مهاجرت به کشور استونی

تولد در استونی

تولد در استونی

تولد در استونی خصوصا برای افرادی که تابعیت و یا اقامت این کشور را ندارند، می تواند یک راه مناسب تلقی شود. این کشور شرایط بسیار مناسبی برای رشد و تحصیل فرزند را ارائه می دهد. همچنین شرایط زندگی و کار برای والدین جهت اخذ اقامت نیز مهیا است. این کشور که در حوزه بالتیک قرار گرفته است، آب و هوای سردی دارد، اما شرایط زندگی مانند هزینه ها و مالیات و قیمت خرید املاک و سرمایه گذاری خوب است. در این مطلب در خصوص شرایط ثبت تولد و تابعیت استونی از طریق تولد صحبت کرده ایم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه خدمات تخصصی و کامل در حوزه تولد در استونی مشاور و راهنمای شماست.

شرایط ثبت تولد در استونی

تولد فرزندی در استونی ثبت می شود که کودک در استونی متولد شده باشد یا یکی از والدین کودک در استونی به دنیا آمده باشد، یا هر 2 والدین کودک شهروند استونی باشند. درخواست ثبت تولد ممکن است به دولت محلی ارسال شود. اداره آمار حیاتی پس از طی 7 روز کاری پس از دریافت درخواست ثبت، تولد را ثبت می کند. در صورتی که پدر طفل از قبل بداند که قادر به ارائه تقاضای ثبت ولادت یا درخواست اقرار پدری در مدت زمان معین نیست، می تواند قبل از تولد طفل اظهارنامه مربوطه را تسلیم نماید. در این صورت نیز ملزم به ارائه رضایت برای نام مورد نظر فرزند می باشد.

برای ثبت تولد نیازی به هزینه ایالتی نیست. هنگامی که یک تولد ثبت می شود، گواهی تولد ممکن است به صورت رایگان در صورت درخواست صادر شود. با این حال، یک سند تولد صادر شده توسط دولت خارجی باید به دولت محلی مرکز شهرستان ارائه شود تا تولد در ثبت جمعیت ثبت شود. درخواست تصدیق پدری ممکن است در زمان یا پس از ثبت تولد فرزند یا در دوران بارداری زن ارائه شود، در صورتی که ارائه درخواست برای اقرار پدری پس از تولد کودک غیرممکن یا مشکل باشد، درخواست باید به یک مرجع آمار حیاتی ارسال شود.

در نمودار زیر شاهد میزان متولدان غیراستونیایی در کشور استونی هستید:

میزان متولدان غیراستونیایی در کشور استونی

مدارک لازم برای ثبت تولد در استونی

اگر والدین کودک با یکدیگر ازدواج کرده باشند، فقط یکی از آنها باید برای ثبت تولد مراجعه کند. اما پس از آن، همراه داشتن رضایت کتبی والدین دیگر برای نام مورد نظر فرزند الزامی است. هنگامی که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شناسنامه را به ثبت احوال نفوس ارائه کرد، والدین کودک می توانند درخواستی برای ثبت تولد در ثبت احوال الکترونیکی ارائه کنند. اگر والدین یا قیم کودک نتوانند در مدت یک ماه تولد کودک را با دلایل موجه ثبت کنند، باید به اداره آمار حیاتی که تولد کودکان را ثبت می کند، اطلاع دهد. در چنین مواردی مهلت ثبت ولادت به مدت یک ماه قابل تمدید است.

هنگام ثبت تولد و مهاجرت به استونی باید موارد زیر ارائه شود:

  • درخواست ثبت تولد
  • مدارک هویتی متقاضی
  • اطلاعات تولد فرزند

تابعیت استونی از طریق تولد

تابعیت استونی برای افراد زیر 15 سال می تواند توسط والدینی که پس از تولد فرزند تابعیت استونی را به دست آورده اند، یا والدین مجردی که پس از تولد فرزند تابعیت استونی را به دست آورده اند و به تنهایی فرزند خود را بزرگ می کنند، به دست آید. همچنین اگر یک کودک غیر استونیایی را یک زوج و یا یک والد استونیایی بپذیرد، او نیز تابعیت استونی را دریافت می کنند. شهروندی استونی یک میثاق قانونی بین شهروند استونی و ایالت استونی است که حقوق و تعهداتی را برای هر 2 طرف در بر دارد.

هیچ کس را نمی توان با تولد از تابعیت محروم کرد. یک شهروند استونی نمی تواند به طور همزمان تابعیت هیچ کشور دیگری را داشته باشد. تابعیت استونی با پذیرش تابعیت یک کشور دیگر از بین می رود. یک کودک ممکن است بیش از یک تابعیت داشته باشد اگر والدین او تابعیت های متفاوتی داشته باشند. اما پس از رسیدن به سن 18 سالگی، کودک باید ظرف 3 سال تابعیت استونی خود یا تابعیت کشور دیگر را رها کند.

تابعیت استونی از طریق تولد

حق حضانت تولد فرزند در استونی

هنگامی که یک تولد در دفتر ثبت جمعیت ثبت می شود، اطلاعات مربوط به حق حضانت کودک نیز درج می شود. والدینی که با یکدیگر ازدواج کرده اند، حضانت مشترک فرزندشان را بر عهده دارند. والدینی که ازدواج نکرده اند باید هنگام ثبت تولد، بین حضانت مشترک و واگذاری حق حضانت به یکی از والدین انتخاب کنند. در صورتی که مادر طفل صغیر باشد و صلاحیت قانونی او برای ثبت تولد طفل تمدید نشده باشد، نماینده قانونی طفلی که تولد او در زمان ثبت ولادت ثبت می شود دولت محلی است.

در جدول زیر شاهد نرخ افزایش تولد در استونی هستید:

نرخ افزایش تولد در استونیسال
%162022
%202023
%222024

اگر پدر کودک بالغ و با مادر کودک ازدواج کرده باشد، نماینده قانونی کودک است و می تواند درخواست ثبت تولد کودک را ارائه دهد. اگر پدر طفل بالغ باشد ولی با مادر طفل ازدواج نکرده باشد، پس از احراز پدری، وکیل قانونی طفل می شود. نماینده قانونی یک صغیر باید با تمام اظهارات قصد و رضایت (مثلا نامگذاری، رضایت به اقرار پدری و غیره) که توسط صغیر در زمان ثبت تولد انجام می شود موافقت کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه اخذ اقامت و تابعیت استونی از طریق تولد پشتیبان و راهنمای شماست تا بتوانید قدم قدم این مسیر را طی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :