مهاجرت تحصیلی قبرس

تحصیل پزشکی در قبرس

تحصیل پزشکی در قبرس

اگر می خواهید تحصیل پزشکی در قبرس را تجربه کنید، قبرس یکی از مقاصد معمولی برای تحصیل نیست چرا که قبرس سرمایه گذاری زیادی در برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی خود انجام داده است که همین امر باعث شده تحصیل پزشکی در قبرس به یک انتخاب محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شود. هزینه زندگی در قبرس به طور کلی کمی بالاتر از بسیاری از مکان های اروپایی دیگر است که در کیفیت زندگی منعکس می شود. آب و هوای گرم، مکان های تاریخی و دانشگاه های معتبر، تحصیل پزشکی در قبرس را به گزینه ای جذاب تبدیل کرده است. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است.

چرا تحصیل پزشکی در قبرس؟

محبوبیت تحصیل پزشکی در قبرس در بین دانشجویان بین المللی در حال افزایش است. بین سال‌ های 2015 تا 2018، تعداد دانشجویان بین‌المللی در این جزیره نزدیک به 40% افزایش یافت. قبرس علیرغم اینکه کشور کوچکی است، حدود 10 دانشگاه و 50 موسسه آموزش عالی را در خود جای داده است. تعداد اندکی از این دانشگاه ها علاوه بر برنامه های دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی، برنامه های MD6 ساله را نیز ارائه می دهند.

یک واقعیت جالب این است که زبان انگلیسی به طور گسترده توسط ساکنان این کشور صحبت می شود، به این معنی که وابستگی شما به زبان محلی تا حد زیادی کاهش می یابد، در حالی که دانشجوی بین المللی در قبرس هستید. جمهوری قبرس کشوری جزیره ای در دریای مدیترانه است که موقعیت منحصر به فردی را برای ادامه تحصیل در قبرس ارائه می دهد. در کنار زیبایی مسحورکننده، آب و هوای عالی و کیفیت بالای زندگی، این کشور دارای دانشگاه های پزشکی بزرگی است که در سطح جهانی شناخته شده اند. بسیاری از این دانشگاه ها برنامه هایی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

مزایای تحصیل پزشکی در قبرس به صورت خلاصه در لیست زیر آمده است:

مزایای تحصیل پزشکی در قبرس

هزینه تحصیل پزشکی در قبرس

به طور کلی، انتخاب رشته پزشکی در قبرس نسبت به سایر کشورهایی که مدرک پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می دهند، ارزان تر است، اما هنوز هم بسیار گران است. به عنوان مثال، شهریه برای 3 سال اول دانشکده پزشکی 18000€ (یورو) و برای 3 سال آینده 22000€ (یورو) است. همچنین اگر تصمیم دارید آموزش بالینی خود را در بریتانیا انجام دهید، باید 6000€ (یورو) در سال در حین تحصیل در 2 سال گذشته بپردازید، این همان کاری است که بسیاری از دانشجویانی که در رشته پزشکی در قبرس تحصیل می کنند، انتخاب می کنند. وقتی صحبت از محل اقامت می شود، گزینه های زیادی برای دانشجویان وجود دارد که از بین آنها انتخاب کنند. اجاره یک خانه می تواند بین 250€ تا 700€ (یورو) در ماه هزینه داشته باشد که بسته به محل زندگی شما متفاوت است.

هزینه تحصیل پزشکی در قبرس

برنامه های تحصیل پزشکی در قبرس

برخی از برنامه های پزشکی قبرس به شرح زیر است:

  • دکترای پزشکی (MD)
  • مدرک دکترای پزشکی (GEMD)
  • کارشناسی ارشد پزشکی
  • کارشناسی ارشد بهداشت عمومی (MPH)
  • دکترای علوم پزشکی

تمامی برنامه های فوق که ذکر شد به طور کلی، نیازمند گواهی پایان دوره دبیرستان، گواهی پایان تحصیلات دبیرستان با 90% نمره کلی (20/8 به طور کلی در گواهی پایان دبیرستان)، شامل نمرات مشابه در زیست شناسی و یکی از شیمی، فیزیک یا ریاضیات یا سطوح GCE A’ با نمرات ABB، شامل زیست شناسی و یکی از شیمی، فیزیک یا ریاضی و یک موضوع دیگر و یا کارشناسی بین المللی با 32 نمره کلی و نمره ترکیبی 16 در سطح عالی که شامل زیست شناسی و حداقل یکی از شیمی، فیزیک یا ریاضیات می باشد. کاندیداها به صورت کلی بررسی می شوند، بنابراین همه نمرات از جمله در شیمی، فیزیک و ریاضی بررسی می شوند تا اطمینان حاصل شود که دانش و دستاورد شما در این زمینه ها مطابق با خواسته های برنامه درسی ما است. دانشکده پزشکی ممکن است متقاضیانی از سایر سیستم های آموزشی را نیز در نظر بگیرد.

دانشگاه های برتر پزشکی در قبرس

دانشگاه خاور نزدیک قبرس یک دانشگاه خصوصی است که دوره های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی را ارائه می دهد. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه قبرس شمالی است که در نیکوزیا شمالی واقع شده است. این موسسه پزشکی یک دوره 6 ساله پزشکی و یک دوره 5 ساله در دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی ارائه می دهد. دانشگاه خاور نزدیک، دارای یک خوابگاه درجه یک با آپارتمان و اتاق ها عالی است. همه آنها کاملا مجهز به تمام مبلمان، لوازم الکترونیکی و اینترنت پرسرعت هستند. علاوه بر این، پردیس پرسنل امنیتی 24 ساعته، خدمات اورژانس، خدمات خشکشویی و کلینیک و غیره را ارائه می دهد. زندگی در خوابگاه برای شما حدود 900€ (یورو) در ماه هزینه دارد. یکی از بهترین چیزها در مورد این دانشگاه این است که شما به چیزی بیش از یک مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش نیاز ندارید.

دانشکده پزشکی دانشگاه اروپایی قبرس آنها برنده 2 جایزه برای بهترین تاسیسات پزشکی و بهترین راه حل آموزشی شد. این دانشگاه در نیکوزیا واقع شده است و در میان 101 دانشگاه در رتبه بندی تأثیر آموزش عالی تایمز قرار دارد. دانشجویان بین المللی می توانند برای یک دوره 6 ساله پزشکی یا یک دوره 5 ساله دندانپزشکی هر 2 به زبان انگلیسی درخواست دهند. خوابگاه دانشکده پزشکی دانشگاه اروپایی قبرس مجهز و بسیار نزدیک به دانشگاه می باشد. هزینه زندگی در قبرس در خوابگاه بین 117€ تا 144€ (یورو) در هفته برای شما خواهد بود. درخواست برای دانشگاه نیازی به آزمون ورودی ندارد. شما همچنین می توانید دیگر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را نیز موزد مطالعه قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :