مهاجرت تحصیلی فرانسه

تحصیل پرستاری در فرانسه

تحصیل پرستاری در فرانسه

تحصیل پرستاری در فرانسه، تجربه ای فرهنگی و اجتماعی را پیش روی شما می آورد که این تجربه یک بار در زندگی است که نمی خواهید آن را از دست بدهید. با توجه به هزینه های جذاب شهریه و سیستم آموزشی درجه یک، شکی نیست که چرا بسیاری از دانشجویان بین المللی جهت تحصیل پرستاری به فرنسه می آیند. چندین دانشگاه دولتی معتبر را می توان در فرانسه یافت، به همین دلیل است که در مقایسه با سایر کشورها، شهریه مقرون به صرفه تری را برای دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می دهد. این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به منظور پاسخ به سوالات متقاضیان تحصیل پرستاری در فرانسه تهیه و تدوین گردیده است.

شرایط برنامه تحصیل پرستاری در فرانسه

اگر مایل به تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه هستید، از امکانات و برنامه درسی برجسته دانشکده های پرستاری راضی خواهید بود. شما می توانید در 3 مقطع تحصیلی در فرانسه تحصیل کنید، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا. کارشناسی هم چنین به عنوان مدرک لیسانس شناخته می شود که معمولا در 3 سال تکمیل می شود. دوره فوق لیسانس نیز مدرک کارشناسی ارشد نامیده می شود که 2 سال به طول می انجامد. برای ادامه تحصیل در فرانسه، می توانید در مقطع دکترا به مدت 3 یا 4 سال ادامه تحصیل دهید.

اگر می خواهید در فرانسه در رشته پرستاری تحصیل کنید، باید یک برنامه 3 ساله کارشناسی را در یک دانشگاه معتبر یا دانشکده پرستاری بگذرانید. پس از آن، می توانید با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مختلف مانند پرستاری کودکان، پرستار یا پرستار، متخصص بیهوشی و سایر، تحصیلات خود را ادامه دهید. قبل از اینکه بتوانید برای مدرک کارشناسی ارشد اقدام کنید باید 2 سال سابقه کار داشته باشید.

مهاجرت پرستاران به فرانسه

پرستاران شاغل در فرانسه چندین مزیت دارند. اول، شما به بیمه درمانی همگانی فرانسه دسترسی خواهید داشت که بیشتر آن توسط کارفرمای شما پوشش داده می شود. علاوه بر این، شما مستحق مرخصی قابل توجه والدین و استعلاجی، علاوه بر 25 روز مرخصی با حقوق در هر سال خواهید بود. به دلیل این مزایا، یک خارجی ممکن است با کمال میل به عنوان پرستار به فرانسه نقل مکان کند. بر اساس داده های وزارت بهداشت فرانسه، میانگین سنی پرستاران 42 سال است که بیش از 20% آنها بالای 50 سال سن دارند. علاوه بر این، تا سال های اخیر، بیش از 40% از نیروی کار پرستاری مراکز بهداشتی و درمانی بازنشسته شدند.

اجرای یک هفته کاری 35 ساعته و رشد رویه‌های تخصصی لازم با پیشرفت‌های مراقبت‌های بهداشتی، از جمله سیستم‌های کامپیوتری، اسکنرها، تصویربرها و سایر، استرس بیشتری را بر نیروی کار در فرانسه وارد می‌کند. در صورت تمایل می توانید از این کمبود استفاده کرده و به عنوان پرستار به فرانسه مهاجرت کنید. با ظهور تحصیلات تکمیلی در فرانسه، پرستاری حرفه ای پیشرفته (APN) به تازگی آغاز شده است. قانع‌کننده‌ترین دلیل برای گسترش نقش APN‌ ها در فرانسه، بهبود دسترسی عمومی به متخصصان با افزایش تعداد کارشناسان در دسترس و با نرخ مقرون به صرفه ‌تر در مواجهه با کمبود قریب ‌الوقوع پزشک است. وظیفه APN در فرانسه ارائه یک “واسط” حرفه ای برای رسیدگی به خواسته های پزشکی کشور است.

آموزش های لازم در خصوص رشته پرستاری در فرانسه بدین شرح است:

آموزش های لازم در خصوص رشته پرستاری در فرانسه

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش پرستاری در فرانسه

تضمین درآمد بیش از حد کافی و ارائه مدارک مالی به مدرسه و مهاجرت به تایید سریع تر درخواست شما کمک می کند. البته پذیرش شما همچنان به شدت به مدارک تحصیلی شما بستگی دارد. علاوه بر هزینه تحصیل پرستاری در فرانسه، متقاضیان باید هزینه زندگی در فرانسه را نیز در نظر داشته باشند. فرانسه به طور گسترده ای شناخته شده است که شما را وادار می کند تا در جیب خود فرو بروید. اگر که در مورد یک دانشکده پرستاری تحقیق کردید، می توانید کار خود را برای ارزیابی صلاحیت استارت بزنید. دانشگاه‌ های فرانسه معمولاً از داوطلبان می‌خواهند که در وب‌ سایت مدرسه خود ثبت ‌نام کنند و مدارک مورد نیاز را ارسال کنند.

برای تحصیل در رشته پرستاری در فرانسه، برخی از مدارک اجباری رایج عبارتند از:

  • دیپلم دبیرستان
  • گواهی مهارت زبان
  • پاسپورت
  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه مورد نظر در کشور فرانسه
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی فرانسه
  • رسید پرداخت هزینه های مربوط به پذیرش ویزا و دانشگاه

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش پرستاری در فرانسه

هزینه رشته پرستاری در فرانسه

کشور فرانسه یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال ادامه تحصیلات عالی خود هستند. یکی از دلایل آن هزینه پایین شهریه در دانشگاه های دولتی است که در آن برنامه های آموزش عالی توسط دولت فرانسه یارانه پرداخت می شود. شهروندان اتحادیه اروپا (EU) یا سوئیس می توانند پرستاری را در یک دانشگاه دولتی در فرانسه با کمتر از 100€ (یورو) در سال تحصیل کنند. حتی برای دانشجویانی که شهروند این کشورها نیستند، هزینه های تحصیل بسیار مقرون به صرفه تر از ایالات متحده یا بریتانیا است. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا تنها باید سالانه حدود 3000€ (یورو) برای تحصیل در دانشگاه یا دانشکده پرستاری فرانسه بپردازند.

حقوق پرستاران در فرانسه

در کشور فرانسه، متوسط ​​حقوق یک پرستار تقریبا 35900€ (یورو) در سال است. با این حال، حقوق از 19000€ تا 54600€ (یورو) متغیر است. این میانگین دستمزد سالانه است که شامل مسکن، حمل و نقل و سایر امکانات رفاهی می شود. درآمد پرستار بسته به تجربه، توانایی، جنسیت و منطقه بسیار متفاوت است. در زیر یک تجزیه و تحلیل کامل بر اساس پارامترهای مختلف ارائه شده است. یک معیار اساسی در تصمیم گیری برای پاداش، میزان تجربه است. بنابراین، طبیعتاً هر چه سالها تجربه بیشتری داشته باشید، حقوق شما بیشتر است.

میانگین حقوق سالیانه پرستاران در فرانسه حسب تفکیک سابقه کاری در نمودار زیر آمده است:

میانگین حقوق سالیانه پرستاران در فرانسه حسب تفکیک سابقه کاری

با توجه به نمودار بالا متوجه خواهید شد که میانگین حقوق برای افرادی که 2 تا 5 سال سابقه کار دارند، 23% بیشتر از افراد با سابقه کمتر از 2 سال است. میانگین حقوق برای افرادی که بین 5 تا 10 سال سابقه کار دارند، 42% بیشتر از پرستاران با تجربه بین 5 تا 10 سال است. علاوه بر این، پرستاران با تجربه بین 10 تا 15 سال سابقه کار، 17% بیشتر از پرستاران با تجربه بین 5 تا 10 سال است و یک پرستار با تجربه با 15 تا 20 سال سابقه، 10% بیشتر از فردی با 10 تا 15 سال سابقه است. در نهایت یک پرستار با تجربه حرفه ای بیش از بیست سال، 6% بیشتر از افراد دارای تجربه حرفه ای 15 تا 20 سال است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در تلاش است تا بهترین و ساده ترین راه را پیش روی شما متقاضیان عزیز، قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :