مهاجرت تحصیلی صربستان

تحصیل پزشکی در صربستان

تحصیل پزشکی در صربستان

صربستان خانه برخی از بهترین دانشکده های پزشکی جهان است و تحصیل پزشکی در صربستان در بین متقاضیان بسیار محبوب است و هم چنین دانشگاه های محلی این کشور استانداردهای آموزشی بالایی دارند. هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه و هزینه های پایین زندگی باعث جلب توجه بین المللی دانشجویان می شود. فرهنگ اصیل صربستان را اضافه کنید، تا یک عمر تجربه کنید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین گردیده، می توانید بهترین دانشگاه های پزشکی صربستان و شرایط پذیرش آنها را کشف کنید. علاوه بر این، از طریق شهریه های محلی و هزینه های زندگی، ایده خوبی از وضعیت مالی خواهید داشت. همچنین بهترین دلایل تحصیل پزشکی در صربستان را به زبان انگلیسی خواهید آموخت.

شرایط تحصیل پزشکی در صربستان

دانشگاه های صربستان در مورد آموزش پزشکی بر روی شانه های غول ها ایستاده اند. در پردیس‌ های محلی، قرن‌ ها سنت با فناوری‌ ها و روش‌ های مدرن مطابقت دارد. آزمایشگاه ‌های دانشگاه تحقیقات پیشرفته‌ ای را انجام می ‌دهند و دانشجویان جویای تحصیل در صربستان می‌ توانند به این تلاش بپیوندند. علاوه بر این، مدارس صربستان به شدت از قوانین و مقررات اروپایی پیروی می کنند. این کشور نامزد عضویت در اتحادیه اروپا است و دانشگاه های محلی باید استانداردهای اتحادیه را برای پزشکی رعایت کنند. به رسمیت شناختن سازمان بهداشت جهانی را از طریق فهرست راهنمای جهانی دانشکده پزشکی اضافه کنید، و برای مدرک خود در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شوید. دوره های پزشکی در صربستان مانند اکثر دانشکده های پزشکی اروپا 6 سال طول می کشد و دندانپزشکی 5 سال طول می کشد.

شرایط تحصیل پزشکی در صربستان

دانشگاه های برتر پزشکی در صربستان

کشور صربستان میزبان 7 دانشگاه پزشکی است، اما تنها 3 مورد از دانشگاه های پزشکی در صربستان دوره هایی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. برجسته ترین دانشکده پزشکی دانشگاه نیس است، زیرا روز به روز محبوبیت بیشتری برای دانشجویان خارج از کشور پیدا می کند. دانشگاه های پزشکی در صربستان امکانات عالی را با تکنولوژی آموزشی درجه یک ارائه می دهند تا یک تجربه کامل دانشجویی را ارائه دهند. دانشجویان بین المللی فراوانی از هر گوشه جهان، از جمله بریتانیا، وجود دارد. برنامه های پزشکی برای دانشجویان بین المللی در صربستان شرایط لازم برای ثبت نام در GMC را برآورده می کند. این دوره ها حداقل 5500 ساعت اجباری را در یک دوره حداقل 3 ساله پوشش می دهند. دانشکده های پزشکی صربستان نیز در فهرست راهنمای جهانی دانشکده پزشکی WHO ذکر شده اند که یکی دیگر از الزامات GMC است.

مزیت های تحصیل پزشکی در صربستان در زیر لیست شده است:

مزیت های تحصیل پزشکی در صربستان

پذیرش تحصیل پزشکی در صربستان

شرایط اصلی پذیرش برای تحصیل پزشکی در صربستان، قبولی در آزمون ورودی زیست شناسی و شیمی و مصاحبه می باشد. هیچ الزامات اولیه ای وجود ندارد. دانشگاه های صربستان در ماه اکتبر هر سال یک پذیرش دارند. کشور صربستان یک مقصد بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی است و صندلی های محدود به سرعت اشغال می شود.

بهتر است در اسرع وقت درخواست دهید تا شانس ورود خود را به حداکثر برسانید. بر اساس داده های ما از سال 2023، میانگین نرخ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در صربستان 58% است. مدارک دکتری پزشکی (MD) که از دانشگاه های پزشکی صربستان به دست می آید توسط شوراهای پزشکی و سازمان های بهداشتی بزرگ در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود. فارغ التحصیلان می توانند به عنوان پزشک در بریتانیا و خارج از کشور ثبت نام کرده و عمل کنند.

در دوران تحصیل پزشکی در صربستان، 2 سال اول سال های غیر بالینی است و شامل موضوعات زیر است:

دروس تحصیل پزشکی در صربستان

هزینه های تحصیل پزشکی در صربستان

شهریه تحصیل پزشکی در صربستان بین 4600€ تا 6000€ (پوند) در سال، به مدت 6 سال، که هر سال متغیر است. این امر کشور صربستان را مقرون به صرفه ترین کشور برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اروپا برای دانشجویان بین المللی می کند. هزینه های زندگی در صربستان نیز کمتر از کشورهای غربی است. به طور متوسط، دانشجویان بین المللی حدود 500€ (یورو) در ماه خرج می کنند، که همه چیز را شامل می شود.این رقم در بلگراد، پایتخت، کمی بالاتر است، 450€ (یورو) و کمی کمتر در نیس، 350€ (یورو) است. قیمت اجاره نیز بالاترین قیمت در پایتخت است. برای یک آپارتمان 1 خوابه، قیمت آنها از 240€ تا 380€ (یورو) متغیر است. اجاره یک آپارتمان 1 خوابه در شهرهای دیگر مانند نووی ساد و نیس بین 150€ تا 250€ (یورو) است.

اما در مورد امنیت در راستای آموزش در صربستان باید گفت که به طور کلی گردشگران و دانشجویان می توانند در صربستان احساس امنیت زیادی داشته باشند. دانشگاه ها اطمینان حاصل می کنند که دانشجویان در محوطه دانشگاه و مناطق اطرافشان ایمن هستند. علاوه بر این، هر محوطه دانشگاهی دارای نگهبانان امنیتی و دوربین های مدار بسته برای ایمنی بیشتر است. شما می توانید شرایط خود را برای تحصیل در صربستان با کارشناسان حقوقی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :