مهاجرت تحصیلی عمان

تحصیل پزشکی در عمان

تحصیل پزشکی در عمان

عمان اکنون به یک مقصد محبوب برای دانشجویانی که می خواهند تحصیل پزشکی در عمان و دریافت مدرک پزشکی دارند، تبدیل شده است. این کشور که به طور رسمی به عنوان سلطان نشین عمان شناخته می شود، کشوری است که در سواحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است. اقتصاد عمان یک اقتصاد قوی است که سهم عمده آن از صادرات نفت ناشی می شود، گردشگری در حال افزایش است و در نهایت کشاورزی تنها یک درصد از اقتصاد را تشکیل می دهد.

خصوصی سازی بسیاری از بخش ها باعث ایجاد مشاغل بسیاری در کشور شده است. عمان نرخ باسوادی بسیار بالایی دارد که حدود 99.7 درصد است و دلایل واضحی دارد که این کشور به دلیل کیفیت بالای زندگی و همچنین دانشگاه‌ها از سوی دانشجویان بین‌المللی بسیار انتخاب شده است. در ادامه این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تدوین گردیده، به اطلاعات تکمیلی درباره تحصیل پزشکی در عمان خواهیم پرداخت.

شرایط پذیرش پزشکی در عمان

معیارهای واجد شرایط بودن برای پذیرش در کالج پزشکی عمان SAOC، داوطلبان باید امتحانات متوسطه بالاتر را با موضوعات علوم مانند فیزیک، شیمی و زیست شناسی گذرانده باشند.کاندیداها باید در دوازدهمین نتایج شما دارای 50% PCB یا بیشتر باشند. دانشجویان برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه باید 17 سال یا بیشتر داشته باشند. همه دانشجویان هندی که قصد تحصیل در عمان و در رشته MBBS در خارج از کشور را دارند، باید واجد شرایط آزمون NEET باشند.

دانشگاه ملی دارای 4 پردیس با بیش از 4200 دانشجو از 37 ملیت و کارکنان از 25 ملیت است. دانشگاه برنامه هایی را در همکاری آکادمیک با دانشگاه های معتبر بین المللی ارائه می دهد و تفاهم نامه هایی برای همکاری های تحقیقاتی با بسیاری از سازمان ها و شرکت ها در داخل و اطراف عمان دارد که این دانشگاه را به دانشگاهی منحصر به فرد تبدیل می کند.

دانشگاه های برتر پزشکی در عمان

کالج پزشکی عمان به عنوان دومین کالج پزشکی در سلطنت عمان بشمار می رود و در منطقه مسقط و صحار واقع شده است. سال اول تحصیل پزشکی در عمان به عنوان دوره پایه و سال دوم و سوم قبل از سال های دانشکده پزشکی پردیس صحار تکمیل می شود. بخشی از دوره نیز در رستاق تکمیل می شود و دانشجویانی که در بیمارستان رستاق دوره های آموزشی را نزد پزشکان می گذرانند. بیمارستان مرتبط با پردیس صحار، بیمارستان صحار، یکی از بزرگترین بیمارستان های دولتی کشور است. کل دوره کار در یک دوره 7 ساله است و مدرک اعطا شده مدرک دکترای پزشکی (MD) است. برنامه درسی برای MD و BPharm با مشارکت آکادمیک با دانشگاه ویرجینیای غربی، ایالات متحده توسعه یافته است.

دانشگاه ویرجینیای غربی (WVU) که در سطح ملی به عنوان سیزدهمین در آموزش پزشکان پزشکی روستایی رتبه بندی شده است، یک دانشگاه عمومی، اعطای زمین، کمک هزینه فضایی و تحقیقات فشرده است که در 3 پردیس فوق العاده یعنی مورگان تاون، چارلستون و پردیس شرقی قرار دارد که توسط یک ماموریت واحد، در دانشگاه متحد شده اند. مدرک دکترای پزشکی به طور کامل توسط کمیته رابط برای آموزش پزشکی (LCME) معتبر است.

دانشگاه های برتر پزشکی در عمان

معیار واجد شرایط بودن برای تحصیل پزشکی در عمان

دانشجویان برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه باید 17 سال یا بیشتر داشته باشند. همه دانشجویان هندی که قصد تحصیل در رشته MBBS در خارج از کشور را دارند، باید واجد شرایط آزمون NEET باشند. فرآیند پذیرش در کالج پزشکی عمان SAOC به شرح زیر است:

  • مرحله 1: درخواست آنلاین ارائه شده توسط دانشگاه را تکمیل کنید. یا فرم ثبت نام دوره را از وب سایت ما پر کنید سپس تمام مراحل زیر را انجام خواهیم داد.
  • مرحله 2: برنامه را پرینت بگیرید. فرم امضا شده را به همراه مدارک مورد نیاز مندرج در زیر به دانشگاه ارسال کنید.
  • مرحله 3: مدارک را اسکن کنید و آنها را با موضوع “درخواست پذیرش” در متن ایمیل به دفتر پذیرش ایمیل کنید.
  • مرحله 4: مدارک فقط تا پایان مهلت درخواست قابل ارسال هستند. حتما تمامی مدارک را قبل از تاریخ ارسال نهایی ارسال کنید.
  • مرحله پنجم: پس از تایید مدارک دانشجو توسط دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه نامه قبولی یا مردودی را برای دانشجو ارسال می کند.
  • مرحله 6: پرداخت هزینه های اولیه باید پس از پذیرش داوطلب انجام شود. پس از دریافت پذیرش نامه، دانشجو شهریه خود را دریافت خواهد کرد.
  • مرحله 7: اگر متقاضی پذیرفته شده باشد، باید فورا برای ویزای دانشجویی عمان اقدام کند. دانشگاه نامه‌ های دعوت را برای دانشجویان ارسال می‌کند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در عمان در لیست زیر آمده است:

  • کپی برگه نمره دهم
  • کپی برگه نمره پایه دوازدهم
  • کارت امتیازی NEET
  • 10 قطعه عکس سایز پاسپورت
  • دعوت نامه رسمی از دانشگاه
  • کپی پاسپورت بین المللی دانشجو
  • کپی شناسنامه
  • گزارش آزمایش پزشکی

مزایای تحصیل پزشکی در عمان

دانشگاه ‌ها و موسسات خارج از کشور دانشگاه‌ های پیشرفته ‌ای را با امکانات مدرن برای یک تجربه آموزشی کامل در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. دانشگاه های پزشکی کشور عمان نه تنها دارای اساتید در سطح جهانی هستند، بلکه مدارک معتبر بین المللی را نیز به دانشجویان ارائه می دهند تا بتوانند در زمینه پزشکی در سطح جهانی علامتی ایجاد کنند.

دانشگاه‌ ها و کالج‌ های خارج از کشور نیز امنیت و امنیت بالایی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند تا بتوانند در یک سرزمین خارجی احساس کنند که در خانه هستند. برای جذب دانشجویان بین المللی، بسیاری از کالج ها و دانشگاه های خارج از کشور از انگلیسی به عنوان زبان اصلی دستورالعمل ها و ارتباطات خود در دانشگاه های پزشکی استفاده می کنند. این دوباره به عنوان یک مزیت در جذب دانشجویان بین المللی عمل می کند.

به طور کلی مزایای تحصیل پزشکی در عمان در زیر آمده است:

مزایای تحصیل پزشکی در عمان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :