مهاجرت به کشور ژاپن

تولد در ژاپن

تولد در ژاپن

تولد در ژاپن، می تواند به معنای دریافت تابعیت از کشور ژاپن باشد. برای وجود یک ملت و همچنین قلمرو، حضور مردم ضروری است، بنابراین مفهوم ملیت را می توان در هر کشوری یافت. با این حال، طیف افرادی که باید به عنوان ملیت شناخته شوند به تاریخ، سنت، سیاست و وضعیت اقتصادی کشور بستگی دارد. مقاله پیشرو از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنها جهت اطلاع به شما عزیزان می باشد.

در واقع اگر مادر خارجی تولد را به یک اداره شهرداری ژاپن گزارش دهد، حتی اگر کارت اقامت و گواهی اقامت کودک را تحت تابعیت مادر دریافت کند، کودک همچنان تابعیت نخواهد داشت. کودکانی که تولد آنها در اداره دولتی یا سفارت کشور مادر ثبت نشده باشد، به عنوان فرزندان بدون تابعیت محسوب می شوند. افراد ژاپنی پس از زایمان باید به بخش مربوطه خود اطلاع دهند. پس از تولد نوزاد، یک کپی از گواهی تولد را از بیمارستان دریافت کرده و ظرف 14 روز (در صورت تولد در خارج از ژاپن در عرض 3 ماه)، با احتساب روز تولد نوزاد، اعلان زایمان را ارسال کنند.

الزامات تولد در ژاپن

در روش مهاجرتی تولد در ژاپن متقاضی ظرف 30 روز پس از تولد در دفتر خدمات مهاجرت منطقه ای بایستی مدارک را تکمیل نماید. اگر وضعیت اقامت خود را قبل از ارسال اعلان زایمان به دست آورید، ممکن است مجبور شوید به طور جداگانه در بخش خدمات اجتماعی بخش خود، اعلان اقامت خود را انجام دهید. پس از زایمان، در صورت تمایل یک ماما یا پرستار بهداشت عمومی به خانه شما مراجعه می کند. آنها قد و وزن کودک شما را بررسی می کنند و شما می توانید در مورد نحوه مراقبت از کودک خود مشاوره دریافت کنید.

در هر یک از موارد زیر، کودک باید تابعیت ژاپنی داشته باشد:

  • زمانی که در زمان تولد در ژاپن، پدر یا مادر باید یک تبعه ژاپنی باشد.
  • هنگامی که پدری که قبل از تولد فرزند فوت کرده است در زمان مرگ او تبعه ژاپن بوده است.
  • هنگامی که هر 2 والدین ناشناخته هستند یا ملیت ندارند در موردی که کودک در ژاپن متولد شده است.

کودک زیر 20 سال که پدر یا مادرش به ترتیب به پدر بودن یا مادر بودنش اذعان داشته باشد، می تواند تابعیت ژاپنی را از طریق اخطار به وزیر دادگستری کسب کند، در صورتی که پدر یا مادری که این کار را انجام داده است. اعتراف در زمان تولد فرزند دارای تابعیت ژاپنی بوده است و این پدر یا مادر در حال حاضر یک تبعه ژاپنی بوده و یا در زمان مرگ تبعه ژاپن بوده است.

الزامات تولد در ژاپن

استثنائات تولد در کشور ژاپن

شخصی که تابعیت ژاپنی ندارد (از این پس “بیگانه” نامیده می شود) و می تواند تابعیت ژاپنی را از طریق تابعیت و تولد کسب کند. وزیر دادگستری اجازه نخواهد داد که یک بیگانه تابعیت خود را دریافت کند مگر اینکه وی تمام شرایط زیر را داشته باشد که در تصویر زیر شرح داده شده است:

استثنائات تولد در کشور ژاپن

وزیر دادگستری می‌ تواند به تبعیت از بیگانه اجازه دهد علی‌ رغم اینکه بیگانه شرایط مندرج را نداشته باشد، مشروط بر اینکه بیگانه تحت هر یک از موارد زیر باشد:

  • کسی که کودک (به استثنای فرزندخوانده) از یک تبعه ژاپنی و دارای اقامتگاه در ژاپن است.
  • کسی که با فرزندخواندگی یک تبعه ژاپنی کودک است و برای یک سال متوالی یا بیشتر در ژاپن اقامت داشته و طبق قانون کشور مادری خود در زمان فرزندخواندگی صغیر بوده است.
  • کسی که تابعیت ژاپنی را از دست داده است و اقامتگاهی در ژاپن دارد.
  • کسی که در ژاپن متولد شده و از زمان تولد هیچ تابعیتی نداشته و از آن زمان به مدت سه سال متوالی یا بیشتر در ژاپن اقامت داشته است.

 

شرایط تابعیت و تولد ژاپن

شرایط عمومی برای تابعیت و تولد در ژاپن به شرح زیر است:

  • متقاضی باید به مدت 5 سال یا بیشتر متوالی در ژاپن اقامت داشته باشد و در طول مدت زمان مقرر، وضعیت اقامت معتبر داشته باشد.
  • متقاضی باید رفتار درستی داشته باشد. تعیین رفتار براساس کنوانسیون های اجتماعی با معیار افراد عادی با توجه به وجود سابقه کیفری، وضعیت پرداخت مالیات آنها و اینکه آیا آنها جامعه را مختل کرده اند، خواهد بود.
  • پیشگیری از شرایط چند تابعیتی، کسانی که مایل به تابعیت هستند یا باید تابعیت نداشته باشند یا اصولا تابعیت خود را با تابعیت از دست بدهند. به عنوان یک استثنا، در مواردی که نمی توان تابعیت کشور را بدون توجه به قصد شخص از دست داد، تابعیت ممکن است حتی در صورت عدم رعایت این شرط مجاز باشد.
  • شرط انطباق با قانون اساسی، به کسانی که خود را تشکیل داده اند یا متعلق به سازمانی هستند که در حال توطئه یا حمایت از سرنگونی دولت ژاپن است، اجازه نخواهند داشت که تابعیت خود را دریافت کنند.

شما می توانید در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت به ژاپن با کارشناسان ما در بخش مشاوره تلفنی در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :