مهاجرت به کشور لتونی

تولد در لتونی

تولد در لتونی

تولد در لتونی به دلیل حضور این کشور در اتحادیه اروپا می تواند برای افرادی که در انتظار تولد فرزند هستند، جالب توجه باشد. کشور لتونی که در شرق با روسیه، در شمال با استونی و در جنوب با لیتوانی هم مرز است، دارای مرز آبی با دریای بالتیک نیز هست و به همین دلیل نیز به همراه لیتوانی و استونی جزو 3 کشور دریای بالتیک شناخته می شود. پایتخت و مهم ترین شهر این کشور ریگاست و جمعیت کل کشور نزدیک به 3 میلیون نفر است که تعداد اندکی از این تعداد متعلق به نژاد روس و بیشتر افراد دارای نژاد لتونیایی هستند. واحد پول این کشور از سال 2014 تبدیل به یورو شده است که علت این امر عضویت لتونی در اتحادیه اروپا از سال 2004 بوده است.

علاوه بر آن حوزه دریای بالتیک به دلیل نزدیکی به دریا دارای آب و هوای مناسب و معتدل، امکانات تفریحی فراوان، آب و هوای 4 فصل و وجود زمستان های بسیار سرد، مناظر بی نظیر و به دلیل کم تراکم بودن جمعیت در این کشور، مناظر بکر و بی نظیری در این کشور وجود دارد که توجه مهاجران را به خود جلب کرده است. افرادی که تمایل به داشتن فرزند اما در سایر کشور ها و با هزینه های مناسب هستند، در لتونی می توانند به هدف خود دست یابند، در سال های اخیر شاهد مهاجرت بسیاری از مردم بوده است. در مقاله زیر که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، به بررسی شرایط مهاجرت در لتونی پرداخته خواهد شد.

دلایل علاقمندی افراد به تولد فرزند در لتونی

هنگامی که صحبت از مهاجرت فرزند در یک کشور مانند لتونی به میان می آید، یکی از موارد مورد بررسی والدین، سیستم تابعیت کشور مقصد برای مهاجرت به لتونی است. به صورت کلی سیستم تابعیت در جهان از 2 اصل پیروی می کند که یکی از این 2 سیستم را خاک و دیگری را خون تشکیل می دهد. تابعیت که مهم ترین شاخصه طبقه بندی جغرافیایی افراد است، بر اساس یکی از این 2 اصل به افراد تعلق می گیرد. بر اساس سیستم خون یا تابعیت نسبی، فرزند تازه متولد شده تحت تابعیت پدر و مادر خود بر اساس نیت احتمالی نوزاد که چون پدر و مادر وی تبعه یک کشور هستند، نوزاد نیز تمایل به کسب تابعیت آن کشور دارد.

سیستم خاک یا تمامیت ارضی تکمیل کننده سیستم خون است، برای مثال فردی که از پدر و مادر نا معلوم متولد شده است، نمی تواند تابعیت از طریق سیسیتم خون تابعیت کسب نماید و در نتیجه این دسته افراد از طریق سیستم خاک تابعیت کسب می نمایند. در این سیستم افراد به دلیل تولد در خاک کشور دارای این سیستم تابعیت کشور را اخذ می نمایند.

در ادامه به معرفی تعدادی از کشورها با این 2 تابعیت پرداخته خواهد شد:

شرایط اخذ تابعیت کشور لتونی

بررسی وضعیت تولد و شرایط زایمان در لتونی

در بخش زایمان، سیگولدا و ریگا در لتونی مجهز به تجهیزات مدرن هستند و بخش های پس از زایمان برای اقامت مادر و نوزاد طراحی شده است، به علاوه بخش های خانوادگی نیز وجود دارد و پزشکانی که نوزادان را به دنیا می آورند متخصصانی هستند که صلاحیت آنها با سال ها تجربه مورد تایید است. برای اولین بار در لتونی، بیمارستانی در سیگولدا، حمام تخصصی از سوئیس برای زایمان دریافت نمود و همه چیز در این حمام فراهم است برای مثال موقعیت صحیح پشت زن در حال زایمان، یک دهانه مخصوص به طوری که کودک در هنگام تولد سر خود را به پایین نخورد و موارد دیگر، بعلاوه اینکه حمام در اتاق زایمان قرار دارد که به مادر در حال زایمان اجازه می دهد به همان روش کلاسیک و با استفاده از حمام زایمان داشته باشد.

از مفید ترین اثرات حمام های گرم جهت تولد نوزاد در لتونی این است که دارای اثر آرام بخش و ضد درد است، به علت غوطه ور شدن در آب گرم باعث تسکین درد زن در زمان زایمان می شود. تئوری زایمان در آب این است که نوزاد به مدت 9 ماه در کیسه آمنیوتیک بوده و تولد آن در محیطی مشابه برای کودک و مادر راحتتر است و کارشناسان نیز دریافته اند تولد نوزاد در این روش کم ریسک تر است.

بررسی وضعیت تولد و شرایط زایمان در لتونی

بررسی هزینه های زایمان و تولد در لتونی

برای بررسی هزینه انواع مختلف زایمان در لتونی باید به هزینه زایمان در آب به روش کلاسیک اشاره نمود که حدود 2300€ (یورو)، هزینه سزارین که با توجه به علائم و به درخواست مادر در حال زایمان محاسبه می گردد در حدود 2600€ (یورو) است. علاوه بر آن هزینه آپارتمان ها و نیز یک اتاق راحت در سیگولدا و ریگا در کشور لتونی 40€ الی 70€ (یورو) در روز محاسبه می گردد که فرد پس از زایمان می تواند از آن استفاده نماید.

هزینه های زایمان در لتونی شامل، معاینه از هفته 38 بارداری، معاینه کلی، آزمایشات لازم قبل از زایمان، فرآیند زایمان با حضور متخصصین زنان و زایمان، اقامت در بخش راحت به مدت 5 روز، مراجعه کودک به متخصصین نوزادان، مشاوره بعد از زایمان با متخصص زنان و زایمان و در هنگام ترخیص نیز، اولین ست لازم برای نوزاد داده می شود (پوشک، پستانک، شیشه شیر، مجموعه ای از لباس ها و سایر) و پس از ترخیص، مشاوره با پرستار اطفال در خصوص نگهداری کودک، شیردهی، مراقبت مناسب از نوزاد، ماساژ، شنا برای نوزادان، تربیت بدنی و غیره به مادر آموزش داده می شود.

افرادی که تمایل به زندگی در لتونی و در نهایت فرزندآوری در این کشور را دارند، باید بدانند که از کودکان حمایت های ارزنده ایی همانند سایر کشور های اتحادیه اروپا به عمل می آید. در نتیجه می توانند به این کشور 4 فصل مهاجرت نموده و از این امکانات بهره داشته باشند و برای پاسخ به سایر سوالات نیز با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :