مهاجرت تحصیلی عمان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی عمان برای ایرانیان

ویزای تحصیلی عمان

اخذ ویزای تحصیلی عمان برای تمامی دانشجویان خارجی که کارت اقامت معتبری برای اقامت خود در عمان ندارند و در حال تحصیل در این کشور هستند اجباری است. طی سال های هزاران دانشجویان بین المللی برای درخواست ویزای تحصیلی عمان اقدام نموده اند. زیرا این کشور بهترین مکان برای تحصیل در خاورمیانه می باشد. برای اینکه بیشتر با این کشور آشنا شوید، باید به این نکته توجه فرمایید که مسقط پایتخت عمان است. همچنین این کشور با امارات متحده عربی، عربستان سعودی و یمن همسایه است. علاوه بر این عمان دارای موسسات آموزشی بین المللی است که اغلب دارای رتبه بالای جهانی می باشند. از سوی دیگر روند درخواست ویزای تحصیلی عمان به نسبت سایر کشورهای حوزه خواورمیانه بسیار ساده تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

علاوه بر این ویزای تحصیلی عمان به یک تبعه خارجی این امکان را می دهد که به طور موقت به عمان مهاجرت کند تا دوره های تحصیلی را در این کشور طی کنند. البته لازم به ذکر است که بدانید تحصیل در عمان یک گذینه محبوب برای دانشجویان کارشناسی در سراسر جهان است. مهاجرت به عمان به ویژه مهاجرت تحصیلی، در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است که بخش عمده ای از آن به دلیل سیاست مهاجرت نسبتا لیبرال همراه با کیفیت بالای زندگی در این کشور است. ویزای تحصیلی عمان به دارندگان این امکان را می دهد که تا زمانی که برای کمک به حمایت از خود نیاز به تکمیل دوره خود دارند در عمان زندگی کنند.

اسناد و مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی عمان

تمامی افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی عمان را دارند، باید حین درخواست استناد و مدارکی را به کنسولگری عمان در کشور خود تحویل دهند. در صورتی که اسناد و مدارک شما جهت درخواست ویزا کامل نباشد، ویزای تحصیلی شما ریجکت خواهد شد. یکی از اصلی ترین مراحل در فرآیند درخواست ویزای تحصیلی عمان، تکمیل فرم درخواست ویزای متقاضیان می باشد. درخواست در فرم الکترونیکی موجود در وب سایت پلیس سلطنتی عمان و امضا شده توسط کارفرما یا یک امضا کننده مجاز صورت می گیرد. البته این برنامه برای اتباع عرب به زبان عربی و برای افراد غیر عرب به زبان انگلیسی تایپ می شود.

اسناد و مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی عمان

بنابراین برای درخواست ویزای تحصیلی عمان باید مدارکی را آماده و تحویل کنسولگری عمان بدهید:

مدارک مورد نیازتوضیحات
عکسارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت که در 6 ماه اخیر گرفته شده است.
پاسپورت معتبرارائه پاسپورت به همراه کپی آن با حداقل 6 ماه اعتبار
کپی نمونه امضاءکپی نمونه برگه امضای امضاکنندگان مجاز صادره از وزارت بازرگانی و صنعت
گواهی پزشکیارائه اصل و کپی گواهی پزشکی برای افرادی که از برخی از کشورهای ذکر شده در اداره مهاجرت عمان آمده اند.
تاییدیه مرجع ذیصلاحکپی تاییدیه مدارک مورد نیاز
پوشش نامه دانشگاهاین نامه ماهیت و مدت دوره تحصیلی متقاضیان را در عمان توضیح می دهد.

معیارهای واجد شرایط بودن جهت اخذ ویزای تحصیلی عمان

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی عمان هستند، باید به طور کلی یک سری معیارهایی را جهت واجد شرایط شدن داشته باشند. البته نگران نباشید، این معیارها آن چنان هم دشوار نیستند، به راحتی می توانید واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی عمان شوید. برای واجد شرایط شدن معیارهای زیر باید به درستی رعایت شوند:

معیارهاتوضیحات
نامه پذیرشنامه پذیرش باید ارائه شود که نشان دهد به متقاضی محل تحصیل تمام وقت در یک موسسه آموزشی معتبر پیشنهاد شده است.
تمکن مالیمتقاضیان باید بتوانند شواهدی مبنی بر وجود بودجه کافی برای حمایت از خود در طول تحصیل در عمان نشان دهند.
پرداخت شهریهارائه گواهی پرداخت شهریه سال اول به طور کامل
بیمه درمانیجهت درخواست ویزای تحصیلی عمان باید بیمه درمانی خصوصی ترتیب داده شود و مدارک مستند آن ارائه شود.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای تحصیلی عمان توسط دانشجویان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی عمان توسط دانشجویان

کار حین تحصیل دانشجویان با ویزای تحصیل عمان

دارندگان ویزای تحصیلی عمان پس از ورود به این کشور می توانند با ویزای تحصیلی در این کشور مشغول به کار شوند. البته لازم به ذکر است که اگر قصد دارید در طول دوره تحصیل خود در عمان کار کنید باید به موقع برنامه ریزی کنید. در سال گذشته دانشجویان بسیاری با شرایط کار ضمن تحصیل در عمان به خوبی آشنا شده اند. علاوه بر این کار حین تحصیل در عمان علاوه بر هزینه زندگی، هزینه تحصیل در عمان را نیز تا حد زیادی تحت پوشش قرار می دهد. اکثر برنامه های دانشگاهی در عمان به دانشجویان بین المللی اجازه می دهند تا به صورت نیمه وقت و ترجیحا 20 ساعت در هفته کار کنند. چنانچه مطالب این مقاله در خصوص ویزای تحصیلی عمان برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع نشده است. می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات دقیقی را در این خصوص به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :