مهاجرت سرمایه گذاری در بلغارستان

خرید ملک در بلغارستان

خرید ملک در بلغارستان

خارجی ها از همه کشورها می توانند آزادانه خرید ملک در بلغارستان را تجربه کنند. اما با خرید یک خانه با یک قطعه زمین، مشکلاتی وجود خواهد داشت. خارجی ها فقط با ثبت یک شرکت بلغاری به نام شرکت می توانند زمین را در بلغارستان خریداری کنند. این استثنائات برای شهروندان اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه اقتصادی اروپا (EEA) قابل اعمال است. در این راهنما، ما اطلاعات دقیقی در مورد نحوه خرید آپارتمان در بلغارستان و همچنین اطلاعاتی در مورد محدوده قیمت متوسط، هزینه های پنهان و امکان وام مسکن ارائه می دهیم.

الزامات خرید ملک در بلغارستان

اکیدا توصیه می شود که یک وکیل مستقل را انتخاب کنید که در زمینه حقوق مالکیت بلغارستان تخصص داشته باشد. “مستقل” در این زمینه به این معنی است که آنها فقط از طرف شما کار خواهند کرد و همچنین از منافع نماینده یا توسعه دهنده مراقبت نمی کنند. سیستم جابجایی ملک بلغارستان با سیستم بریتانیا متفاوت است، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که افرادی که در این معامله مشارکت دارند واجد شرایط و با تجربه در بلغارستان هستند. تدابیری که ممکن است در کشور خود با آنها آشنا باشید یا به آنها اعتماد کنید ممکن است در بلغارستان وجود نداشته باشد. اگر وکیل شما در بلغارستان مستقر است، با درخواست شماره ثبت آنها و تأیید این موضوع از طریق دفتر ثبت وکلای بلغارستان، بررسی کنید که او در کانون وکلای بلغارستان ثبت نام کرده و مشغول به کار است.

یک دفتر اسناد رسمی بلغاری در تنظیم قرارداد فروش و صدور اسناد عمومی مشارکت خواهد داشت. به عنوان خریدار، شما این حق را دارید که از کدام دفتر اسناد رسمی استفاده کنید. سردفتر یک کارمند دولتی است که وظیفه دارد قبل از امضای قرارداد، مشاوره حقوقی رایگان و بی طرفانه را در مورد تمام جنبه های قرارداد به شما ارائه دهد. ایده خوبی است که زودتر از سردفتر مشاوره بگیرید. اگر تصمیم دارید با یک مشاور املاک، مروج یا وکیل کار کنید، بررسی کنید که آنها واجد شرایط، قابل اعتماد هستند و تجربه کار در بلغارستان را دارند. بررسی کنید که آنها در انجمن حقوقی کشور مربوطه ثبت نام کرده اند و در معاملات بین المللی تخصص دارند.

شرایط خرید ملک در بلغارستان

اگر درک خوبی از زبان بلغاری ندارید، مطمئن شوید که تمام قراردادها و اسناد مربوطه را توسط یک مترجم مستقل ترجمه شده است. اطمینان حاصل کنید که هر ترجمه ای واقعی و قانونی است. شما می توانید فهرستی از مترجمان و مترجمان معتبر در بلغارستان را در وب سایت وزارت امور خارجه بلغارستان بیابید. لطفا توجه داشته باشید که فقط نسخه بلغاری قرارداد در دادگاه بلغارستان معتبر است. در خصوص سرمایه گذاری در بلغارستان باید طیفی از محصولات و خدمات مختلف ارائه شده توسط بانک های مختلف را تجزیه و تحلیل و مقایسه کنید.

طیف وسیعی از وام های مسکن ارائه می شود و شما باید به نرخ سود و مدت بازپرداخت، هزینه های تنظیم وام مسکن و همچنین بازپرداخت زودهنگام و هزینه های ابطال توجه ویژه ای داشته باشید. اگر نمی توانید بازپرداخت وام مسکن را ادامه دهید، بانک بلغارستان می تواند ملک شما را در بلغارستان مجددا تصرف کند. اگر ارزش ملک کمتر از کل بدهی معوق باشد (شما در حقوق صاحبان سهام منفی هستید)، بانک ممکن است با استفاده از حکم اجرایی اروپا، سایر دارایی های شما را برای بازیابی کسری وام مسکن تعقیب کند. مطمئن شوید که قرارداد وام مسکنی را که امضا می کنید کاملا درک کرده اید. اگر شک دارید، با بانک و وکیل خود مشورت کنید.

شرایط خرید ملک در بلغارستان

نکات قابل توجه در خرید ملک در بلغارستان

قبل از تکمیل خرید ملک در بلغارستان خود باید از موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

  • ملک و زمین برای فروش با جزئیات ثبت شده مطابقت دارد و فروشندگان مالک یا مالکان ثبت شده هستند.
  • هیچ بدهی یا هزینه ای مانند وام مسکن در مورد ملک وجود ندارد و/یا هیچ گونه اقدام قانونی علیه ملک به دلیل نقض قانون برنامه ریزی زمین آغاز نشده است.
  • برای املاکی که در فهرست اراضی ثبت نشده اند (برای همه مناطق موجود نیست) طرح شهرداری (регулационна скица) صادر می شود.
  • شما بررسی کرده اید که مجوزهای برنامه ریزی مرتب هستند و ملک یک ساخت قانونی است. این امر به ویژه هنگام خرید خارج از برنامه یا مستقیم از یک توسعه دهنده مهم و مرتبط است. تالار شهر می تواند به شما اطلاع دهد که آیا ساختمان تمام مجوزها و مجوزها را دارد و جزئیات نوع زمین را ارائه دهد. اگر ملک در زمین روستایی یا زمینی ساخته شده است که برای ساخت و ساز طبقه بندی نشده است، باید از ادارات دولتی منطقه ای تأییدیه اضافی دریافت کرد که آیا آنها مجوز ساخت و ساز را داده اند یا خیر.
  • شما یک بررسی اموال انجام داده اید. در حالی که این امر اجباری نیست، عاقلانه است که برای بررسی ملک از یک نقشه بردار مجاز استفاده کنید.

مجوز اقامت از طریق خرید ملک در بلغارستان

شرط اصلی خرید یک آپارتمان یا خانه به ارزش حداقل 600000BGN (لو بلغارستان) است. برای اکثر متقاضیان این مبلغ هنگفتی است، بنابراین فرصت را در نظر نمی گیرند. در نتیجه، به طور گسترده ای این باور وجود دارد که صاحبان مسکن نمی توانند حق زندگی در بلغارستان را دریافت کنند. بنابراین، باید به طور منظم به روز شود. اگر مسکن فروخته شود، مالک سابق باید دلیل دیگری برای ماندن در کشور پیدا کند. در هر مورد دیگری، شخصی که برای ویزای موقت زندگی درخواست می کند، همچنان باید مسکن داشته باشد یا اجاره کند. مدارک مربوطه باید به همراه فرم درخواست ارائه شود. قیمت ملک مهم نیست. شرط اصلی هر ملک این است که باید برای زندگی در نظر گرفته شود. این مهم است صرف نظر از قیمت. تمامی متقاضیان توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.

ملک مورد نظر جهت خرید در کشور بلغارستان ممکن است وضعیت زیر را داشته باشد:

مجوز اقامت از طریق خرید ملک در بلغارستان

با این حال، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را با اسناد مهاجرت به بلغارستان آشنا خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :