مهاجرت تحصیلی سنگاپور

تحصیل پزشکی در سنگاپور

تحصیل پزشکی در سنگاپور

برترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در سنگاپور، آموزش پزشکی را در سطح جهانی ارائه می دهند و دانشجویان پزشکی را برای کار در سطح بین المللی آموزش می دهند. سیستم مراقبت های بهداشتی سنگاپور توسط بسیاری از کشورها ستایش می شود و کالج های پزشکی در این کشور سیستم مراقبت های بهداشتی کشور را قدرتمند می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را در راستای تحصیل پزشکی در سنگاپور تهیه کرده است.

شرایط تحصیل پزشکی در سنگاپور

MBBS در دانشگاه های سنگاپور یک دوره آموزشی پنج ساله است و این کشور به دلیل امکانات پزشکی در سراسر جهان، به ویژه در آسیا، مشهور است. تنها دو کالج MBBS در سنگاپور وجود دارد. دانشکده پزشکی لی کونگ چیان در دانشگاه فناوری نانیانگ و دانشکده پزشکی یونگ لو لین در دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) .NUS در رتبه بندی جهانی QS در سال 2022 در رده یازدهم جهانی و بیست و یکمین در رده دانشکده پزشکی قرار دارد.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا MBBS در سنگاپور برای دانشجویان خارجی ارزش آن را دارد:

  • سنگاپور نرخ سواد بالایی دارد و هزینه های زیادی برای آموزش و پرورش می کند. به ازای هر 1000 نفر تقریبا 2.35 پزشک در ایالت شهر وجود دارد.
  • سنگاپور نرخ اشتغال بالاتری دارد که تقریباً 88 درصد است. نرخ بیکاری فقط 2.2% است.
  • MBBS در سنگاپور برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه تر است، به خصوص به دلیل در دسترس بودن بورسیه ها. دانشجویان باید عقب بمانند، کار کنند و به راحتی مبلغ وام را بازپرداخت کنند.
  • اکثریت قابل توجهی از نامزدهایی که برای اقامت دائم (PR) درخواست می کنند، در سنگاپور موفق هستند، با رشد ثابت در چند سال گذشته
  • سنگاپور محیطی امن با نرخ جرم پایین، حمل و نقل عمومی راحت و امکانات عمومی درجه یک ارائه می دهد.

هزینه تحصیل پزشکی در سنگاپور

نکته کلیدی که برای داوطلبان پزشکی مورد توجه قرار می گیرد، ساختار هزینه MBBS در سنگاپور برای یک دانشگاه پزشکی است. این بخش مهمی از برنامه MBBS است و در جدول زیر لیست شهریه های دانشکده های پزشکی سنگاپور آمده است:

ساختار هزینه MBBS دانشکده پزشکی بر حسب دلار سنگاپورنام دانشکده پزشکی
شهریه سالیانه 3247000$مرکز ملی پوست
شهریه سالیانه 1200000$موسسه پزشکی تحصیلات تکمیلی
شهریه سالانه 2700000$آکادمی پزشکی سنگاپور
شهریه سالانه 2800000$دانشکده پزشکی فارغ التحصیل دوک NUS

هزینه تحصیل پزشکی در سنگاپور

بورسیه تحصیل پزشکی در سنگاپور

طبق طرح کمک هزینه تحصیل پزشکی در سنگاپور، یک دانشجوی بین المللی پس از دریافت دعوت نامه از کالج خود، حق دارد مبلغ وام را وام بگیرد. در این طرح کمک هزینه شهریه مبلغ وام خاصی ذکر نشده است. دانشجویان بین المللی که وام را قرض می گیرند باید ضمانت نامه 3 ساله را امضا کنند و تا پایان دوره خود بمانند تا پول کمک هزینه را تحویل دهند. بورس تحصیلی ASEAN به بازپرداخت باقیمانده شهریه پس از تحریم طرح MOE کمک می کند.

3 موسسه مهمی که در سنگاپور این کمک هزینه را می پذیرند عبارتند از:

  • دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)
  • دانشگاه فنی ملی (NTU)
  • دانشگاه مدیریت سنگاپور (SMU)

مدارک مورد نیاز تحصیل پزشکی در سنگاپور

پس از دریافت نامه پیشنهادی از دانشگاه یا موسسه انتخابی خود برای هر دوره یا برنامه خاصی، برای اعزام دانشجو به سنگاپور ویزای دانشجویی برای سنگاپور مورد نیاز است. پس از آن دانشجویان برای ورود به کشور سنگاپور به کارت دانشجویی نیاز دارند. موسسات آموزشی در کشور سنگاپور درخواست‌ های گذرنامه دانشجویی خود را از طرف دانشجویان به ICA یا اداره مهاجرت و بازرسی سنگاپور ارسال خواهند کرد.

ارسال درخواست از طریق سیستم SOLAR (Solar Pass On-Line Application and Registration) انجام می شود. درخواست های جدید برای پاس باید حداقل یک ماه و حداکثر چند ماه قبل از شروع دوره ارسال شود. ویزای دانشجویی سنگاپور به هزینه‌ های پردازش تقریبا 30$ (دلار سنگاپور) نیاز دارد و پرداخت باید از طریق کارت‌های نقدی یا اعتباری یا بانکداری اینترنتی برای ارسال SOLAR انجام شود. همچنین هزینه صدور 60$ (دلار سنگاپور) برای هر پاس دانشجویی و هزینه اضافی 30$ (دلار سنگاپور) برای ویزا (چند ورودی) وجود دارد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش پزشکی در سنگاپور در اینجا آمده است:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه رسید پرداخت هزینه درخواست.
  • فرم های ICA 16 و V36 را پر کنید.
  • 2 قطعه عکس (اندازه پاسپورت)
  • ارائه نامه پذیرش رسمی از یک موسسه یا دانشگاه معتبر در سنگاپور
  • صورت‌ حساب بانکی و اثبات وجه نقدی که باید 8400$ (دلار سنگاپور) به علاوه شهریه باشد.
  • ارائه مدارک تحصیلی، ریز نمرات، گواهینامه ها و مدارک تحصیلی
  • نمرات آزمون نشان دهنده مهارت زبان انگلیسی است. آزمون های قابل اجرا شامل GMAT ، GRE و TOEFL می باشد .

برای دریافت اطلاعات بیشتر شما می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کرده و سوالات خود را از کارشناسان حقوقی جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :