مهاجرت تحصیلی رومانی

تحصیل پرستاری در رومانی

تحصیل پرستاری در رومانی

تحصیل پرستاری در رومانی یا هر کشور دیگری، در کل ورود به صنعت پرستاری و مراقبت از بیمار از ارزش فوق العاده بالایی برخوردار است اما ورود به رشته پرستاری در رومانی برای همه مناسب نیست. وقتی وارد یک شغل جدید پرستاری می‌ شوید، بدون در نظر گرفتن تعداد امتحاناتی که در مدرسه شرکت کرده‌ اید، می‌ توان به راحتی تصمیمات خود را در خصوص آینده شغلی رشته پرستاری حدس زد. اما باید مطمئن باشید که آنچه در دانشکده پرستاری یاد گرفتید، شما را برای این کار آماده کرده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله به اطلاعات درمورد تحصیل پرستاری در رومانی می پردازد.

شرایط تحصیل پرستاری در رومانی

رشته پرستاری یک رشته تحصیلی تخصصی در رومانی است و در بین دانشجویان بین المللی که رومانی را به عنوان مقصد تحصیلی خود در خارج از کشور انتخاب می کنند، طرفداران زیادی دارد . برنامه ریزی برای تحصیل در رشته پرستاری در رومانی اغلب مورد علاقه دانشجویان به دلیل علاقه آنها یا بازار کار عالی موجود در این رشته و درآمد بالقوه مطلوب است. پس از تحصیل در رومانی در رشته پرستاری متقاضی می تواند مشغول به کار شود. تحصیل در رومانی یکی از مطلوب ترین گزینه های مهاجرت برای متقاضیانی است که علاقه مند به ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی هستند. رومانی هر ساله پذیرای دانش آموزان مستعد زیادی از سراسر جهان است. لازم به ذکر است که متقاضیان می توانند جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور رومانی اقدام نموده و پس از اتمام مراحل مهاجرت به تحصیل ادامه دهند.

متقاضیان می توانند با انتخاب رشته پرستاری در رومانی از مزایای بی شماری بهره مند شوند، از جمله مزایای تحصیل در رشته پرستاری در رومانی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

مزایای تحصیل در رشته پرستاری در رومانی

لازم به ذکر است متقاضیانی که رشته پرستاری در رومانی را انتخاب می کنند لازم است سطح علمی و صلاحیت خود را تا حد امکان ارتقاء دهند تا بتوانند در بهترین دانشگاه های پرستاری رومانی پذیرش شوند. پرستار شدن در رومانی می تواند برای متقاضیان درآمد خوبی کسب کند و هزینه های تحصیلی آنها را جبران کند . شایان ذکر است که کشور رومانی شرایط شغلی مناسبی را برای پرستاران ایجاد کرده است که یکی از دلایل اصلی تصمیم گیری بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل پرستاری در رومانی است. فارغ التحصیلان همچنین می توانند با تحصیل در رشته پرستاری در رومانی در بازار کار در رومانی و سایر کشورهای اروپایی شغل بیابند.

مهارت های لازم جهت تحصیل پرستاری در رومانی

همان طور که می دانید پرستاری رشته ای از خدمات بهداشتی است که مراقبت از بیماران را به منظور فراهم کردن شرایط زندگی راحت و توانبخشی موثر پوشش می دهد. دانشجویان خارجی متقاضی برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید از امتیاز خوبی در دروس زیست شناسی و شیمی برخوردار باشند. مدرک کارشناسی ارشد پرستاری شامل تخصص های فراوانی من جمله پرستاری بزرگسالان، پرستاری خانواده، پرستاری نوزادان، از جمله پرستاری کودکان، پرستاری بهداشت روانی، روانپزشکی و پرستاری بهداشت زنان می باشد. فارغ التحصیلان دانشکده های پرستاری وظایف مختلفی از جمله ارائه مراقبت های قبل و بعد از عمل جراحی، امکان حمایت روانی از بیماران و خانواده های آنها را بر عهده دارند. پرستاران به بیماران مهارت‌ های مراقبت از خود را آموزش می ‌دهند، توصیه‌ های پزشک را دنبال می‌کنند و هم چنین به بیماران در شرایط مختلف سلامت با نیازهای روزانه‌ کمک می‌ کنند.

مهارت های لازم جهت تحصیل پرستاری در رومانی

دروس رشته پرستاری در رومانی

بهترین نکته در مورد برنامه ریزی برای اعزام دانشجو به رومانی و تحصیل در رشته پرستاری در رومانی این است که در سال های اخیر جذب فارغ التحصیلان پرستاری به راحتی در رومانی انجام می شود. همچنین فارغ التحصیلان دانشکده های پرستاری مطرح در رومانی قطعا در اولویت هستند. دوره های پرستاری در رومانی شامل دو بخش علوم پایه و علوم تخصصی می باشد.

دروس پایه رشته پرستاری در رومانی عبارتند از:

  • ایمونولوژی
  • فیزیولوژی
  • انگل شناسی
  • باکتری شناسی
  • بیوشیمی

دوره های تخصصی پرستاری در رومانی عبارتند از:

  • اخلاق پرستاری
  • پرستاری در مواقع اضطراری
  • پرستاری سلامت جامعه
  • پرستاری مادر و نوزاد

مشاغل مرتبط با رشته پرستاری در رومانی

بازار کار در رومانی یک بازار نسبتا قوی و متعادل است. متقاضیانی که پس از فارغ التحصیلی برای کار به رومانی مهاجرت می کنند، باید ابتدا بازار کار رومانی را برای رشته های مورد نظر خود بررسی کنند. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در رشته پرستاری در رومانی را دارند، می توانند با بررسی نرخ بیکاری در رومانی، امنیت شغلی آینده خود را تا حدودی پیش بینی کنند. بازار کار جهت مهاجرت به رومانی در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار دارد. متقاضیان پس از فارغ التحصیلی شانس خوبی برای یافتن شغل مناسب در رومانی دارند. در واقع، متقاضیان می توانند شانس خود را برای یافتن شغل با تحصیل در رومانی افزایش دهند. در حین ادامه تحصیل در رشته پرستاری در رومانی، متقاضیان می توانند مهارت زبان خود را بهبود بخشند و بر روی مهارت های تخصصی کار کنند و با فرهنگ رومانیایی سازگار شوند.

مشاغل پرطرفدار رشته پرستاری در رومانی عبارتند از:

  • پرستار عمومی
  • پرستاران آی سی یو
  • کمک پرستار
  • دستیار پزشکی
  • پرستار مدرسه
  • پرستار زندان
  • پرستار در خانه های سالمندان
  • پرستاری از سالمندان
  • دستیار بالینی
  • پرستار روانپزشکی

پرستاران معمولا می توانند در بیمارستان ها و مراکز درمانی مختلف به راحتی کار پیدا کنند. متقاضیانی که مایل به تحصیل در رشته پرستاری در رومانی هستند می توانند از بازار کار قوی در رومانی برای یافتن کار پس از فارغ التحصیلی استفاده کنند . لازم به ذکر است که متقاضیان برای استخدام به عنوان پرستار در بازار کار رومانی ملزم به ارتقاء مهارت ها و تخصص خود هستند. به طور کلی به عنوان یک پرستار حقوق ماهیانه شما حدود 6900RON (لئوی رومانی) است. اما فراموش نکنید که هر چه تجربه و تخصص شما در این زمینه بیشتر باشد، حقوق شما نیز بیشتر می شود. طبق یک آمار کلی، درآمد یک پرستار در رومانی بین 331RON تا 10800RON (لئوی رومانی) متغیر است.

هزینه تحصیل پرستاری در رومانی

دانشجویان پرستاری در رومانی می توانند در حین تحصیل کار کنند تا بخشی از هزینه های خود را در طول تحصیل جبران کنند. شایان ذکر است دانشجویان بین المللی در رومانی می توانند از تمامی امکانات و مزیت های موجود در اختیار دانشجویان بومی به صورت یکسان استفاده کنند. متقاضیان نخواهند توانست منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق کار در حین تحصیل در رومانی تامین کنند ، باید منابع مالی دیگری را برای تحصیل در رومانی فراهم کنند. متقاضیان باید برای هزینه های تحصیلی خود در رومانی برنامه ریزی کنند و ایده خوبی است که به دنبال بورسیه تحصیلی نیز بگردند و درخواست دهند.

در جدول زیر لیستی از هزینه های زندگی در رومانی شرح داده شده است:

فهرستهزینه بر حسب یورو
خوابگاه دانشجویی (ماهانه)70€
آپارتمان خصوصی (ماهانه)150€ الی 400€
غذا150€ الی 200€
بیمه درمانی (ماهانه)10€
اینترنت15€
حمل و نقل40€
تاکسی (به ازای هر یک کیلومتر)0.32€

شما می توانید برای دریافت پاسخ دیگر سوالات خود با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :