مهاجرت تحصیلی سوئیس

تحصیل داروسازی در سوئیس

تحصیل داروسازی در سوئیس

تحصیل داروسازی در سوئیس و دریافت مدارک آن موضوعاتی مانند توسعه و تولید داروهای دارویی، ایمنی بیمار و دوز و استفاده کارآمد از دارو را پوشش می دهد. دانشکده های داروسازی برتر سوئیس، داروسازانی را برای کشف نوآوری در سلامت انسان با تحصیل در رشته های شیمی و زیست شناسی و پزشکی آماده می کنند. مشاغل داروسازی شامل کار در بالینی، دامپزشکی، نظامی، فارماکولوژی، سم شناسی و سایر است. مقاله پیش روی شما توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است.

شرایط تحصیل داروسازی در سوئیس

کسب مدرک کارشناسی در رشته داروسازی اولین قدم برای تبدیل شدن به یک داروساز است. این نوع برنامه مدرک به طور معمول چهار سال طول می کشد تا دانش آموزان را با پایه ای محکم در علوم طبیعی و اجتماعی و همچنین اصول اولیه داروسازی فراهم کند. دانش آموزان با خواص و اثرات داروها، تداخلات دارویی و استفاده مناسب از دارو آشنا خواهند شد. آنها همچنین درک درستی از اصول اولیه زیست شناسی، شیمی، و فیزیک و همچنین علوم اجتماعی و رفتاری به دست خواهند آورد. علاوه بر این، دانش آموزان یاد خواهند گرفت که چگونه با بیماران و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی ارتباط موثر برقرار کنند و چگونه به عنوان بخشی از یک تیم مراقبت های بهداشتی کار کنند. این مهارت ها و دانش برای دانش آموزانی که مایل به ادامه برنامه دکترای داروسازی (Pharm.D) هستند ضروری خواهد بود.

بسیاری از موسسات آموزشی در خصوص تحصیل در کشور سوئیس این نوع برنامه را ارائه می دهند، اما برخی از ایالت ها شرایط سخت گیرانه تری نسبت به سایرین دارند. اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک داروساز هستید، باید با هیئت داروسازی ایالتی خود مشورت کنید و قبل از تصمیم گیری در مورد مسیرهای کالج یا شغلی ببینید که آنها به چه چیزی نیاز دارند. شما باید هر دو آزمون مجوز داروسازی آمریکای شمالی (NAPLEX) و آزمون قضایی داروسازی چند ایالتی (MPJE) را بگذرانید.

NAPLEX یک آزمون 3 ساعته است که 5 موضوع را شامل می شود:

  • شیمی
  • فارماکولوژی
  • اخلاق پزشکی
  • قانون داروسازی
  • مهارت های ارتباطی

اخذ پذیرش رشته داروسازی در سوئیس

در خصوص اخذ پذیرش در رشته داروسازی در سوئیس ابتدا بایستی ویزای تحصیلی کشور سوئیس را دریافت نمائید. همچنین برای درخواست در یکی از این دانشگاه های رشته پرستاری در سوئیس، ممکن است به مدرکی مبنی بر تسلط به زبان انگلیسی نیاز داشته باشید. چندین آزمون استاندارد انگلیسی وجود دارد که می توانید برای اثبات سطح انگلیسی خود در آن شرکت کنید، مانند PTE (آزمون انگلیسی پیرسون)، تافل (تست انگلیسی به عنوان زبان خارجی)، CAE (انگلیسی پیشرفته کمبریج) و آیلتس (زبان انگلیسی بین المللی). آیلتس محبوب ترین آزمون در بین آزمون های نام برده شده می باشد که شورای بریتانیا بیش از چندین محل آزمون ارائه می دهد و بیش از چندین سازمان در سراسر جهان آن را پذیرفته اند. از دیگر شرایطی که برای پذیرش در رشته داروسازی در سوئیس مهم است، تمکن مالی و پرداخت شهریه می باشد. پس از تمکن مالی، نمرات و مدارک تحصیلی پیشین شما در روند پذیرش تحصیلی کشور سوئیس تاثیرگذار خواهد بود.

اخذ پذیرش رشته داروسازی در سوئیس

هزینه رشته داروسازی در سوئیس

در اکثر کشورهای اروپایی، هزینه های تحصیل برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا بیشتر از دانشجویان اتحادیه اروپا است. کشور سوئیس یک استثنا است. در کشور سوئیس، شهریه در اکثر دانشگاه های دولتی برای همه دانشجویان خارجی، با صرف نظر از ملیت آنها یکسان است. با این حال، چند استثنا وجود دارد. در برخی دانشگاه های داروسازی در سوئیس، با 2 حالت مواجه می شوید. نخست اینکه هزینه های تحصیل برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا بالاتر است و دوم اینکه هزینه های تحصیل برای همه دانشجویان بین المللی در مقایسه با شهریه دانشجویان ملی (سوئیسی) بالاتر است. دانشگاه های دولتی سوئیس بودجه قابل توجهی از دولت دریافت می کنند. دانشجویان بین المللی که در یک برنامه تبادل به سوئیس اعزام می شوند، هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنند.

میانگین شهریه دانشگاه های دولتی در رشته داروسازی در سوئیس به شرح زیر است:

  • برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد حدود 400€ تا 3700€ (یورو) در سال
  • مدرک دکترا حدود 100€ تا 900€ (یورو) در سال

دانشگاه های خصوصی در خصوص رشته داورسازی در سوئیس معمولا شهریه های بالاتری دارند، که بیشترین مقدار آن به 43000€ (یورو) در سال می رسد. برخی از دانشگاه ها در صورتی که دانشجویان هنگام شروع برنامه تحصیلی تمام مبلغ را پرداخت کنند، تخفیف می دهند. برای برخی از مقاطع تحصیلی، شهریه بر اساس تعداد کل دروس یا واحدها محاسبه می شود.

درآمد داروساز در سوئیس

درخواست مجوز داروساز آخرین مرحله برای تبدیل شدن به یک داروساز مجاز است. پس از تکمیل برنامه دکترای داروسازی (Pharm.D) و گذراندن امتحانات لازم، داوطلبان واجد شرایط درخواست مجوز در ایالت خود هستند. روند درخواست مجوز در ایالت ها متفاوت است، اما به طور کلی، داوطلبان باید درخواست ارسال کنند، هزینه ای را پرداخت کنند و مدرکی مبنی بر قبولی در آزمون های ملی مجوز ارائه دهند. برخی از ایالت ها همچنین ممکن است نیاز به امتحانات اضافی یا بررسی پیشینه داشته باشند. داوطلب باید از شرایط خاص هیئت داروسازی ایالتی، جایی که می خواهد برای مجوز درخواست کند، آگاه باشد.

مهم است که توجه داشته باشید که مجوز برای فعالیت به عنوان یک داروساز اجباری است و باید به طور دوره ای تمدید شود، معمولاً به صورت سالانه یا دوسالانه. عدم حفظ مجوز فعال می تواند منجر به برخورد انضباطی شود و ممکن است منجر به لغو مجوز یک داروساز شود. بنابراین، برای داروسازان مهم است که در مورد فرآیند تمدید مطلع باشند و هرگونه الزامات آموزشی مستمر مورد نیاز برای حفظ مجوز خود را تکمیل کنند. حقوق تخمین زده شده برای یک داروساز 105000 فرانک سوئیس در سال در منطقه سوئیس است.

میزان حقوق یک داروساز در سوئیس برحسب فرانک سوئیس در زیر آمده است:

هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله، آشکار سازی شرایط و نحوه تحصیل داروسازی در سوئیس برای شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :