مهاجرت به کشور کره جنوبی

تولد در کره جنوبی

تولد در کره جنوبی

طی سال های اخیر به دلیل حمایت های همه جانبه دولت کره جنوبی، اهمیت تولد در کره جنوبی برای اتباع کشورهای خارجی بیش از پیش افزایش یافته است. به عبارت دیگر، به دلیل کیفیت بالای زندگی در این کشور، اغلب اتباع کشورهای خارجی به فکر تولد فرزند خود در این کشور هستند، زیرا کره جنوبی مزیت های بی شماری را برای فرزندان تازه به دنیا آمده در این کشور ارائه می دهد. برخی از این مزیت ها حمایت از خانواده فرزندان، پرداخت هزینه های تربیت فرزند، کمک هزینه فرزند و پشتیبانی مستقیم از آنها می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط تولد در کره جنوبی بوده است. به طور کلی، تولد فرزند در کره جنوبی بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال ادامه زندگی خود در این کشور زیبای آسیایی می باشند.

فرآیند ثبت تولد در کره جنوبی

اصلی ترین چالشی که اغلب اتباع کشورهای خارجی در فرآیند تولد در کره جنوبی با آن مواجه هستند، فرآیند ثبت تولد فرزندان خود در این کشور می باشد. زیرا روند ثبت تولد در کره جنوبی به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار پیچیده تر می باشد، و دارای بوروکراسی های اداری متعددی می باشد. متقاضیان ابتدا باید در مدت 2 هفته تولد فرزندان خود را در اداره شهر محلی خود در این کشور ثبت کنند.

البته لازم به ذکر است که، برای انجام این کار به گواهی تولد صادر شده توسط کادر پزشکی بیمارستانی که فرزند شما در آن متولد شده است نیاز است. سپس تمامی متقاضیان باید در اداره شهر محلی یک فرم اعلان تولد ارسال کنند. علاوه بر این، دفترچه راهنمای بهداشت مادران و کودکان را تحویل بگیرید زیرا گواهی کوچکی به متقاضیان اعطاء می شود، که باید آن را برش دهند و در این دفترچه بچسبانند.

در نمودار زیر می توانید روند ثبت تولد در کره جنوبی را توسط اتباع کشورهای خارجی طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند ثبت تولد در کره جنوبی را توسط اتباع کشورهای خارجی

انتخاب بیمارستان برای تولد در کره جنوبی

یکی از مهمترین مباحثی که تمامی افرادی که به دنبال تولد فرزندان خود درکره جنوبی هستند، انتخاب بیمارستان مناسب می باشد. چیزی که ممکن است عده ای را شگفت زده کند این است که اکثر بیمارستان ها، کلینیک ها و خانه های زایمان در کره جنوبی انتظار دارند خانواده ها برای تولد در این بیمارستان از قبل رزرو کنند. در کره جنوبی هنگامی که تاریخ زایمان مورد انتظار خود را که معمولا هفته هشتم تا دهم بارداری می باشد مطلع می شوید، می توانید شروع به پرس و جو برای بیمارستان مورد نظر کنید. حتی در مواردی که برای معاینات منظم به همان بیمارستان یا کلینیکی که قصد دارید زایمان کنید مراجعه کنید، باید درخواست رزرو انجام شود. این امر به این دلیل است که زنان تصمیم می گیرند در بیمارستان هایی متفاوت از محل معاینه معمول خود زایمان کنند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین نوع بیمارستان در کره جنوبی را از دیدگاه اتباع کشورهای خارجی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین نوع بیمارستان در کره جنوبی را از دیدگاه اتباع کشورهای خارجی

درخواست مجوز اقامت پس از تولد در کره جنوبی

مهمترین مبحثی که معمولا اتباع کشورهای خارجی پس از ثبت تولد در کره جنوبی نادیده می گیرند، درخواست مجوز اقامت در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، درخواست مجوز اقامت پس از تولد در کره جنوبی یکی از مهمترین فرآیند ها جهت اقامت خانواده در این کشور می باشد. در صورت دریافت نکردن مجوز اقامت پس از تولد در در کره جنوبی، اجازه زندگی و مهاجرت به کره جنوبی را نخواهید داشت.

به طور کلی در قدم اول، به فرزندان اتباع کشورهای خارجی متولد شده در کره جنوبی اجازه اقامت به مدت 2 ماه بدون هیچ گونه وضعیت اقامت اعطا می شود. بنابراین اگر فرزند اتباع کشورهای خارجی بیش از 60 روز در کره جنوبی بماند و شما دارای وضعیت اقامتی غیر از اقامت دائم باشید، باید یک درخواست برای گواهی صلاحیت ارائه دهید. که این درخواست در اداره مهاجرت کره جنوبی ظرف 30 روز از تولد فرزند صورت می گیرد.

درخواست مجوز اقامت پس از تولد در کره جنوبی

از سوی دیگر، برای دریافت مجوز اقامت پس از تولد در کره جنوبی باید اسناد و مدارکی را به اداره مهاجرت کره جنوبی ارائه دهید، این اسناد و مدارک عبارت اند از:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • ارائه یک پرسشنامه برای هر 2 والدین، که این پرسشنامه در اداره مهاجرت موجود می باشد.
  • گواهی اقامت معتبر برای همه اعضای خانواده متقاضیان
  • گواهی پذیرش اعلان تولد در کره جنوبی
  • گواهی مالیات
  • گواهی پرداخت مالیات به صورت کامل
  • گواهی معتبر اشتغال به کار در کره جنوبی

به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که، صدور مجوز اقامت برای فرزندان تازه متولد شده در کره جنوبی معمولا 2 تا 3 هفته کاری طول می کشد. مدت اعتبار کارت اقامت فرزندان شما نیز در کره جنوبی به وضعیت والدین به عنوان متقاضی بستگی دارد. چنانچه تصمیم خود را برای مهاجرت و ثبت تولد در کره جنوبی گرفته اید، جهت اطمینان خاطر بیشتر در این خصوص با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :