مهاجرت به کشور اوکراین

تولد در اوکراین

تولد در اوکراین

مزیت اصلی تولد در اوکراین و دریافت شهروندی اوکراین برای یک کودک این است که والدین کودک مستحق اجازه اقامت دائم در اوکراین هستند. داشتن اقامت کشور اوکراین به آنها این اجازه را می دهد که بدون هیچ محدودیتی وارد اوکراین شوند و کار و تحصیل کنند. اجازه اقامت دائم اوکراین برای والدین یک کودک حیاتی ترین مرحله برای تبدیل شدن به یک شهروند اوکراینی است. در این مقاله که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است به بررسی موضوع تولد در اوکراین می پردازیم.

اوکراین کشوری واقع در شرق اروپا است. پایتخت کشور اوکراین شهر کیف است که بر روی رودخانه دنیپر در شمال مرکزی اوکراین واقع شده است. کشور اوکراین در یک منطقه آب و هوایی معتدل قرار دارد که تحت تأثیر هوای نسبتا گرم و مرطوب اقیانوس اطلس قرار دارد. زمستان های غرب به طور قابل توجهی معتدل تر از زمستان ها در شرق است. از سوی دیگر، در تابستان، شرق اغلب دمای بالاتری را نسبت به غرب تجربه می کند.

در واقع کلیات کشور اوکراین بدین شرح است:

کلیات کشور اوکراین

تابعیت از طریق تولد در اوکراین

برای شروع کسب اطلاعات تابعیت از طریق تولد در اوکراین، پاسپورت کشور اوکراین در رتبه 41 جهان قرار دارد. همچنین شما می توانید بدون ویزا به 129 کشور سفر کنید، که اوکراین را با برخی از کشورهای حوزه کارائیب که شهروندی از طریق سرمایه گذاری (CBI) ارائه می دهند، برابری می کند. در حالی که این سریع‌ ترین فرآیند بوروکراتیک در جهان نیست، شهروندی بر اساس تبار می‌تواند کاتالیزور کاملی باشد که ممکن است در نهایت نیاز به پذیرش سبک زندگی Nomad Capitalist داشته باشید.

اگر قبلا هرگز به دریافت پاسپورت دوم فکر نکرده اید، فکر کردن به شهروندی ممکن است عجیب باشد. معمولا این حق اولاد است و بیشتر مردم به آن فکر نمی کنند. با این حال، اگر کسی هستید که از زندگی بیشتر می‌ خواهید، توجه به آنچه که شهروندی به شما اجازه می‌دهد به انجام برسانید ضروری است. اخذ شهروندی و تابعیت از طریق تولد در اوکراین مزایا و معایب خود را دارد، از سفر بدون ویزا گرفته تا مالیات. نیازی به گفتن نیست که برخی از آنها ارزش بیشتری نسبت به دیگران دارند. تابعیت از طریق نسب در کشور اوکراین زمانی است که فرد واجد شرایط درخواست و دریافت تابعیت اجداد خود در کشور اوکراین باشد.

شرایط تولد در اوکراین

بیشتر کشورهای اروپایی هستند که قرن بیستم پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشتند و به نوادگان شهروندان گذشته خود فرصتی برای “بازگشت به وطن” ارائه می کنند. به عنوان مثال، لیتوانی یکی از آن کشورهایی است که مردم آن به دلیل قومیت، مذهب و عقاید سیاسی خود تحت تعقیب قضایی، زندان، تبعید و یا مجبور به فرار از کشور بودند. بنابراین، فرزندان آنها فرصتی برای بازیابی تابعیت لیتوانیایی دارند. اوکراین یکی دیگر از این کشورهاست که از شهروندان دیرینه خود استقبال می کند.

تابعیت و تولد در اوکراین توسط jus sanguinis یا حق خون اداره می شود. این بدان معناست که محل تولد فرد جهت مهاجرت به اوکراین مهم نیست، اما تابعیت والدین مهم است. بنابراین، اگر مادر یا پدر شما اوکراینی است، شما حق شهروندی اوکراین را از طریق تولد دارید. در مورد تابعیت از طریق نسب در کشور اوکراین نیز همین اصل صادق است. یک اجداد اوکراینی تابعیت را از طریق خط خونی به شما منتقل کرده است.

شرایط تولد در اوکراین

الزاامات تولد در اوکراین

اگرچه کشورهایی که تابعیت را از طریق تبار در کشور اوکراین را ارائه می دهند، به نظر می رسد که می خواهند همه بیایند و شهروندی خود را پس بگیرند، اما واقعیت کمی متفاوت است. از آنجایی که فرآیند تولد در اوکراین معمولا هزینه زیادی ندارد. بار اثبات ادعای شما برای شهروندی اوکراین تنها بر دوش شما (یا بر دوش متخصصانی است که برای کمک به شما استخدام کرده اید).

برای اثبات واجد شرایط بودن خود، باید حداقل یک نفر شما را به اوکراین متصل کند:

  • یک والدین اوکراینی که قبل از 24 آگوست 1991 در خاک اوکراین به دنیا آمده یا به طور دائم ساکن بوده است.
  • یک پدربزرگ و مادربزرگ اوکراینی که قبل از 24 آگوست 1991 در خاک اوکراین متولد شده یا به طور دائم در خاک اوکراین اقامت داشته است.
  • خواهر یا برادر (یا خواهر و برادر ناتنی) که قبل از 24 آگوست 1991 در خاک اوکراین به دنیا آمده یا به طور دائم در خاک اوکراین اقامت داشته است.
  • کودکی که قبل از 24 آگوست 1991 در خاک اوکراین به دنیا آمده یا به طور دائم ساکن بوده است.

مدارک مورد نیاز برای تابعیت از طریق تولد در اوکراین

پس از اینکه فرصتی برای اثبات واجد شرایط بودن خود جهت تولد در اوکراین داشتید، باید درخواستی را ارسال کنید. برای بررسی مدارک جهت تولد فرزند در اوکراین را می توان در خود اوکراین یا در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری اوکراین انجام داد. در مقایسه با برخی دیگر از فرآیندهای تابعیت از طریق تبار، کشور اوکراین با پرونده های خود نسبتا سریع برخورد می کند و معمولا در کمتر از یک سال می توانید پاسپورت خود را دریافت کنید.

در واقع مدارک مورد نیاز برای تابعیت از طریق تولد در اوکراین به چه صورت است:

مدارک مورد نیاز برای تابعیت از طریق تولد در اوکراین

اکنون از نظر قانونی شهروند اوکراین محسوب می شوید. اما، برای دریافت یک سند مسافرتی اوکراینی، ارائه پاسپورت والدین الزامی است و همچنین باید تابعیت فعلی خود را رها کنید، زیرا کشور اوکراین تابعیت مضاعف را مجاز نمی‌داند. طبق قانون کشور اوکراین شما نه تنها باید تابعیت خود را رها کنید، بلکه باید مدرکی نیز دریافت کنید که این کار را انجام داده اید. تنها در این صورت پاسپورت اوکراینی به شما تحویل داده می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر مهاجرتی به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه بفرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :