعالیت های اجتماعی می شود، در اینجا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین تر است. برای سال تحصیلی 2023-2024، شهریه $63000 (دلار) و 34700$ (دلار) برای هر ترم تحصیلی و با هزینه اضافی 800$ (دلار) برای کتاب ها و هزینه های تست استاندارد است. شهریه هر سال در ماه فوریه توسط هیئت امنای موسسات تعیین می شود.

اگر دانشگاه مورد نظر شما در لهستان قبل از ثبت نام برنامه تحصیلی را لغو کند، مبلغ واریزی و شهریه پرداختی شما به طور کامل بازپرداخت خواهد شد. همچنین اگر انصراف تحصیلی شما قبل از 1 جولای اتفاق بیفتد، شهریه پرداخت شده مسترد خواهد شد. شما به عنوان متقاضی تحصیلی می توانید از طریق مراجعه به وبسایت رسمی ما، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، درباره هزینه زندگی در لهستان اطلاع یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :