مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

اگر اروپا را یک عقرب در نظر بگیریم متقاضیان زیادی به دنبال‌ مراکزی جهت اعزام دانشجو به لوکزامبورگ واقع شده در کمر این عقرب هستند. لوکزامبورگ می تواند نقطه ای حساس و بسیار حیاتی برای اروپا محسوب گردد. کشور لوکزامبورگ با مساحت اندک و جمعیت متناسب با آن یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا و‌ اروپا به حساب می آید. کشور لوکزامبورگ همسایه ژرمن ها و گالیا بلجیکا یا همان ‌بلژیک و همچنین جمهوری فرانسه به حساب می آید که تا سال 2002 واحد پولی بهنام فرانک لوکزامبورگ را داشت، ولی از آن سال به بعد یورو به عنوان پول رسمی کشور لوکزامبورگ معرفی شد. در ادامه این مقاله که توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است با شرایط اعزام دانشجو به لوکزامبورگ آشنا خواهیم شد.

شرایط اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

لوکزامبورگ به عنوان یکی از ثروتمندترین و تحصیل کرده ترین کشورهای اروپا محسوب می شود که از دوران ابتدایی تا دکتری را به عنوان برنامه های تحصیلی در نظر گرفته است. همچنین باید گفت بیش از 83% از شهروندان کشور لوکزامبورگ از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند و در تحصیل از سن 4 الی 16 سال به طور اجباری برای همه شهروندان شناخته می شود. در لوکزامبورگ تعداد 5 دانشگاه وجود دارد که یک دانشگاه کامل در آن به نام دانشگاه لوکزامبورگ وجود دارد که بقیه دانشگاه های کشور لوکزامبورگ تحت سلطه آن می باشند.

تحصیل در دانشگاه های لوکزامبورگ به خاطر چند فرهنگی که در کشور لوکزامبورگ وجود دارد به زبان های انگلیسی و هلندی و فرانسوی و آلمانی و لوکزامبورگی رائه می شود. می توان به یقین گفت که رشته هایی که در این دانشگاه ها به طور کلی تدریس می شود در حوزه های تجارت، مدیریت، هنر، علوم، حقوق و همچنین آموزش یا مراقبت های بهداشتی جذب دانشجو دارند. باید دانست که ورود دانشجویان به دانشگاه های لوکزامبورگ در ابتدا برای شهروندان این کشور و کشورهای حوزه شنگن و اتحادیه اروپا و پس از آن کشورهای توسعه یافته ای مانند آمریکا خواهد بود و برای بقیه ملیت ها بر اساس رزومه تحصیلی آنها اولویت بندی در دستور کار پذیرش دانشگاه ها جهت تحصیل در لوکزامبورگ قرار می گیرد.

شرایط اعزام دانشجو به لوکزامبورگ

دانشگاه های لوکزامبورگ جهت اعزام دانشجو

هر آن کسی که خواهان تحصیل در خارج از ایران و یک کشور واحد است بنابراین باید میزان اهمیت داشتن اطلاعات کلی در مورد دانشگاه های کشور مقصد را در نظر بگیرد. لذا وقتی در مورد کشوری مانند لوکزامبورگ حرف از دانشگاه زده می شود باید دانست کشور کوچک و ثروتمندی مانند لوکزامبورگ که در قلب اروپا جای گرفته است نیز محدودیت های زیادی را برای پذیرش دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. شرایط اعزام دانشجو به لوکزامبورگ را بر اساس آنچه سابقه تحصیلی نامیده می شود، می پذیرد.

به طور کلی 5 دانشگاه در لوکزامبورگ وجود دارد که در تقسیم بندی های موجود می توان آنها را متشکل از 2 دانشگاه اصلی و 2 درس بازرگانی که از اسم آن می توان حدس زد برای کسانی که می خواهند زودتر وارد بازار کار شوند مناسب است. همچنین موسسه ای ک حول محور تحقیقات و رشته های مدیریتی دولتی می چرخد به عنوان پنجمین دانشگاه لوکزامبورگ شناخته می شود.

گرچه می توان گفت تنها یک دانشگاه لوکزامبورگ به عنوان دانشگاهی دولتی محسوب می شود که در ادامه نام این دانشگاه ها آمده است:

دانشگاه های لوکزامبورگ جهت اعزام دانشجو

هزینه های زندگی دانشجویی در لوکزامبورگ

بی شک ساختار و زندگی هر کسی در هر کشوری می تواند بر اساس سلیقه و جهان بینی متقاضی متفاوت باشد. لذا باید دانست که شهریه دانشگاه ها به نسبت هم مبالغی را از 300€ الی 15000€ (یورو) خواهد بود. زندگی خوب در لوکزامبورگ موجب گردیده است که سالیانه افراد و متقاضیان زیادی خواهان تحصیل و مهاجرت به لوکزامبورگ باشند. هزینه های زندگی در لوکزامبورگ بی شک به میزان اراده افراد در چگونه و با چه کیفیتی زندگی کنند، بستگی دارد.

به طور کلی لوکزامبورگ کشوری بسیار ثروتمند و قدرتمند و با فرهنگ است و بی شک مقصدی برای مهاجرت بصورت کاملا ایده آل خواهد بود اما وقتی با یک حساب سرآنگشتی به آن نگریسته می شود این برداشت به دست خواهد آمد که هزینه های زندگی در آن به نسبت درآمدی که فرد خارجی می تواند کسب کند بالا است و تحصیل ایرانی ها در کشور لوکزامبورگ به دلیل پایین بودن تعداد دانشگاه ها و ظرفیت پذیرش دانشجویان بین المللی که منجر به اولویت بندی در پذیرش می گردد بسیار سخت است لذا برای حضور در حوزه شنگن و تحصیل در این حوزه می توان کشورهایی را با شرایط متناسب با شرایط فرد انتخاب نمود که بایستی توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انجام پذیرد و شرایط هر کس بررسی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :